liepajniekiem.lv
Tikmēr pakalpojuma sniedzēja uzskata, ka norunu izpildījusi, jo ēdienu pagatavoja, piegādāja, uzlika kāzu galdā, tiesa gan, reģistrējusies kā ēdinātāja viņa oficiāli nav.
Viesi gaida maltīti
Dunalcniece Daina Kulīniča feisbukā rakstīja: “Piedāvājam sagatavot ēdienu jūsu galdam – kāzām, dzimšanas dienai, kristībām, bērēm, jebkurai situācijai.”
Šim piedāvājumam, cita citai nezinot, atsaucās gan Krista Jostmane-Lēvita, gan Karīna Kirhnere. Abām vajadzēja uzklāt kāzu galdu vienā dienā, tikai Krista svinēja Kazdangā, bet Karīna – Bunkā.
K. Jostmane-Lēvita pastāstīja, ka vienojās ar saimnieci Dainu, ka viņa uzklās viesiem galdu par 1600 eiro. Pārrunājušas ēdienkarti, draudzīgi šķīrās.
“Kad ar viesiem ieradāmies svinību vietā, ēdiena nebija. Kavējās par divām stundām,
un es to paziņoju Dainai. Viesi bija jau sasēdušies pie galdiem un gaidīja vakariņas,” jaunā sieva atsauca atmiņā kāzu dienas nepatīkamo brīdi.
“Vēlāk viņi teica, ka atnestiem kartupeļiem klāt bija smiltis, salāti – saskābuši, gaļa ēdienos – jēla. No tā, ko pasūtījām, nebija ne puse, bet kvalitāte – kā cūkām dodams ēdiens,” jaunā sieva dusmīgi saka.
Viņa apgalvo, ka visu atvesto salika spaiņos un atdeva cūkām, bet viesi ēda konditorejas izstrādājumus, ko kāzu rīkotāji bija pasūtījuši citur.
“Nesaņēmām atbildi, kādu iemeslu dēļ no ēdienkartes bija izsvītrots saldais ēdiens. Nākamajā rītā brokastis netika piegādātas, jo nomainījām sākotnējo adresi, par to arī paziņojām Dainai,” kazdandzniece bija sašutusi.
“Pēc šādas rīcības ieliku postu feisbukā, uz to atsaucās vēl viens pāris, kam kāzas bija tajā dienā un situācija [ar viesību galdu] – tieši tāda pati.”
Naudu paņem, čeku neizsniedz
“Svarīgi, ka piedāvāja arī galda meitas, jo mums bija daudz viesu, ap 80,” K. Kirhnere atklāja, kāpēc izvēlējās D. Kulīniču par savu kāzu svinību ēdinātāju.
“Sākumā likās, ka viss būs labi. Ar Dainu tikāmies, uzrakstījām savu ēdienkarti, kādus ēdienus vēlamies galdā. Tad viņa jau paprasīja 50% iemaksu, un 1400 eiro samaksājām,” stāsta cita neapmierinātā līgava.
Karīna aizveda saimniecei laukos audzētu cūku, no kā pagatavot gaļas ēdienus, un prasīja par iemaksāto naudu pretī dokumentu – čeku. Daina atrunājās, ka čeki viņai palikuši darbavietā, tāpēc nevar izrakstīt.
Neskatoties uz to, Karīna samaksāja otru daļu naudas.
“Vīrs man teica, ka labāk to dot pēc kāzām, bet likās – jauka sieviete, gan jau nenotiks nekas slikts.
Vēl 150 eiro samaksājām papildus, lai mums noīrē labus firmas traukus, bet kāzās izrādījās, ka viņa bija paņēmusi turpat no kultūras nama, arī uzlikusi savējos,” Karīna pastāsta par savu pieredzi.
Viņa arī bija izbrīnīta, ka ēdienu pasniedza nevis galda meitas, kā bija gaidījuši kāzinieki, bet vīrieši un Dainas mamma.

Vakarā pirms kāzu dienas līgavai radusies nojauta, ka kaut kas nebūs labi, jo Daina vien stundu pirms pusnakts ieradās klāt galdus. Karīnasprāt, pārāk vēlu. Aicināja palīgā vīriešus, kas bija ar jauno pāri kopā, nevis pati tika ar visu galā.
“Bija norunāts, ka ēdienu atvedīs pulksten divos, bet četros piecos joprojām nebija ne apkalpotāju ne ēdiena uz galda.
Tad atbrauca un uzklāja,” sieviete stāstīja par kāzu dienā notiekošo.
“Tobrīd neviens radinieks par ēdienu nesūdzējās, jo negribēja mums bojāt svētkus, bet nākamajā dienā uzzinājām, ka salāti likušies saskābuši un mirka ūdenī. Tos sametām lielajā piena kannā un aizvedām cūkām.
