Rēķinās ar lielāku ķibeļu skaitu
Valsts reģionālās attīstības aģentūra rēķinās, ka 10 procentiem tā saukto Šveices autobusu varētu būt problēmas. Patlaban šis procents ir mazāks, secinājis aģentūras direktors Māris Krastiņš.
M. Krastiņš pastāstīja, ka VRAA ir sazinājusies gan ar pašvaldībām, gan piegādātājiem, lai noskaidrotu, kādas tehniskās problēmas jaunajiem autobusiem ir.
Jau rakstīts, ka visos Liepājas puses novados, kur skolēnu pārvadāšanai izmanto Latvijas un Šveices sadarbības programmas laikā pirktos autobusus, ir radušās ķibeles. Tiem ir vai nu pārsteidzoši liels degvielas patēriņš, vai tehniskas problēmas. Tās gan nav lielas, tomēr, tā kā autobusi ir pilnīgi jauni un pirkti atkarībā no vietu skaita par 34 līdz 137 tūkstošiem latu, prasības ir augstākas, norādīja pašvaldību pārstāvji.
“Degvielas patēriņš ir atkarīgs no tā, kā šoferis brauc, cik bieži apstājas un vai izmanto autonomās apkures iekārtu,” uzsver M. Krastiņš. Viņš noskaidrojis, ka vienas un tās pašas markas autobuss vienā pašvaldībā patērē 25 – 28 litrus degvielas, citā – 35.
Savukārt par sniegotajiem lauku ceļiem neatbilstošu riteņu diametru aģentūras vadītājs piekrīt: “Mums bija kašķis ar piegādātājiem. Mēs teicām, ka vajag pēc iespējas lielākus. Kur varējām, tur iepirkumā maksimāli lielus uztaisījām.”
Tomēr M. Krastiņš uzsver, ka uz apjomu – 110 iepirktajiem autobusiem – tehnisko problēmu pagaidām ir maz. VRAA rēķinājusies, ka raizes sagādās 10 procenti autobusu. Pagaidām skaits neesot tik liels. Liepājas puses novadi saņēma septiņus.
“Mums ir svarīgi, ka problēmas tiek atrisinātas. Lai nav tā, ka lukturis saplīsis un neviens nemaina,” apgalvo M. Krastiņš.
Ilze Šķietniece,
“Kurzemes Vārds”