Sestdiena, 18. maijs Inese, Inesis, Ēriks
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

No tālsatiksmes reisiem grib izspiest vietējos braucējus

No tālsatiksmes reisiem grib izspiest vietējos braucējus
19.06.2008 07:04

40 santīmu tikai par iekāpšanu autobusā būs papildus jāmaksā tiem pasažieriem, kuri izmantos starppilsētu maršrutus. Jauninājums tiks ieviests jau no 1.jūlija. Pasažieru pārvadātāji gan norāda, ka tā nav viņu ideja, bet gan rīkojums no augšas. Papildu iekāpšanas maksai valsts SIA “Autotransporta direkcija” noteikusi vienotu braukšanas tarifu visiem pasažieru pārvadātājiem, kas arī stāsies spēkā šā gada 1.jūlijā.

Akciju sabiedrības “Liepājas Autobusu parks” Pasažieru pārvadājumu daļas vadītāja Ildze Kržanoviča paskaidroja, ka noteiktais braukšanas tarifs – 2,2 santīmi par kilometru – faktiski jau tika pielietots. Bet iekāpšanas maksa noteikta tikai tālsatiksmes autobusiem, kas šķērso rajonu administratīvās robežas.

No tā izriet, ka sava rajona robežās cilvēkiem būs izdevīgāk pārvietoties ar vietējo maršrutu autobusiem. Piemēram, uz Aizputi doties ar autobusu, kas kursē maršrutā Liepāja – Aizpute, būs izdevīgāk, nekā doties turp ar Liepājas – Kuldīgas autobusu, jo tad būs jāpiemaksā vēl 40 santīmu. Tas pats attiecas uz pasažieriem, kuri izmanto Ventspils autobusu, lai nokļūtu Medzē, Vērgalē, Pāvilostā vai arī brauc ar Rīgas autobusu līdz Durbei.

Amatpersonas jau publiski ir izteikušās, ka tāds ir arī jauninājuma mērķis – lokālai pārvietošanās nepieciešamībai izmantot vietējo reisu autobusus. Jo citādāk, bieži apstājoties pieturās pa ceļam, tālsatiksmes autobusi zaudējot laiku, un tādēļ neapmierināti ir pasažieri, kuri vēlētos pēc iespējas ātrāk nokļūt reisa galamērķī.

“Mēs esam pasažieru pārvadātājs, SIA “Autotransporta direkcija” – konkrētu reisu pasūtītājs, kas koriģē savas prasības, un mums tās ir jāpilda, neatkarīgi no tā, vai mums tas patīk vai ne. Šāds piedāvājums stāsies spēkā visā Latvijā, un mums atliek vien to noteiktajā termiņā ieviest,” skaidroja akciju sabiedrības “Liepājas Autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons. Kā tas ietekmēs naudas un pasažieru plūsmu, tagad ir grūti spriest. Par kaut kādiem rezultātiem varēšot runāt ne ātrāk kā divus mēnešus pēc jauninājuma ieviešanas. Vienīgais, ko var prognozēt, tas ir vietējo braucēju skaita samazināšanās tālsatiksmes autobusos.

SIA “Liepājas tūre” direktors Jānis Beļaks gan norādīja, ka valsts SIA “Autoceļu direkcija” noteiktais braukšanas tarifs lielā daļā pasažieru pārvadātājos prieku neizraisa, jo viņu izmaksas nemitīgi palielinās. Un, tā kā vietējo maršrutu autobusiem nav arī nekādas iekāpšanas maksas, jau tuvākajā nākotnē varētu notikt diskusijas par tarifu palielināšanu. “Citādi mēs vairs nevarēsim ekspluatēt lielos autobusus. Būs jāatgriežas pie mazajiem sešpadsmitvietīgajiem, bet pasažieri atkal būs spiesti stāvēt kājas un braukt neērtos apstākļos,” piebilda J.Beļaks.

Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”

 

SIA “Liepājas tūre” autobuss, kas kursē maršrutā Liepājā – Aizpute. Vismaz pagaidām par iekāpšanu tajā nebūs jāmaksā. Taču par braukšanas tarifu gan vēl notikšot diskusijas.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz