Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ceturtdaļa pārbaudīto kravas auto – bīstami satiksmei

Ceturtdaļa pārbaudīto kravas auto – bīstami satiksmei
28.04.2018 07:12

liepajniekiem.lv

Ceturtdaļai pārbaudīto kravas automašīnu konstatētas nopietnas problēmas, kas reāli apdraud satiksmes drošību. Tas secināts aizvadītajā nedēļā uz autoceļa A9 Rīga – Liepāja pie Rolavas, kur izmantojot mobilo bremžu stendu, notika transportlīdzekļu tehniskā kontrole jeb mobilā tehniskā apskate. To veica CSDD Tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcija sadarbībā ar Ceļu policiju.  

CSDD Tehniskās kontroles inspektori skaidroja, ka darbinieki regulāri izbrauc uz rajoniem, lai transportlīdzekļiem veiktu mobilo tehnisko apskati, kuras mērķis ir paaugstināt satiksmes drošību. 

Šoreiz nepilnību bija daudz vairāk, nekā iepriekš notikušajās pārbaudēs. Klupšanas akmens bija bremzes, novēroja portāls. Kādam kravas auto pietiekami nebremzēja viens ritenis, bet citam – visi riteņi vienā pusē.

Un šāda situācija pēc jauno ES regulu stāšanās spēkā, kas paredz stingrākas prasības tehniskajā kontrolē, paredz trešo vērtējumu, kam seko valsts numurzīmes noņemšana transportlīdzeklim.

Portāls jau informēja, ka, sākot ar šī gada 1.martu ikvienam auto īpašniekam jārēķinās ar jauniem tehniskās apskates noteikumiem, kas īpaši pastiprinātu uzmanību pievērš tieši bremžu sistēmai.  

Kāds kravas auto vadītājs, kura vilktajai piekabei nebija gana labas bremzes un tika noņemts numurs, piekabi atstāja laukumā un ceļu turpināja bez tās. Kāds cits, kura stūrētajam auto nebija pietiekami asas bremzes, – sagaidīja kolēģi, kas aizvilka piekabi, un evakuatoru, kas uz uzņēmuma teritoriju aiztransportēja pašu auto.

Taču lielākā daļa šoferīšu, ar vai bez papildspēkiem, turpat uz vietas ķērās pie transportlīdzekļu remontēšanas, lai spēkratiem netiktu noņemti numuri un viņi varētu turpināt ceļu. 

Kāds autovadītājs no Grobiņas varēja būt laimīgs, jo viņam palīgā atsteidza vesela remontbrigāde. Savukārt baļķvedēja vadītājs no Cēsīm, kurš uz ostu veda kravu, centās tikt galā tikai un vienīgi saviem spēkiem. Kā atzina vīrietis: ”Galvenais, lai ir instrumenti, pareizais ekipējums, iemaņas un vēlēšanās ko darīt. Jo uz ceļa visādi var gadīties, jābūt gatavam.”

Situāciju vērtē kā ļoti sliktu

Diemžēl nepilnību bija daudz. Kā atzina inspektori, nereti tiek ekspluatēti auto, kas nav tehniskā kārtībā.

Kā pēc pārbaudes portālam pastāstīja CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons, piecu stundu laikā pie Rolavas tika pārbaudīti 30 kravas transportlīdzekļi.

Nopietnas problēmas konstatētas 8 spēkratiem. 5 transportlīdzekļiem sniegts 2.vērtējums un atkārtoti jāiziet tehniskā apskate. Savukārt 3 transportlīdzekļiem sniegts 3.vērtējums, kas paredz numura noņemšanu un aizliegumu turpmāk piedalīties satiksmē.

Visbiežāk konstatētas nepilnības bremžu sistēmā, eļļas noplūde, nepilnības ar apgaismojumu.

G.Ķirsons uzskata, ka veikto pārbaužu rezultāti norāda uz ļoti sliktu situāciju, jo kravas auto bez bremzēm vai ar sliktām bremzēm ir ļoti bīstams satiksmē.

Tiesa, pārbaudīto vidū nebija ārvalstu transportlīdzekļu. Taču, kā skaidroja inspektori, ja nepilnības tiktu konstatētas ārpus Latvijas reģistrētam transportlīdzeklim, situācija būtu tieši tāda pati, kā Latvijā reģistrētam.

Kopā ar numuru var nākties šķirties arī no darba

Daļa autovadītāju, kuru spēkratiem tika konstatētas nepilnības bremžu sistēmā, notiekošo uztvēra rāmi. ”Par transporta tehnisko stāvokli atbild uzņēmuma īpašnieks,” tā kāds šoferītis: ”Turklāt ķibele var piemeklēt jebkurā laikā un vietā.”

Preču piegādātājs no Rīgas bija līdzīgās domās: ”Ne pirmo reizi šādi tiek pārbaudīts manis vadītais auto. Protams, tam jābūt tehniskā kārtībā, taču ir gadījies, ka tehnika saniķojas pēkšņi.”

Baļķvedēja vadītājs no Cēsīm pastāstīja: ”Es esmu tikai rezerves šoferis. Mašīnas patstāvīgais šoferis pēkšņi saslima ar gripu, līdz ar ko mani šorīt izsauca, lai nogādāju uz Liepājas ostu baļķu kravu.”

Mašīna jau bijusi uzkrauta, vizuāli problēmas vadītājs nav konstatējis. Tikai ceļā jutis, ka visi riteņi vienādi nebremzē: ”Jau piestāju un iegādājos nepieciešamās rezerves daļas. Domāju: nodošu kravu un tad detaļu nomainīšu. Nu neko – jāmaina ar visu kravu.”

Taču kāds šoferītis, kura vadītajam spēkratam bija noņemts numurs, atzina, ka, iespējams, kopā ar numuru viņam nāksies šķirties arī no darba. Vadītāji atzīst, ka nu, kopš spēkā jaunās prasības, situācija saspringta.

Vadītāji nereti darba devējiem ziņo par to, ka nepieciešams veikt remontu mašīnām, tām ir tehniskas problēmas. Taču īpašnieki aicina sēsties pie stūres: ”Nu vēl šo reisu…” Vai arī atklāti pasaka, lai meklē labāku vietu. Bet šoferiem maize jānopelna un darbs nepieciešams. 

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz