Pirmdiena, 29. aprīlis Raimonds, Laine, Vilnis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

No pazīstamām rokām

No pazīstamām rokām
Foto: Grobiņas novada dome
08.08.2018 07:06

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Vasaras un sezonas darbu karstumā lauku saimniecību un mājražotāju seminārs, ko Grobiņā rīkoja Latvijas lauku konsultāciju centrs, bija labi apmeklēts. Pieprasījums pēc laukos un mazajās ražotnēs gatavotiem produktiem aug – to pierāda “Martas kioska” pirmais darbības gads Grobiņā un jaunas lauku produkcijas tirdzniecības vietas atvēršana Liepājā. Biedrības “Grobiņas spēkavots” vadītāja Dace Lēvalde saka, ka produkcijas pat nepietiek.

Veikaliņa projekts Grobiņā ir bijis ļoti veiksmīgs, cilvēki to ir iemīļojuši. D. Lēvalde vērtē: “Sākotnēji nebijām pārliecināti, kā cilvēki pieņems produkcijas ikdienas tirdzniecību, vai būs pieprasījums un vai spēsim veikalu uzturēt. Strādājām piesardzīgi, divas dienas nedēļas nogalē, taču drīz vien veikaliņš bija jāver vaļā nedēļas vidū.”

Produkcijas nepietiek tāpēc, ka mājražotāji ražo maz. Viņi ir klāt it visā – no paša idejas līdz preces realizācijai. Tāpēc vieta jauniem ražotājiem šajā biznesa nišā ir, īpaši gaļas pārstrādē. Lai veikals normāli darbotos, jābūt pamatproduktiem, pēc kuriem nāk pircējs – gaļai, pienam un maizei. 

“Grobiņas spēkavota” biedri tirgojas arī “Andelland” Krūmu ielā Liepājā. “Protams, ja viņi turp nebrauktu, tad būtu produkcija, bet es ļoti priecājos par to, ka ražotājiem ir šīs tirdzniecības vietas. Daļa jau tirgojās Liepājā, “Lauku sētā”, pirms mēs sanācām kopā Grobiņā. Mēs nevaram norādīt ražotājam, kur viņam labāk vai vairāk tirgot. Priecājos, ka mājražotāju produkcija ir pieprasīta.”

Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja vadītāja Inta Šoriņa aicināja lauku uzņēmējus sniegt informāciju savām pašvaldībām, ja tie piedāvā tūrisma pakalpojumus: “Ir burvīgi sūtīt viesus uz takām, vientuļu pludmali vai mežu. Bet ir jādomā, kur tūristi atstās savu naudu. Tūrisma attīstība ir jāskatās tādā formātā, lai nauda ieripotu uzņēmēju maciņos.” Neskartu dabu Rietumeiropas tūristi ļoti augstu vērtē. Taču klientam svarīgs ir pakalpojuma līmenis, un ne tikai ārzemniekiem. Liepājā izpētīts, ka rīdzinieks, kas brauc uz “Lielo dzintaru”, apmetas četru zvaigžņu viesnīcā. “Līdz ar kvalitatīva produkta ieviešanu uzņēmējs iegūst maksātspējīgu auditoriju. Ir jāmet pie malas latvieša kautrīgums, ka mēs jau tikai par lētākām cenām,” rosina I. Šoriņa. “Un vēl – liepājnieki neatpūšas Liepājā. Makšķerējiet viņus ārā!”

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 8. augusta numurā.

#kvards-20180808-04#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz