Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Mērāms ne tikai naudā

Mērāms ne tikai naudā
Foto: Andris Gertsons
24.02.2018 07:15

"Kurzemes Vārds"

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) labprāt redzētu praktiķu – skolu direktoru un pašvaldību izglītības nozares vadītāju – skatījumu par papildu kvalitatīvajiem kritērijiem skolu vērtēšanā. Tikai tiem ir jābūt skaidriem un konkrētiem, lai tos nevarētu dažādi interpretēt. Šādu ierosinājumu pauda ministrijas valsts sekretāre Līga Lejiņa, tiekoties ar Liepājas apkaimes novadu pašvaldību un izglītības iestāžu pārstāvjiem. Jo viņi iebilst, ka obligāto centralizēto eksāmenu (OCE) rezultāti un skolēnu skaits posmā varētu būt vienīgie izšķirošie kritēriji vidusskolas pastāvēšanai.

Tikšanos Grobiņā par izglītības iestāžu tīkla pilnveides iespējām ierosināja IZM. Uz to ieradās L. Lejiņa un Izglītības departamenta vecākā eksperte Modra Jansone. “Ministrijai visi mūsu dati ir zināmi. Nav iespēju neteikt, kā ir īstenībā,” tikšanās sākumā teica Grobiņas novada izglītības metodiķis Zigmunds Cinkus. “Ir rādītāji. Bet mums tā būtība ir dvēsele.”

“Izglītības tīkla plānojums šobrīd ir ļoti aktuāls jautājums. Tas sasaistās ar izglītības satura reformu, pedagogu darba samaksas iespējām un ilgtspējīgu modeli, kādā skolas varētu turpināt attīstīties un pastāvēt,” uzsvēra L. Lejiņa. IZM ir uzdots izstrādāt Ministru kabineta noteikumu regulējumu par minimālo un maksimālo skolēnu skaitu saistībā ar finansēšanas aspektiem – ar kādiem nosacījumiem, nesasniedzot minimālo bērnu skaitu vidusskolas posmā, valsts no savas puses turpinātu piedalīties pedagogu darba samaksas jautājumu risināšanā. Pašvaldību savienība diskusijās aktīvi aizstāvējusi viedokli – ja skola ir laba un pašvaldība ļoti vēlas, lai tā turpinātu pastāvēt, un var to atļauties, tad varētu būt kombinēts finansēšanas modelis. Daļa naudas pedagogu algām nāktu no valsts un daļu segtu pašvaldības.

Vidusskolas posms un tā piepildījums ne tikai šobrīd, bet arī iepriekš ir bijis viens no atslēgas jautājumiem, atzina valsts sekretāre: “Ir jāizstrādā kvantitatīvi un kvalitatīvi kritēriji, kas varētu būt par iemeslu tam, lai, nesasniedzot minimālo skolēnu skaitu, valsts turpinātu piedalīties pedagogu darba samaksas sistēmā. Redzam, ka virknē skolu ir jautājums par 7. – 9. klases posmu un tā piepildījumu. Pedagogu darba samaksas sistēmā ar koeficientiem šajā posmā ir ielikti zināmi stimuli, lai būtu klašu piepildījums. Būtiski apzināties, ka tur, kur bērnu skaits ir mazāks, pašvaldība saprot, ka tā ir viņas rocība, uz kā rēķina šo var atļauties.” Skolu karte parāda arī skolēnu kustību. Jau tagad notiek liela ikdienas migrēšana skolas gaitās uz lielākām pilsētām vai novadu centriem. “Būtiski ir paskatīties, vai šis ir attāluma vai mācību sasniegumu jautājums, kas būtu par pamatu turpināt finansēt arī mazāka apjoma izglītības iestādes,” teica L. Lejiņa.

“Tiešām dīvaini, ka visās lauku skolās OCE rezultāti ir virs vidējā valstī. Tas neesot pamats vidusskolas saglabāšanai? Un kāpēc ilgus gadus tas ir vienīgais kvalitātes rādītājs? Kur paliek skolēnu izaugsme?” vaicāja A. Purviņa. 

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 22. februāra numurā.

#kvards-20180222-10#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz