Atklāti auto ar vissagrozītāko nobraukumu: dominē “premium” klases vācu auto
Krāpšanās ar nobraukumu ir viena no izplatītākajām lietoto automašīnu tirgū. Tā nelikumīgi palielina lietotā transportlīdzekļa cenu un bojā autoīpašnieku pieredzi. Kā nesen tika atklāts “carVertical” pētījumā, tieši “premium” klases vācu automašīnu pircēji ir pakļauti lielākajam riskam iegādāties automobili ar sagrozītiem odometra rādījumiem.
liepajniekiem.lv
TOP 10 auto modeļi ar vissagrozītāko nobraukumu: “BMW M5” ir saraksta augšgalā
Lai noteiktu vissagrozītāko automobiļu sarakstu, IT datu uzņēmums “carVertical” izanalizēja vairāk nekā 700 000 lietoto automobiļu vēstures atskaites, kas izveidotas laikā no 2020. gada novembra līdz 2021. gada novembrim.
Tika analizēti astoņpadsmit dažādi tirgi, tostarp Polija, Rumānija, Ungārija, Francija, Slovēnija, Slovākija, Čehija, Lietuva, Latvija, Igaunija, Ukraina, Bulgārija, Serbija, Vācija, Horvātija, Krievija, Amerikas Savienotās Valstis un Itālija.
Kā liecina nobraukuma dati, “BMW M5” ir automobilis, kam visbiežāk tiek sagrozīts nobraukums, un nedaudz vairāk kā trešdaļai pārbaudīto modeļu, iespējams, tas ir sagrozīts.
Tomēr šie statistikas dati vēl neatklāj odometra attīšanas problēmu “BMW” automašīnām pilnībā – kā nesen norādīja “carVertical” automobiļu eksperts Matas Buzelis, “BMW” automobiļi dominē šajā sarakstā:
”Pusi no TOP10 saraksta aizņem tieši šī ražotāja automašīnas. Tas ir saistīts ar pieprasījumu pēc lietotiem “BMW” transportlīdzekļiem dažādos tirgos.
Dati arī atklāj, ka dārgās automašīnas, visticamāk, ir ar sagrozītiem nobraukumiem, un tas jāņem vērā, meklējot lietotu transportlīdzekli. Tieši šajos gadījumos parocīga ir automašīnas nobraukuma pārbaude.”
Otro un trešo vietu sarakstā ieņem “BMW” 7. sērija un “Subaru Outback” ar attiecīgi 33,4 un 31,8 procentiem iespējami sagrozīta nobraukuma automašīnu.
“Audi A8” bija piektais visbiežāk sagrozītais automobilis, savukārt tā sportiskākais radinieks A7 ieņēma desmito vietu šajā pētījumā ar nedaudz vairāk par vienu ceturtdaļu (25,8 procentiem) automobiļu ar sagrozītu nobraukuma vēsturi.
M. Buzelis skaidro, ka augstāka segmenta transportlīdzekļu atrašanās starp tiem, kam nobraukums tiek grozīts visbiežāk, iemesls ir lielāks peļņas pieaugums.
Odometra attīšana ir samērā lēts un vienkāršs process, kas piešķir papildu ienākumus negodīgiem automašīnu tirgotājiem.
Šajā pētījumā atrodams paplašinātais 20 automašīnu saraksts, kam visbiežāk sagrozīts nobraukums.
Automobiļu modeļi pēc ražošanas gada ar vissagrozītāko nobraukumu: visbiežāk sagroza vecāku automobiļu nobraukumu
Kā rāda pētījums, iegādājoties lietotu auto, būtiski ir pārbaudīt automašīnas nobraukumu, īpaši vecākiem transportlīdzekļiem.
Patreiz populārākie modeļi sagrozīšanai tika ražoti laikā no 2006. līdz 2016. gadam. Tomēr auto eksperts uzsver, ka pastāv saistība starp krāpšanas iespējamību un auto klasi: ”Lai arī visbiežāk sagrozīta nobraukuma automobiļu saraksts sastāv galvenokārt no augstākās klases automobiļiem, taču ir arī daži ekonomiskās klases modeļi, tiesa gan, šo modeļu īpatsvars starp automobiļiem ar sagrozītu nobraukumu ir mazāks. “Subaru”, “Ford” un “Volkswagen” automobiļi pieder pie tādas pašas vecuma grupas kā augstākās klases auto.
Tā šķiet, ka 5 līdz 15 gadus vecas automašīnas, visticamāk, ir ar sagrozītu nobraukumu.”
“Ford Mustang” ir jaunākais modelis šajā sarakstā. Topošajiem muskuļotā “Mustang” sestās paaudzes īpašniekiem vajadzētu pievērst īpašu uzmanību, tiešsaistē pārbaudot vēsturiskos nobraukuma datus.
2006. gada “BMW M5”, 2007. gada “BMW” 5. sērijas un “BMW X5” īpašniekiem arī būtu jāizpēta, vai viņu automašīnai ir patiess nobraukums.
M. Buzelis skaidro, ka jaunākajiem modeļiem var būt mazliet grūtāk mainīt odometra rādījumus.
Jaunākiem automobiļiem ir arī mazāka iespēja tikt pie sagrozīta nobraukuma, jo to nobraukums pats par sevi nav sevišķi liels: ”Nav jēgas attīt odometru automašīnai ar nobrauktiem, teiksim, 50 000 vai 80 000 kilometriem, bet pircējiem tik un tā ir vērts pārbaudīt, vai šie odometra rādījumi ir patiesi vai ne.”
Automobiļu modeļi pēc degvielas veida ar vissagrozītāko nobraukumu: ar dīzeļdegvielu darbināmas automašīnas mēdz sagrozīt biežāk.
Lielākā daļa automobiļu modeļi ar sagrozītu nobraukumu ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem. Kā eksperts autobūves jomā, Buzelis uzsver, ka tas tā bijis vienmēr:
”Dīzeļdzinēja automobiļi ir paredzēti, lai veiktu lielākus attālumus, un tas nozīmē, ka šādas mašīnas ir vairāk pakļautas krāpšanai ar nobraukumu. Tomēr nākotnē situācija var mainīties, jo dīzeļauto pārdošanas apjomi samazinās.”
”Ja paskatāmies uz skaitļiem, mēs skaidri redzam, ka parasti līdz pat 80 vai 90 procentiem modeļu ar sagrozītu nobraukumu ir aprīkoti ar dīzeļddzinējiem. Piemēram, ”Volkswagen Phaeton” – no 10 sagrozītajiem modeļiem deviņi bija aprīkoti ar dīzeļdzinējiem un tikai viens darbojās ar benzīna motoru.
Sagrozīto benzīna un dīzeļdzinēju “BMW” 6.sērijas automobiļu grupas ir gandrīz identiskas, taču tas ir tāpēc, ka šim auto benzīna versijas ir daudz populārākas.
Dažos gadījumos dažiem modeļiem nemaz nav dīzeļdzinēju. Tā benzīna dzinējs kā vienīgais variants ir “BMW M5” un “Ford Mustang” automašīnām.
Secinājums: krāpšanās ar nobraukumu būtiski palielina lietoto auto vērtību un grauj jaunā īpašnieka pieredzi
Kompānija analizēja automašīnu vērtību ar sagrozītajiem nobraukumiem un konstatēja, ka 16,1 procentam no pēdējo 12 mēnešu laikā pārbaudītajiem transportlīdzekļiem ir veikts nobraukuma grozījums.
Tā kā krāpšana ar nobraukumu ir diezgan izplatīta lietotu automašīnu tirgū, ir svarīgi izmantot tiešsaistes automašīnu vēstures pārbaudes, lai izvairītos no tā, ka kļūstat par tās upuri.
Ja ekonomiskās klases automašīnu pircēji ir pakļauti nedaudz zemākam briesmīgas jaunā īpašnieka pieredzes riskam, tad tie, kas iegādājas augstākās klases dīzeļus vecumā no 5 līdz 15 gadiem, ir visvairāk pakļauti šādam riskam, jo tieši šā tipa transportlīdzeklis visbiežāk ir ar sagrozītu nobraukumu.
Arī jaudīgajiem modeļiem notiek liela krāpšanās ar nobraukumiem, un, tādu iegūstot un tiešsaistē nepārbaudot automašīnas vēsturi, var piedzīvot īstus finanšu murgus.