Svētdiena, 27. septembris Ilgonis, Ādolfs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Glābēji 112 dienā gatavo jauno maiņu

Glābēji 112 dienā gatavo jauno maiņu
11.02.2015 14:02

liepajniekiem.lv

Šodien, 11.februārī, dienas pirmajā pusē kā bišu strops
zumēja VUGD Kurzemes reģiona brigādes Liepājas 1.daļa un tās apkārtne Ganību
ielā, pārliecinājās portāls. Atzīmējot 112 dienu, mūsu glābēji uzņēma ciemiņus
– gan jaunāko klašu skolēnus, gan jauniešus, tādējādi popularizējot dienestu un
gatavojot sev jauno maiņu.

Jau agrā rīta stundā, ap desmitiem no rīta, glābēju depo
ciemojās gan 1.līdz 4.klašu skolēni no Liepājas 15.vidusskolas un Ezerkrasta
sākumskolas, gan jaunieši no dažādām Liepājas un novada mācību iestādēm, kuri
apsver iespēju dienās kļūt par ugunsdzēsējiem glābējiem.

Ciemiņiem bija iespēja iepazīt glābēju depo un ugunsdzēsēju
darbu no ”pagraba līdz bēniņiem”. Bērni un jaunieši tika iepazīstināti ar
glābēju ikdienu un veicamajiem pienākumiem, devās ekskursijā pa depo, viņiem
tika demonstrēta ugunsdzēsēju tehnika un ekipējums. Vislielākās emocijas
mazajos ciemiņos raisīja iespēja ietērpties glābēju kostīmos, tādējādi uz brīdi
pārvēršoties par maziem ugunsdzēsējiņiem.

Kā portālam pastāstīja VUGD Kurzemes reģiona brigādes
Liepājas 1.daļas komandieris Romāns Andrijauskas, ciemos pie ugunsdzēsējiem
bija ieradušās arī vairākas meitenes, kuras vēlas kļūt par ugunsdzēsējām:
”Viņām tika izskaidrots, ka meitenes – ugunsdzēsējas šobrīd nav aktuāls
jautājums. Taču meitenēm tika ieteikts izglītoties Ugunsdzēsības koledžā un
kļūt par inspektorēm.”

”Jaunāko klašu skolēnus ne tikai iepazīstinām ar glābēju
darbu. Viņiem tiks rādītas filmiņas par mūsu darbu, kā arī bērniem ir iespēja
veidot praktisko darbu, attēlojot, kā viņi redz VUGD darbu. Bērni veido mākslas
darbu no zīmējumiem, kuru vēlāk prezentēs. Tādējādi – caur rotaļām un praktisku
darbošanos – bērni apgūst jaunas zināšanas. Un mēs varēsim būt pārliecināti, ka
šie bērni nākotnē nekļūs par ļaunprātīgiem dedzinātājiem,” turpina
R.Andrijauskas.

Un skaidro: ”Nevienam jau nav noslēpums, ka daudziem
glābējiem tuvojas pensijas vecums un mūsu vietā būs vajadzīgi jauni kadri. Lai
popularizētu glābšanas dienestu, lai ieinteresētu jauno paaudzi, kuros redzam
potenciālos mūsu pēctečus, skaidrojam bērniem un jauniešiem par savu darbu, tā
specifiku.”

Liepājas 1.daļas komandieris uzsver, ka ārkārtas zvanu
centrs ”112” ir viena no būtiskākajām operatīvo dienestu šūniņām: ”Caur to iet
teju visi izsaukumi operatīvajiem dienestiem. Tiesa, cilvēkiem Latvijā bija
jāpierod pie šī visā Eiropā vienotā numura 112, jo, kā zināms, iepriekš glābēji
bija sazvanāmi pa tālruni ”01”. Zvanot uz ārkārtas numuru 112, cilvēki var
saņemt dažāda veida palīdzību. Lai ārkārtas situācijā, kad cilvēkam ir stress,
viņam nebūtu jādomā, kā atrast palīdzību, zvanot uz 112, var izsaukt ne tikai
ugunsdzēsējus, bet arī Gāzes dienestu, Neatliekamo medicīnisko palīdzību, policiju
u.c.”

”112 zvanu centrs izskata visus zvanus,” viņš turpina: ”Gan
gadījumus, kad cilvēkam ir veselības problēmas, gan ugunsgrēku gadījumos un
citās krīzes situācijās. Zvanu centra darbinieki ir apmācīti un zina, kur zvanu
novirzīt tālāk. Protams, izņemot gadījumus, kad tiek saņemti nepamatoti zvani.
Un tieši šajā dienā skaidrojam, ka saņemto zvanu ir ļoti daudz, bet liela daļa
no tiem – viltus zvani.”

”Tā kā zvans uz 112 ir bezmaksas, no mobilā tālruņa uz šo
numuru var piezvanīt bez SIM kartes, bieži cilvēki, zvanot uz 112, vēlas
pajokot. Kaut arī ārkārtas tālrunim ir četras līnijas, var izveidoties situācija,
kad gadījumā, ja uz visām četrām līnijām piezvanījuši ”jokdari”, piektais
zvanītājs, kuram patiesi nepieciešama palīdzība, operatīvi to nevarēs saņemt.
Tādēļ cenšamies cilvēkiem skaidrot, cik būtiski ir nejokoties, zvanot uz 112,”
uzsver R.Andrijauskas.

Jāpiebilst, ka visi zvani uz 112 no Kurzemes reģiona nonāk
zvanu centrā Liepājā. Situācijā, kad visas līnijas Liepājā esošajā zvanu centrā
būs aizņemtas, zvans tiks pāradresēts uz Rīgu, līdz ar ko bez palīdzības
cilvēki nepaliks. Tiesa gan, šādā situācijā palīdzības sniegšana prasīs vairāk
laika.

11.februārī, atzīmējot vienotā ārkārtas palīdzības
izsaukumu numura 112 dienu, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
(VUGD) visā Latvijā organizē informatīvos pasākumus tālruņa numura
popularizēšanai, portālam skaidroja VUGD Preses un sabiedrisko attiecību
nodaļas vecākā speciāliste Viktorija Gribuste.

Šajā dienā ugunsdrošības inspektori un Zvanu centru
dispečeri visā Latvijā stāsta bērniem par to, kas ir 112, kādos gadījumos uz šo
numuru zvanīt, kas ir viltus zvani un kādu kaitējumu tie nodara. ”Skolēni ir
tie, kas visbiežāk blēņojoties piezvana uz 112, jo neapzinās, ka zvanītāju var
identificēt un vēl kādam tajā brīdī ir vajadzīga reāla palīdzība,” tā
V.Gribuste.

Latvijā 2014.gadā uz tālruņa numuru 112 kopumā saņemti
812 332 zvani, no tiem ceturtā daļa zvanu pāradresēti citiem operatīvajiem
dienestiem.

”Operatīvie dienesti atgādina, ka zvanot uz ”112” palīdzība
jāizsauc, ja esat cietis vai bijis klāt smagā ceļu satiksmes negadījumā, ja
nepieciešama policija, ja redzat, ka izcēlies ugunsgrēks, ja jūtama gāzes
smaka, atrasta ķīmiska viela vai saņemts aizdomīgs pasta sūtījums. Zvanīt var
no fiksētā vai mobilā tālruņa bez maksas. Lielākajā daļā Eiropas Savienības
dalībvalstu piezvanīt uz ”112” var arī no mobilā tālruņa, ja jūsu mobilo sakaru
tīkls neaptver zonu, kurā atrodaties,” skaidro VUGD pārstāve.

Cilvēkiem, zvanot uz tālruni 112, vispirms jānosauc precīza
notikuma vieta, kur nepieciešama palīdzība, īpaši svarīgi ir nosaukt pilsētu,
novadu vai pagastu, lai nerastos pārpratumi, piemēram, meklējot notikuma vietu
citā pilsētā. Par to, kas noticis un vai ir cietušie, dispečere uzzina tieši no
zvanītāja, tādēļ, jo precīzāka, būs informācija, jo ātrāk operatīvie dienesti
steigsies uz notikuma vietu.

Ja nepieciešama policijas vai mediķu palīdzība, tad uzreiz
arī jāpavēsta, ka nepieciešams savienot ar vajadzīgo dienestu, jo arī tas
ieekonomēs kritiskajos brīžos tik dārgās sekundes. Ja ir noticis nelaimes
gadījums, kad nepieciešama vairāku dienestu palīdzība, piemēram, smags ceļu
satiksmes negadījums, kur ir cietušie, kas iesprostoti avarējušajā automašīnā,
tad zvanot uz 112 un pavēstot par situāciju, jums nebūs jādomā, vai vēl zvanīt
atsevišķi mediķiem, vai saukt policiju – to visu izdarīs 112 dispečere.

Numuru 112 Eiropas Savienībā ieviesa jau 1991.gadā, bet
Latvijā tas darbojas no 1997.gada. 2013.gadā Eiropas Komisijas veiktā pētījuma
rezultāti liek secināt, ka Latvijā lielākā daļa (71%) iedzīvotāju zina, ka
nelaimes gadījumā jāzvana uz 112. 47% no iedzīvotājiem zina, ka uz 112 var
zvanīt no jebkuras valsts Eiropas Savienībā, kas ir augstāks rezultāts nekā
2012.gadā (28%).

Foto galerija

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz