Sāk seguma nomaiņu
"Kurzemes Vārds"
No šīs nedēļas
brauciens pa Rīgas–Liepājas šoseju autovadītājiem prasīs vairāk laika. Durbes
un vēlāk Grobiņas novada teritorijā sākusies seguma rekonstrukcija, kas ilgs
līdz nākamā gada rudenim.
Patlaban satiksmi
regulējošie luksofori uzstādīti četrās vietās posmā no Durbes līdz Vecpilij.
Pietura “Durbe” šosejas labajā pusē pārcelta 200 metru tālāk uz
Liepājas pusi. “Uz ceļa strādājam no pirmdienas,” stāsta
ekskavatorists Ivars Šepins. Patlaban tiek veikta asfalta seguma virskārtas
demontāža. Noņemtas arī nesen uzliktās ceļu norobežojošās barjeras. Otrs
ekskavatorists Sergejs Judkevičs spriež, ka, visticamāk, pie Durbes, tāpat kā
citviet, vēlāk tiks uzstādītas pavisam jaunas.
Valsts akciju
sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” rīkotajā iepirkumu konkursā
uzvarēja būvnieku apvienība “ACBR78”. Tajā ietilpst SIA
“Aizputes ceļinieks” un SIA “8CBR” no Smiltenes. Darbi tiks
veikti no šosejas Rīga–Liepāja 163,28. līdz 185,8. kilometram. Tas ir no
vietas, kur SIA “Aizputes ceļinieks” darbus pabeidza šā gada sākumā,
līdz Grobiņai. “Te visu laiku jālēkā. Labākos posmus taisīja, bet te ne,”
rekonstrukcijas lietderību šajā posmā vērtē automašīnas “Toyota Hilux” vadītājs, kura vārdu “Kurzemes Vārds” nepaspēja
noskaidrot, jo luksoforā iedegās zaļā gaisma. Ceļu pa Rīgas šoseju vīrietis
mērojot “diezgan bieži”.
Iepirkumu
uzraudzības biroja mājaslapā teikts, ka būvdarbu izmaksas ir aptuveni 7,6
miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Finansiāli tos atbalsta Kohēzijas
fonds. Taču darbu sākums būtiski aizkavējies, jo tika iesniegta sūdzība,
atgādina ekskavatorists S. Judkevičs. Iepirkumu uzraudzības biroja informācija
vēsta, ka sūdzību iesniedza piegādātāju apvienība SIA “Matthai
Latvija” un “Matthäi Bauunternehmen GmbH&Co.KG”. Iesnieguma
izskatīšanas lēmumā teikts: sūdzība bijusi par to, ka pasūtītājs nav atzinis
Vācijā reģistrēto komercsabiedrību un to, ka Latvijā reģistrētā firma ietilpst
Vācijā reģistrētā būvuzņēmumu koncernā. Tomēr pieņemts lēmums tiesvedību izbeigt.
“Darbu sākums
aizkavējās, bet vai tāpēc pārlika beigu termiņus?” S. Judkevičs šaubās, ka
rekonstrukcijai tagad atvēlēts vairāk laika. Vīri strādā no pulksten septiņiem
līdz 19. “Super!” par darbu karstajā laikā saka ekskavatorists.
“Man ir kondicionieris.” Kolēģim I. Šepinam tādu ekstru nav: “Tur
visus logus vaļā, un strādā.” Sergejs vēl piebilst, ka mazāk par pieciem
litriem ūdens līdzi neņem.
Jau rakstīts, ka būvdarbu laikā tiks sakārtots brauktuves
segums – veikta reciklēšana 20 centimetru biezumā, ieklātas trīs asfaltbetona
kārtas 16 centimetru biezumā, kā arī sakārtoti tilti pār Trumpes un Ālandes
upi. Nomainīs 35 caurtekas, kā arī atjaunos nobrauktuves un autobusu pieturas.