Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Grobiņā būs viens no stacionārajiem fotoradariem

Grobiņā būs viens no stacionārajiem fotoradariem
Foto: liepajniekiem.lv
19.09.2016 07:15

liepajniekiem.lv

CSDD uz Latvijas autoceļiem turpina uzstādīt otrajā stacionāro fotoradaru uzstādīšanas kārtā paredzētos 24 fotoradarus. To uzstādīšanu pilnībā plānots pabeigt līdz šā gada oktobra beigām, un viens no jaunajiem stacionārajiem fotoradariem būs arī Grobiņā, portālam pastāstīja CSDD Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas tika izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, ”melnos punktus” un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu.

Triju gadu laikā vietās, kur paredzēts uzstādīt mērierīces, notikuši 495 ceļu satiksmes negadījumi, cietuši 135 cilvēki, bet bojā gājuši astoņi. Vietas izvēlētas un saskaņotas, sadarbojoties CSDD un satiksmes drošībā un satiksmes organizācijā iesaistītajām atbildīgajām institūcijām – Valsts policijai, VAS ”Latvijas Valsts ceļi” un Rīgas domes Satiksmes departamentam.

Ja pirmie stacionārie fotoradari tika uzstādīti ap Rīgu un pašā galvaspilsētā, tad otrajā stacionāro fotoradaru uzstādīšanas kārtā ātruma mērierīces paredzēts uzstādīts arī attālākos Latvijas reģionos, piemēram, Grobiņā, Ugālē un Rubenē.

Kā skaidro A.Jekste, mūspuses autovadītājiem svarīgākās varētu būt divas vietas, kur līdz šā gada beigām paredzēts uzstādīt stacionāros radarus. Viena no tām būs pa ceļam uz Rīgu – uz autoceļa A9 Liepāja–Rīga, Brocēnos. Savukārt otrs atradīsies Grobiņā – uz autoceļa A9 pie pagrieziena uz Priekuli.

Ja iepriekš izskanēja informācija, ka mūspusē tiks uzstādīti trīs stacionārie fotoradari un trešais atradīsies uz autoceļa A11 Liepāja-Lietuvas robeža, tad līdz šā gada beigām tas gan nenotiks. A.Jekste skaidro, ka stacionārie radari netiek izvietoti vietās, kur norit vai tuvākajā laikā plānoti ceļa remontdarbi.

Tā kā uz autoceļa A11 Liepāja-Lietuvas robeža remontdarbi turpinās, uz fotoradaru šajā ceļa posmā pagaidām nav cerību. Kaut Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas komandieris Uģis Petkus atzīst, ka uz autoceļa A11 radars būtu ļoti noderīgs.

Vienlaicīgi ar stacionāro fotoradaru uzstādīšanu notiek arī ceļa zīmju uzstādīšana ātruma mērierīču darbības vietās. Pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām tiek izvietotas informatīvas zīmes, uz kurām norādīts mērierīces atrašanās vietā atļautais ātrums.

Kā zināms, noteikumi paredz, ka ceļa zīmēm, kas braucējus brīdina par radaru, jābūt izvietotām pirms stacionārajiem fotoradariem. Turpretī pirms mobilajiem radariem šādām ceļa zīmēm nav jābūt.

Kā iepriekš tika solīts, fotoradari sodīšanas režīmā sāks darboties tad, kad tiks uzstādītas visas nepieciešamās ceļa zīmes, uzsver CSDD un vērš transportlīdzekļu vadītāju uzmanību uz to, ka braukšanas ātruma režīms  vienmēr un ne tikai šajās vietās ir jāievēro neatkarīgi no tā, vai fotoradars darbojas vai ne. 

Stacionārie fotoradari ir tikai viens no satiksmes drošības uzlabošanas instrumentiem. Tikpat nozīmīga ir ceļu uzlabošana, policijas klātbūtne un pārvietojamie radari, sabiedrības izglītošana un informēšana, uzsver CSDD pārstāvis.

Un atgādina, ka valdības apstiprinātais fotoradaru uzstādīšanas plāns paredz 5 gados kopumā uz Latvijas ceļiem uzstādīt 100 stacionārās ātruma mērierīces

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietu karte atrodama šeit.

Portāls jau informēja, ka šā gada augusta beigās uz autoceļa Rīga–Liepāja netālu no Durbes bija novietots mobilais foto radars un aptuveni 6 stundu laikā tas fiksēja 697 ātruma pārkāpējus. U.Petkus pieļauj, ka tik daudz pārkāpumu īsā laika sprīdī bija tādēļ, ka tieši tās nedēļas nogalē Grobiņā notika motociklistu pasākums, kas pulcēja daudz interesentu.

Ikdienā foto radars reģistrē vidēji 120 ātruma pārkāpējus 12 stundu laikā. Taču arī tas ir gana liels skaitlis un rada bažas par ceļu satiksmes drošību, atzīst policijas pārstāvis.

Viņš aicina autovadītājiem apzināties risku, kādu rada atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana: ”Tā mazina autovadītāja spēju laicīgi reaģēt uz notiekošo, tādējādi tiek apdraudēta ne tikai paša, bet arī citu satiksmes dalībnieku drošība.”

Un atzīst, ka fotoradaru būtiskākā loma ir profilakse, jo, zinot par to, ka uz ceļa ir radars, vadītāji ievēro noteikumus un līdz ar to mazina draudus satiksmes drošībai.

U.Petkus teic, ka līdz tam, kamēr mūspusē tika uzstādīti stacionārie fotoradari, policija ātruma kontrolei izmantos gan vienīgo mobilo fotoradaru, kāds policijai Liepājā ir, gan arī iekārtas, ar ko aprīkotas policijas operatīvās automašīnas.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz