Otrdiena, 16. aprīlis Mintauts, Alfs, Bernadeta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Turpmāk tvertnē lies krāsotu degvielu

Turpmāk tvertnē lies krāsotu degvielu
Foto: liepajniekiem.lv
31.10.2015 06:59

"Kurzemes Vārds"

Lai arī 30. oktobrī stājās spēkā norma, kas paredz lauksaimniecības
darbiem izmantot krāsoto dīzeļdegvielu, biedrība “Zemnieku saeima”
turpina iebilst pret šādu kārtību. Nupat no Eiropas Komisijas saņemta atbilde,
ka tiek pieļauta iespēja degvielu arī nemarķēt.

Lēmums par dīzeļdegvielas krāsošanu negatīvi ietekmēs lauksaimniecisko
darbību – palielināsies tās cena, jo marķēšana tirgotājiem prasa papildu
izmaksas, vajadzēs veikt investīcijas, lai ierīkotu citu uzglabāšanas vietu, kāps
produkcijas pašizmaksa – uzskaita “Zemnieku saeimas” pārstāvis Edgars
Bērziņš.

Pagājušajā nedēļā biedrība saņēmusi oficiālu atbildi no Eiropas
Komisijas Nodokļu un muitas savienības. “Tā skaidro, ka lauksaimniecības
darbiem paredzēto dīzeļdegvielu ir iespējams arī neiekrāsot. Tāpat valsts var
lūgt iespēju lauksaimniecības darbos izmantojamai dīzeļdegvielai piemērot
nulles akcīzes nodokļa likmi,” ziņo E. Bērziņš. Pašlaik Latvijā tā ir
50 eiro par tonnu.

Zemkopības ministrija jautājumu par turpmāko rīcību, nākot klajā jauniem
faktiem, pāradresē Finanšu ministrijai. Lēmums par dīzeļdegvielas krāsošanu
pērn pieņemts, balstoties uz tās iniciatīvu. Ministrijas pārstāve Ieva Vilkaste
atsaucas uz ES likumdošanu. Tā paredz, ka, piemērojot
samazināto vai nulles akcīzes nodokļa likmi, dīzelis ir jāmarķē saskaņā
ar direktīvu 95/60/EK. To varētu nedarīt vienīgi tad, ja piemēro akcīzes
nodokļa standartlikmi, paredzot daļēju vai pilnīgu tā atmaksu.

“Zemnieku saeima” tieši šādu sistēmu vēlas atjaunot. Tā
Latvijā pastāvēja līdz 2009. gadam. Tomēr Zemkopības ministrijas darba
grupā iepriekš tika secināts, ka tā nav efektīga vairāku iemeslu dēļ – iegādājoties dīzeļdegvielu ar pilnu akcīzes likmi, tiek
iesaldētas zemnieku finanses, grūtāk plānot valsts budžetu, jo iesniegtie
dokumenti bieži vien paredz lielāku atmaksas apmēru, pastāv liels
administratīvais slogs čeku, pavadzīmju iegādē, pārbaudē un uzglabāšanā. Turklāt
patlaban rasta iespēja tiem, kas nodarbojas ar dārzeņu audzēšanu, augļkopību
vai lopkopību, palielināt piešķiramās dīzeļdegvielas apjomu no 100 litriem uz
130 litriem par vienu hektāru.

I. Vilkaste piebilst, ka tehnisku iemeslu dēļ var rasties
situācija, ka uzreiz pēc 30. oktobra degvielas uzpildes stacijās marķēto
dīzeļdegvielu īslaicīgi nevarēs iegādāties. “Taču aktīvā lauku darbu
sezona ir beigusies, tādēļ tam nevajadzētu radīt būtiskas problēmas.”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz