Eiropas projekta ietvaros īsteno individuālu mācību pieeju
liepajniekiem.lv
Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde no 2017. gada 1. septembra līdz 2019. gada 31. augustam sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru septiņās Liepājas izglītības iestādēs īsteno Eiropas sociālā fonda projektu ”Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, nodrošinot atbalsta sistēmas izveidi, individuālu pieeju mācību satura apguvei un dažādiem ārpus stundu pasākumiem, portālam ziņoja Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.
Šajā projektā uzsvars tiek likts uz STEM – zinātni, tehnoloģijām, inženierzinātnēm, matemātiku (Science, Technology, Engineering and Mathematics) un vides jomu. Eksaktajām zinātnēm izglītībā ir arvien nozīmīgāka loma, un jau šobrīd redzams, ka laba karjera un atalgojums gaida vispirms tos, kuri izvēlas eksakto zinātņu ceļu. Projektā pārstāvētas arī valodu, kultūrizglītības un multidisciplinārā un sporta joma.
Projekta mērķis ir nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.
Projektā iesaistītas septiņas izglītības iestādes – Liepājas Valsts 1. ģimnāzija, Liepājas Ezerkrasta sākumskola, Liepājas Centra sākumskola, J. Čakstes Liepājas pilsētas 10. vidusskola, Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskola, Liepājas pilsētas 12. vidusskola un Liepājas 8. vidusskola, kopā ap 100 pedagogu, tai skaistā atbalsta personāls. Nodarbības projekta ietvaros notiek lielākoties 1.-6. klašu skolēniem.
Katra projektā iesaistītā izglītības iestāde strādā pēc individuāli izstrādāta atbalsta pasākumu plāna. Izglītības iestādēs ar bērniem papildus strādā pedagoga palīgs, psihologs, logopēds.
Jau šobrīd projekta ietvaros tiek piedāvāti vairāki jauninājumi skolēnu izglītošanā. Piemēram, ”produktīvā mācīšanās klase”, kad darbā ar izglītojamajiem no 1. līdz 6. klasei ar vājāku lasītprasmi tiek izmantota programmas “Vienaudžu mācīšanās lasītprasmes attīstībai” (VIMALA) tehnika, kā arī individuāla pieeja izglītojamajiem ar epizodiskiem, bet smagiem uzvedības traucējumiem. Mācību procesā iekļauts arī ”stratēģiskais dabaszinātņu inkubators”, kurā 1.-6. klašu audzēkņiem stundu sarakstā iekļauts arī šahs, matemātika, praktisko pētījumu nodarbības dabas zinātņu laboratorijā. Savukārt ”fiziskās veselības stundās” 1.-4. klasēm garajā starpbrīdī notiek kopīga vingrošana. Centra sākumskolā mācību stundas STEM jomā vada arī Liepājas Universitātes pasniedzēji, Liepājas 12. vidusskolā ar dažādiem pasākumiem attīsta skolēnos radošumu.
No projekta līdzekļiem tiek finansēts pedagogu un atbalsta personāla atalgojums, pasākumi, aktivitātes, nometnes, ekskursijas, pulciņu un individuālās nodarbības ārpus mācību stundām, atbilstoši katras izglītības iestādes izstrādātajam plānam un vajadzībām.