Vēl mums likās, ka gaļas ēdieni nebija no cūciņas, ko mēs iedevām. Viesi stāstīja – kotlete izšķīda, vēl nenolikta uz šķīvja. Mūsu pasūtīto saldo groziņu, riekstiņu nebija vispār, tāpat – visu gaļas ēdienu paveidu. Galda klājums izskatījās briesmīgs,” turpina K. Kirhnere.
Ģimenei sāpēja sirds arī par to, ka līgavas mammai apsolīto sālsmaizi jaunajam pārim Daina bija nopirkusi veikalā, nevis pati izcepusi.
Abi pāri pēc kāzām sazinājās ar saimnieci un brauca pie Dainas skaidroties. Karina atzina, ka bijuši ļoti dusmīgi, tā vārds pa vārdam, līdz ar Dainu sarājās: “Šķita, viņai viss vienalga.
Par salātiem teica – mēs paši vainīgi to saskābšanā, jo kultūras namā bija silts.
Bet es domāju – kā mēs varam būt vainīgi, ja galda klājējs uzņemas atbildību par to, lai viss būtu kārtībā? Esam guvuši ļoti rūgtu pieredzi.” Ģimenes prasījušas atpakaļ arī samaksāto naudu, bet nesaņēma.
Uzskata, ka izdarīja labi
“Uztrāpīju uz cilvēkiem, kuri bija iedomājušies, ka nosvinēs kāzas un atgūs naudu,” savukārt mums teica saimniece Daina Kulīniča.
“Par ēdiena kvalitāti varu teikt – ja tas uz galda atrodas no iepriekšējā vakara pulksten septiņiem, tad nākamajā dienā desmitos vienpadsmitos salāti, protams, sabojājušies, tomāti, gurķi atsulojušies. Kartupeļos smiltis? Nekā tamlīdzīga!
Ja tie būtu bijuši ar smiltīm un viss ēdiens tik slikts, viesi būtu atteikušies ēst, taču tā nenotika.”
Saimniece izvairīgi atbildēja uz jautājumu, kāpēc apņēmusies klāt divus kāzu galdus vienā dienā, turklāt patālu vienu no otra.
Kā ēdienu gatavoja, kā aizveda? Vien atsaucās uz pieredzi, kas ļāvusi šāda apjoma darbu apņemties: “Es 15 gadus strādāju ēdināšanas nozarē, arī klāju viesību galdus. Šoreiz man bija četras palīdzes, kuras ar mani strādājušas jau iepriekš. Visu ēdienu pagatavojām Dunalkā, aprūpes centra virtuvē, kur strādāju, aizvedu, izsniedzu. Es paguvu laikus, bet Kazdangas kāzinieki gan nokavēja sēšanos pie galda par vairāk nekā stundu.”
D. Kulīniča gan godīgi atklāja, ka nebija savu darbību reģistrējusi Pārtikas un veterinārajā dienestā – ēdiena kvalitāti uzraugošā institūcijā. Atzīst, ka tā bija viņas lielākā kļūda, jo tas jādara obligāti visiem, kas grib sniegt ēdināšanas pakalpojumus, bet citādi savu vainu notikušajā nesaskatīja.
Interesējoties par atsauksmēm no klientiem par D. Kulīničas sniegtajiem ēdināšanas pakalpojumiem, nekādu būtisku kritiku nesadzirdējām.
Dunalkas bibliotēkas vadītāja Gita Žīgure portālam liepajniekiem.lv pauda izbrīnu par nosodošajiem komentāriem:
“Es Dainu Kulīniču personīgi nepazīstu, bet par viņu esmu dzirdējusi labas atsauksmes.”
Tāpat komentāros negatīvas atsauksmes izteiktas arī par D. Kulīničas darbavietu – Dunalkas sociālās aprūpes centru “Citas mājas”.
Nožēlu par to, ka cilvēki mētājas ar apvainojumiem, izteica arī Dainas priekšnieks Mārtiņš Jaunsleinis, kurš pavāri raksturoja kā apzinīgu, atsaucīgu un norādīja, ka viņa gatavo garšīgu ēdienu.
UZZIŅAI
Jauno pāru pieredze, izvēloties kāzu ēdinātājus:
- Pēc izmaksām, pēc ēdiena kvalitātes un cenas.
- Iepriekš bijām kāzās, kur bija šie galda klājēji, tādēļ zinājām, ka viss būs garšīgs, bez vilšanās.
- Galda klājēji bija vietējie, tiem ir bijusi liela pieredze ar kāzu galda klāšanu, un mēs uzticējāmies viņiem!
- Tikai pēc labākajām atsauksmēm – iepriekš izpētīju visus Facebook forumus un viedokļus.
- Galda klājējus mums ieteica viesu nama pārvaldniece.
- Bija arī degustācija, pēc kuras tikai pārliecinājāmies, ka būs garšīgi.
Avots: precos.lv

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.