Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ar auto pa gājēju celiņu. Pilsēta atzīst kļūdas

Ar auto pa gājēju celiņu. Pilsēta atzīst kļūdas
Liepājnieki novērojuši, ka Jūrmalas parkā pa līdzās kāpām esošo gājēju un riteņbraucēju celiņu pārvietojas arī smagās atkritumu izvešanas automašīnas, kuru pilna masa viennozīmīgi pārsniedz 3,5 tonnas. (Foto: )
15.09.2020 06:00

Miks Kuncītis

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Vairāki Liepājas iedzīvotāji “Kurzemes Vārdam” pauduši sašutumu par to, ka Jūrmalas parkā pa gājēju un riteņbraucēju celiņu pārvietojas automašīnas, tai skaitā smagais transports. “Projekts taču paredz, ka automašīnām šis segums nav domāts. Kāpēc tiek bojāts mūsu kopējais īpašums,” neapmierinātību izsaka liepājnieks Andris Griģis.

Automašīnas bojā segumu

Pilsētnieki savu sašutumu pauduši ne tikai laikrakstam, bet arī vērsušies pie zvērināta advokāta Ērika Štālberga. “Arī pats personīgi tur esmu novērojis pārvietojamies automašīnas. Tas nav pareizi, jo, iepazīstoties ar gājēju un riteņbraucēju celiņu projektu Jūrmalas parkā, konstatējams, ka pieļaujamā slodze šajā vietā nav norādīta, bet šķērsgriezumā norādītais bruģīša biezums ir septiņi centimetri, bet pamatnes – 15 cm.

Tas apstiprina, ka šis segums domāts tikai gājējiem un velobraucējiem,” sacīja Ē. Štālbergs, piebilstot, ka praksē Liepājas pašvaldības amatpersonas izsniedz pārvietošanās atļaujas dažādiem transportlīdzekļiem, kuru nekontrolētas pārvietošanas dēļ uz gājēju un riteņbraucēju celiņa veidojas ceļa seguma rises, tas tiekot bojāts.

Reaģējot uz iedzīvotāju neapmierinātību, Ē. Štālbergs pilsētas mēram Jānim Vilnītim nosūtījis vēstuli, tajā lūdzot skaidrot esošo situāciju. Atbildi sniedzis Liepājas pašvaldības izpilddirektora vietnieks būvniecības jautājumos Didzis Jēriņš. Viņš vispirms izskaidrojis, kādiem transportlīdzekļiem tiek izsniegtas atļaujas pārvietoties pa šo teritoriju.

Iebraukšanai Jūrmalas parkā pastāvot divu veidu atļaujas. Pirmās izsniegtas uzņēmējdarbību veicošajiem uzņēmumiem (kafejnīcām, tirgotājiem u.tml.). Atļaujas ir bez norādīta transportlīdzekļa markas un reģistrācijas numurzīmes, lai uzņēmējdarbību veicošajai personai būtu iespējas operatīvi rīkoties. Katrā atļaujā norādīts iebraukšanas laika ierobežojums – līdz pulksten 9 un pēc pulksten 22, kā arī transportlīdzekļa masas ierobežojums – pilna masa nedrīkst pārsniegt 3,5 tonnas. Vēl šāda tipa atļaujas tiek izsniegtas vienreizējai iebraukšanai pirms un pēc pilsētas organizētiem publiskiem pasākumiem (inventāra nogādei līdz pasākuma vietai, savākšanai).

Otra veida atļaujas iebraukšanai Jūrmalas parkā izsniedz to personu automašīnām, kas veic uzkopšanu/apsaimniekošanu. Šie transportlīdzekļi (lielākā daļa) parkā un pa veloceliņu pārvietojas tikai tad, ja darbu veicējam uzdots konkrēts uzdevums. Ar uzņēmējiem, kas veic ikdienas apsaimniekošanu kāpu zonā, jau pēc pirmā veloceliņu posma izbūvēšanas notikušas sarunas par tādas specializētas tehnikas iegādi, kam ir maza kravnesība. Nākamajos ilgtermiņa iepirkumos par parka apsaimniekošanu prasība par tehnikas konkrētu kravnesību jau ir iekļauta kā obligāta prasība.

