Pasažieru pārvadājumus gaida pārmaiņas
Tā kā pietrūkst naudas pasažieru pārvadāšanai Liepājas rajonā, nāksies paaugstināt tarifu par kilometru – tātad arī biļešu cenas. Taču diemžēl arī šāds solis var nepasargāt no reisu skaita samazināšanas. Finanšu situācija pašlaik ir neprognozējama, un tas skar arī pasažieru pārvadāšanu – valsts dotācijas gan tālsatiksmes reisiem, gan rajonu pasažieru pārvadājumiem, skaidro Liepājas Rajona padomes izpilddirektors Indulis Ozoliņš.
“Pašreizējā prognoze un tās summas, kas ienāk mūsu kontā, ir novedušas pie diezgan dramatiskas situācijas,” saka I.Ozoliņš. Pirmo divu šā gada mēnešu aplēses liecinot, ka Rajona padome nevar samaksāt vairāk nekā 50 tūkstošus latu lielus zaudējumus, kas radušies pasažieru pārvadājumu jomā.
Valsts it kā plānojot otrajā ceturksnī palielināt pašvaldībām piešķiramos maksājumus par pasažieru pārvadāšanu, taču, ņemot vērā valsts finansiālo situāciju, I.Ozoliņš uz to neliekot lielas cerības.
Tādēļ Liepājas Rajona padomes Sabiedriskā transporta komisija nospriedusi, ka iespējami divi ceļi, lai mazinātu zaudējumus: vai nu palielināt tarifu, vai diezgan ievērojami samazināt reisu skaitu. Pagājušonedēļ, balsojot par Sabiedriskā transporta komisijas sagatavoto lēmumprojektu, vairums Rajona padomes deputātu atbalstīja priekšlikumu pacelt tarifu par apmēram pussantīmu un turpināt pētīt maršrutu tīkla optimizācijas iespējas, cenšoties nenodarīt pāri nevienai pašvaldībai. Rajona padomes izpilddirektors gan pieļauj, ka arī tarifa paaugstināšana tomēr var neglābt no reisu skaita samazināšanas.
Šobrīd Liepājas rajonā pasažieriem tarifs ir apmēram trīs santīmi par kilometru. Atšķirīga situācija ir Grobiņas un Nīcas maršrutos. Kuldīgas rajonā tarifs ir 3,5 santīmi, Saldus rajonā – 3,6 santīmi par kilometru. Tur tarifu pieaugumu neplānojot, bet gatavojoties sašaurināt maršrutu tīklu.
Dina Belta,
“Kurzemes Vārds”