Aicina līdzcilvēkus būt aktīvus ne vien vārdos, bet arī darbos
liepajniekiem.lv
Portāls saņēmis kādas anonīmas lasītājas vēstuli, kurā sieviete pauž sašutumu par kāda maršruta autobusa šoferi.
”Kas notika ar sievieti, kura pagājušajā nedēļā virzienā no centra uz Ķempes ielu, pie Veco ļaužu nama pieturas, aiz pagrieziena no Ganību ielas, izkrita pa autobusa durvīm,” satraukumu pauž lasītāja.
Sievietes aprakstītais incidents noticis aizvadītajā trešdienā, 7.februārī, ap pulksten 15: ”No 3.maršruta autobusa aiz pieturas pie Veco ļaužu nama virzienā uz Ķempes ielu izkrita sieviete.”
”Šoferis nav apstājies pieturā, bet aiz pieturas, kā rezultātā sieviete nav varējusi normāli izkāpt no autobusa un iekritusi kupenās,” lasītāja turpina: ”Sievietei palīdzēja piecelties kontrolieres, bet šoferis pat nepakustējās, kamēr pasažieri un aculiecinieki bija pārsteigti par šādu notikumu.”
Un piebilst: ”Kameras autobusā taču ir. Liepājas sabiedriskā transporta vadība varbūt varētu paskaidrot, kas tur īsti bija?”
”Veicot pārrunas ar aculieciniekiem – kontrolieriem, situācija iezīmējās savādāka, kā to aprakstījusi anonīmā lasītāja,” portālam atzina Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūras ”Liepājas sabiedriskais transports” direktors Uldis Zupa.
”Kā lasītāja precīzi ir pieminējusi, Liepājas sabiedriskajā transportā notiek video novērošanas, bet tas nenotiek tādā veidā, ka kāds cilvēks visu laiku skatās un analizē vairāk kā 160 kameru ierakstus tiešsaistē,” viņš skaidro: ”Ieraksti no transporta līdzekļiem tiek izņemti tikai pēc pieprasījuma kādu incidentu gadījumos, vai veicot pasažieru uzskaiti kādā konkrētā reisā. Attiecīgi, ja aģentūrā nav saņemta informācija par incidentu, video ieraksts no autobusa netiek izņemts un, pēc kāda laika, tas tiek pārrakstīts ar jaunu ierakstu.”
Aģentūras rīcībā esošā informācijas par konkrēto atgadījumu ir sekojoša: ”Apstāšanās poga pirms minētās pieturas esot nospiesta vēlu un autobusa vadītājs, lai netraumētu pasažierus strauji bremzējot un nesaņemtu sūdzības par agresīvu braukšanu vai, pilnīgi pretēji – nesaņemtu sūdzības par neizlaistu pasažieri, nav apstāties tieši pieturvietā, kur ir bijis iztīrīts sniegs.”
”Autobusa vidējās durvis, pa kurām kāpusi ārā pasažiere, esot bijušas pretim no sniega neiztīrītam laukumam. Pasažiere, kopā ar aģentūras kontrolieriem esot no autobusa izkāpusi, nenoturējusi līdzsvaru un iegāzusies sniegā. Kontrolieres esot centušās palīdzēt pasažierei piecelties, bet neveiksmīgi, un tad arī klāt esot piesteidzies autobusa vadītājs un palīdzējis dabūt kundzi uz kājām.”
”Kundze esot bijusi ļoti pateicīga vadītājam sakot: ”Paldies, dēliņ!” un atvainojoties par to, ka viņai esot par vēlu nospiedusi ”Stop” pogu un par savām vājajām kājām,” skaidro U.Zupa: ”Pēc notikuma kundze kopā ar kontrolierēm aizgājusi līdz pieturvietas soliņam, kur apsēdusies, kādu laiku runājusies un esot bijusi ļoti apmierināta ar saņemto palīdzību.”
”Ik dienas sabiedriskajā transportā pārvietojas ļoti daudz cilvēku, arī ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem, un dažādi negadījumi, lai cik lielas pūles tiek pieliktas to novēršanai, ir neizbēgami,” atzīst aģentūras direktors.
Viņš aicina saprast: ”Transporta līdzekļa vadītājs visu var arī neieraudzīt, vai var paiet kāds laiks, kamēr viņš piesteidzas palīgā. Tādēļ, izmantojot iespēju, es šādos gadījumos aicinātu ikvienu uz elementāru cilvēcīgu rīcību. Tā vietā, lai noraudzītos uz notiekošo (vai vēl ļaunāk, filmētu), ne tikai informētu transporta līdzekļa vadītāju par negadījumu, bet arī iespēju robežās palīdzētu cietušajam cilvēkam.”
____________________
Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.