2020. gadā Komunālā pārvalde uzņēmējdarbību veicošām personām izsniegusi 18 iebraukšanas atļaujas. Dažādu kultūras un sporta pasākumu nodrošināšanai, remontdarbu veikšanai pavasarī, kas nav pieskaitāmi pie parka ikdienas uzturēšanas, līdz 18. augustam izsniegtas 26 iebraukšanas atļaujas. Lielākajai daļai no tām darbības termiņš jau esot beidzies. Transportlīdzekļu, kas regulāri rīta stundās veic darbus, nav vairāk par desmit.

Paredz celiņus ar biezāku pamatu

Tāpat iedzīvotājiem nav saprotams, kādēļ Pašvaldības policijas darbinieki pa šo celiņu nevar pārvietoties bez automašīnām. Pašvaldības policijas priekšnieka vietnieks Kaspars Vārpiņš laikrakstam skaidroja: “Dienā šo teritoriju apseko velopatruļas, taču nakts laikā tādu nav, tādēļ pa šo celiņu brauc policijas transports. Veloceliņš gar kāpu zonu ir ļoti garš, izstaigāt to kājām būtu pārāk laikietilpīgi, būtībā neiespējami. Mums visu diennakti ir jāapseko ne tikai šī teritorija, bet arī citas vietas. Jāpārliecinās, vai netiek veiktas nelikumīgas darbības.”

Pludmales kafejnīcas “Red Sun Buffet” īpašnieks Mareks Alberts savukārt laikrakstam sacīja: “Ja mums nebūtu šīs atļaujas, tad kā mēs piegādātu nepieciešamo preci? Iebraucot pludmalē no Pērkones ielas, to nevar izdarīt, jo automašīna gluži vienkārši var iestrēgt smiltīs. Arī šobrīd darbiniekiem nav viegli. Piegādātās paletes ar precēm dažkārt sver vairākas tonnas, un tās ir jādabū līdz kafejnīcai. Tas tomēr ir roku darbs. Šeit ir pilsēta, un ar šo situāciju kaut kā jāsadzīvo.”

“Tā patiešām ir, šie segumi domāti tikai velotransportam un gājējiem. 2012. gadā, kad tika izstrādāts šis projekts, situācija bija krasi atšķirīga, piemēram, tobrīd pludmalē nebija attīstīta uzņēmējdarbība. Tāpat pieejamais finansējums šim projektam nebija pietiekams, lai izbūvētu celiņu ar atbilstošu pamatu autotransportam. Šobrīd būvējot veloceliņus, izbraukšanas vietās, piemēram, no dzīvojamo māju pagalmiem, projektos ir paredzēts biezāks pamats, lai nebūtu šī celiņu deformācija.

Esam mācījušies no savām kļūdām,” pastāstīja pilsētas būvvaldes vadītāja Agrita Kulvanovska. Tāpat viņa sacīja, ka tie, kas ekspluatē šo celiņu, varētu mazināt transporta kustību, piemēram, atkritumu konteinerus līdz automašīnām aizstumjot, proti, atstāt transportlīdzekli vietā, kur tas nebojā ceļa segumu.

Komunālās pārvaldes pārstāvis Aigars Štāls laikrakstam sacīja, ka lielie atkritumu konteineri esot tikai divās vietās: “Jūrmalas ielas galā ar piebraukšanu un atkritumu savākšanu problēmu nav, bet pie Glābšanas stacijas atkritumu izvešanā jāņem vērā ierobežojumi, tas ir, transportlīdzekļa pilna masa nedrīkst pārsniegt 3,5 tonnas. Tur gružus nebrauc savākt lielā mašīna. Jebkurā gadījumā cilvēkiem jāsaprot, ka bez apkalpojošā transporta kustības infrastruktūru un uzņēmējdarbību nodrošināt nevar. Kaut arī būve nav paredzēta transportam, tas tur ir un būs.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz