Maršrutu un reisu skaits saruks
Jau līdz ar jaunā gada sākumu varētu tikt pārtraukti reisi vairākos maršrutos bijušā Liepājas rajona teritorijā, informē reorganizējamās Liepājas Rajona padomes izpilddirektors Indulis Ozoliņš.
Reisu skaita samazināšanas iemesls – valsts dotācija bijušajai rajona teritorijai nākamgad samazināta apmēram par trešdaļu. Līdz ar to pārvadātājiem jāmeklē iespējas ietaupīt.
Daļa izmaiņu maršrutos būs “vairāk kosmētiskas” vai arī sezonālas, bet atsevišķi maršruti varētu tikt likvidēti pavisam, stāsta I. Ozoliņš. Konkrētāka informācija par pārmaiņām sabiedriskā transporta reisos un maršrutos būšot zināma nākamās nedēļas sākumā.
Piemēram, uzņēmuma “Liepājas tūre” apkalpotos maršrutus Liepāja – Durbe un Liepāja – Vecpils domāts likvidēt. “Tas ir dienā viens rīta reiss, agrs reiss, kas nav izdevīgs, ja jābrauc uz Liepāju kārtot kādas darīšanas. To izmanto cilvēki, kuri ikdienā brauc uz pilsētu strādāt, bet viņu skaits tagad ir samazinājies,” skaidro I. Ozoliņš. Mazāk reisu būs Nīcas virzienā. Bet visstraujākās pārmaiņas varētu skart Liepājas – Grobiņas maršrutu, kurā strādā a/s “Liepājas Autobusu parks”. Tajā reisu skaits varētu samazināties pat par 30 dienā.
Maršrutu un reisu izmaiņas sagaidāmas teju visos virzienos, vismazāk skarts varētu tikt Pāvilostas virziens.
Tuvākajā laikā trīs pasažieru pārvadātāju – Liepājas Autobusu parka, uzņēmumu “Liepājas tūre” un “Duals” – priekšlikumus izskatīs un akceptēs nupat izveidotā Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta komisija. Bijušā Liepājas rajona teritorijā strādā vēl divi pārvadātāji: uzņēmums “Ligro” pārvadā pasažierus Vaiņodes virzienā, bet “Kings” – no Liepājas uz Dubeņiem un atpakaļ. Šie uzņēmumi valsts dotācijas zaudējumu segšanai nav prasījuši, tāpēc arī tagad samazinājumi uz to nodrošinātajiem maršrutiem neattiecas, skaidro I. Ozoliņš.
Bijušo Liepājas rajonu šajā komisijā pārstāv Durbes Novada domes priekšsēdētājs Andrejs Radzevičs.
Ar laiku ir jāizveidojas stāvoklim, kad par sabiedrisko transportu būtu jārunā visas Kurzemes kontekstā, norāda I. Ozoliņš. Arī konkurss par pasažieru pārvadājumiem, lai maršrutos brauktu uzņēmumi, kuri spēj pasūtītājam piedāvāt ekonomiski visizdevīgākos sadarbības noteikumus, varētu tikt rīkots tikai visa Kurzemes plānošanas reģiona apmēros, viņš saka. Pagaidām nav skaidri zināms, kad tāds varētu notikt. Bet tikmēr Kurzemes reģiona attīstības aģentūra esot pasūtījusi pētījumu par sabiedriskā transporta situāciju reģionā un pasažieru vajadzībām.
Uzziņai
/ Valsts SIA “Autotransporta direkcija”, aplēšot dotācijas pasažieru pārvadātājiem radušos zaudējumu segšanai, joprojām vadās pēc rajonu robežām, skaidro Indulis Ozoliņš.
/ Sarežģījumus aplēsēs pēc novadu robežām radītu arī tas, ka liela daļa maršrutu šķērso vairāku novadu teritorijas.
/ Kopš novadu domju vēlēšanām 1. jūlijā Latvijā vairs nav administratīvās vienības “rajons”.
Dina Belta,
“Kurzemes Vārds”
Daļa sabiedriskā transporta jomā plānoto pārmaiņu varētu stāties spēkā jau līdz janvāra vidum.