Sestdiena, 17. aprīlis Rūdolfs, Viviāna, Rūdis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Uldis Kristapons: Ja nav ostas, nav Pāvilostas

Uldis Kristapons: Ja nav ostas, nav Pāvilostas
02.01.2013 07:02

Atslēgvārdi

SIA “N Stars” trīs kuģi Pāvilostas ostā vairs nespēj ienākt. Ostas pievārtē ir izveidojies smilšu sanesums, tādēļ tuvākajā laikā veiks padziļināšanas darbus.

 

Lai izvairītos no šādām situācijām nākotnē, ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs pašvaldībai ierosinājis iegādāties pašiem savu tehniku, dome šo iespēju sola apsvērt. 

“Pie ostas vārtiem ir izveidojies smilšu sanesums un kļuvis sekls. Tā ir nelabvēlīgu apstākļu summa. Molu garums nav pietiekami liels, tādēļ jūras vārti regulāri jātīra. Upes līmenim Sakas upē mainoties, veidojas turbulences,” situāciju skaidro R. Griškēvičs. Šā iemesla dēļ SIA “N Stars” “Baltikas” tipa trīs zvejas traleri vairs nespēj ienākt ostā un izmanto Liepājas ostas pakalpojumus. Tas zivju pārstrādes uzņēmumam sadārdzina ražošanas izmaksas, jo vēju pilsētā nogādātais loms uz Pāvilostu jāaizved ar autotransportu.

Novada domes priekšsēdētājs un ostas valdes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons papildina: “Arī jahtas virs 2,20 metriem vairs ostā nevar ienākt.” Turklāt, tā kā vidēja izmēra zvejas kuģi vietējos ūdeņus vairs neizmanto, lielākā salā var tikt traucēta arī mazo peldlīdzekļu kustība. “Ja tie neiet, mazie līdz pavasarim var palikt krastā,” U. Kristapsons saka. “Baltikas” tipa kuģi rūpējās arī par to, lai ūdens neaizsaltu. Sava ledlauža Pāvilostai nav.

Cenu aptaujā noskaidrots, ka darbus veiks SIA “BGS”, kas jau iepriekš strādājusi Pāvilostā. U. Kristapsons piebilst, ka līgums ar uzņēmumu vēl nav noslēgts, taču R. Griškēvičs apgalvo, ka Rīgas uzņēmumam bijusi vislabākā piedāvātā cena. Precīzu summu nosaukt vēl neesot iespējams, jo samaksa tiek noteikta pēc izsūknētajiem kubikmetriem. Pašreizējie aprēķini rāda, ka nepieciešams izsūknēt 1800 kubikmetru smilts sanesumu, taču dzīvē varot būt arī citādi. “Mums vajag nevis apjomu, bet noteiktu dziļumu,” uzsver ostas pārvaldnieks.

Darbu pabeigšanas termiņš atkarīgs no laika apstākļiem. Ja tie būs labvēlīgi, vidēja izmēra kuģu satiksmi varētu atjaunot janvāra beigās. Iepriekš ostas padziļināšana notikusi 2010. gadā. Toreiz visa akvatorija padziļināta līdz 4,5 metriem.

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 2. janvāra numurā.


#kvards-20130102-06#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz