Piektdiena, 28. februāris Skaidrīte, Justs, Skaidra

Glābēju 2.daļas pārcelšana no Jelgavas ielas uz Ziemeļu ielu būtu ieguvums gan viņiem, gan iedzīvotājiem

Glābēju 2.daļas pārcelšana no Jelgavas ielas uz Ziemeļu ielu būtu ieguvums gan viņiem, gan iedzīvotājiem
18.07.2016 07:16

liepajniekiem.lv

Portālā vērsušies vairāki lasītāji, kuri jautā: vai tās ir tiesa, ka likvidēs ugunsdzēsēju glābēju posteni Jelgavas ielā?

”Šādas runas esmu dzirdējis vairakkārt un no vairākiem avotiem,” tā liepājnieks Māris: ”Runā, ka posteni Jelgavas ielā likvidēs, pievienojot postenim Ziemeļu ielā. Vai būs prātīgi Jaunliepāju atstāt bez glābējiem? Tieši šajā Liepājas rajonā ir vecā apbūve, nelāgs kontingents un bieži notiek nelaimes.”

Gan Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece Viktorija Gribuste portālam iepriekš skaidroja, ka runas par VUGD Kurzemes reģiona brigādes Liepājas 2.daļas iespējamo likvidēšanu ir baumas: ”Nav pieņemts lēmums par VUGD Kurzemes reģiona brigādes Liepājas 2.daļas likvidēšanu.” 

Tiesa, dūmi nav bez uguns. Proti, kā portālam atzina ēku Jelgavas ielā apsaimniekotājas, Nodrošinājuma valsts aģentūras Administratīvās nodaļas vecākā referente Ieva Rekšņa, VUGD depo ēkas Jelgavas ielā ir ļoti sliktā tehniskā stāvoklī.

Portāls jau iepriekš vairakkārt par to rakstījis. 2006.gadā ugunsdzēsēji glābēji paši saviem spēkiem garāžā metināja balstus, lai garāžas griesti neuzkristu autotransportam virsū. Vēlāk – 2011.gadā – VUGD vadība, apsekojusi ēku, atzina, ka nepieciešama ēku rekonstrukcija un pat lēsa, kad tā varētu notikt. Diemžēl plāni tā arī palika plānu līmenī.

I.Rekšņa šonedēļ portālam skaidroja, ka ne tikai ēkas Jelgavas ielā ir sliktā tehniskā stāvoklī, bet garāžas parametri neatbilst mūsdienu prasībām – tur nevar iebraukt VUGD jaunās automašīnas.

Kā sacīja I.Rekšņa, depo Jelgavas ielā pārmaiņas varētu skart ”tālākā nākotnē”, jo ”ir plānots sadalīt šo depo uz diviem citiem, bet tas nenotiks ne rīt ne parīt. Tiklīdz būs iespējams izremontēt Liepājas 2.daļas posteni Ziemeļu ielā 21A, kam vajadzīgs kapitālais remonts, kā arī pabeigt remontu Liepājas 1.daļā Ganību ielā 63/67, Liepājas 2.daļa Jelgavas ielā tiks likvidēta.”

”Bet diemžēl šiem pirmajiem diviem mērķiem vēl nav naudas, jo pirms pārcelšanas  nepieciešams remonts arī šiem diviem depo. Kā jau vienmēr  – visas problēmas “atsitas” pret līdzekļu trūkumu,” atzina I.Rekšņa.

Taujāta, vai Jaunliepāja nepaliks novārtā, ja šajā Liepājas rajonā vairs nebāzēsies glābēji, viņa skaidroja: ”Pār pārcelšanas lietderību un iespējamām sekām, domāju, ka vispirms šo jautājumu rūpīgi izsvērs un izanalizēs VUGD pārstāvji.”

VUGD Kurzemes reģiona brigādes komandiera vietnieks Mursals Kerimovs portālam uzsvēra, ka runa iet nevis VUGD Kurzemes reģiona brigādes Liepājas 2.daļas likvidāciju, bet gan par reorganizāciju: ”Resursi netiks samazināti nekādā gadījumā! Daļu nav paredzēts likvidēt, bet gan mainīt tās dislokācijas vietu, lai vienmērīgi sadalīt resursus un efektīvāk veikt ugunsgrēku dzēšanas un glābšanas darbus.”

Viņš, runājot par pilsētu, skaidro, ka līdz šim Liepājas 1.daļa apkalpoja pilsētas teritoriju no Liepājas dienvidu robežas līdz Tirdzniecības kanālam. Savukārt Liepājas 2.daļa – uz Ziemeļiem no Tirdzniecības kanāla.

”Ģeogrāfiski Liepāju divās daļās sadala Tirdzniecības kanāls, bet praktiski – dzelzceļa sliedes,” atzīst M.Kerimovs: ”Vērtīgāk būtu nevis rekonstruēt depo Jelgavas ielā, bet gan pārcelt to uz Ziemeļu ielu, kur savulaik tika izbūvēts uzņēmuma ”Lauma” ugunsdzēsēju postenis.”

”Tur telpas ir vairāk pielāgotas ugunsdzēsības depo vajadzībām. Turklāt Laumas, Karostas un Tosmares rajoni ir gana apdzīvoti – tur ir ne tikai daudzstāvu dzīvojamās mājas, bet šajā rajonā atrodas ievērojams skaits paaugstinātas bīstamības objektu – ostas objekti, kuģu būvētava, naftas produktu objekti,” viņš turpina: ”Glābējiem, bāzējoties Ziemeļu ielā, būs iespējams (ar lielākajiem resursiem) daudz ātrāk ierasties notikuma vietā dzelzceļa sliežu ziemeļu pusē un operatīvāk sniegt palīdzību. Jo, kā zināms, arī ugunsdzēsēji nevar šķērsot dzelzceļa sliedes, ja pa tām pārvietojas vilciena sastāvs.”

Savukārt līdz dzelzceļa sliedēm, arī Jaunliepājā, gana operatīvi palīdzību var sniegt Liepājas 1.daļas glābēji: ”Glābēji no Liepājas 1.daļas Jaunliepājā ierasties var operatīvi, jo pār kanālu ir 2 tilti, nav jāšķērso dzelzceļš”

Jāpiebilst, ka ugunsdzēsēju glābēju resursi mūsu pilsētā ir pietiekami, lai vienlaikus vienā notikumā varētu nodrošināt 6 autocisternu ierašanos. Ja tiktu veikta reorganizācija, Liepājas 2.daļu pārdislocējot no Jelgavas ielas uz Ziemeļu ielu, katrā pilsētas galā glābējiem būtu arī pa vienam autokāpnēm.

Portāls jau informēja, ka šopavasar glābēji Liepājā saņēma jaunas autokāpnes, kas bāzējas postenī Kapsēdes ielā. Jaunās autokāpnes, kas ir garākas un ievērojami modernākas par jau esošajām, spēj sasniegt Liepājā augstākās būves – Liepājas reģionālās slimnīcas – jumtu.

_________________

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

Foto galerija

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli