Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Grobiņniekam Ģirtam Kauliņam savs elektriskais “smārtiņš” patīk ar katru dienu vairāk

Mans blenderītis – tik mīlīgi ar savu elektrisko smārtiņu iepazīstina grobiņnieks, Durbes loka šaušanas biedrības ”Lindales uguns” vadītājs Ģirts Kauliņš. Skaists krāsojums – gaišzils ar pelēku – mašīnai piešķir eleganci līnijās. Tomēr ne jau tikai ārēja daiļuma pēc Ģirts atzīst, ka par automobili esot stāvā sajūsmā un tas viņam patīk ar katru dienu vairāk.

Grobiņniekam Ģirtam Kauliņam savs elektriskais “smārtiņš” patīk ar katru dienu vairāk
“Nevaru iedomāties, kāpēc ar šo auto vairs nebrauktu,” atzīst Ģirts Kauliņš. “Pat ja elektrība būs vēl dārgāka, ar dīzeli nevar par 2–3 eiro nobraukt simt kilometru.” (Foto: Egons Zīverts)
“Nevaru iedomāties, kāpēc ar šo auto vairs nebrauktu,” atzīst Ģirts Kauliņš. “Pat ja elektrība būs vēl dārgāka, ar dīzeli nevar par 2–3 eiro nobraukt simt kilometru.” (Foto: Egons Zīverts)
11.08.2022 00:00

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Paspēja pirms cenu lēciena

Pie ”Smart” esot ticis netīšām, smejas saimnieks un aicina izbraukt, lai piedzīvotu, kāpēc šis auto ir tik labs. ”Jau ilgu laiku interesējos par elektriskām mašīnām, ļoti patīk, bet tās ir dārgas. Sapratu, ka jaunu pagaidām īsti atļauties nevaru. Viens šogad bija no Vācijas šo atvedis. Pieeju pie mašīnas, viņš saka: ”Gribi paprovēt? Vajag pabraukt!” Teicu, ka nē, jo nemāku braukt ar tādu. Viņš saka – kopā. Kāds kopā?! Es šitāds liels, viņš arī, kur tur var kopā?

Viņš attaisīja durvis, iekāpu un sapratu, ka mums abiem pietiek vietas. Tas jau bija pirmais. Lēni, prātīgi braucām. Domāju, tāds maziņš jau knapi mūs abus uz priekšu velk. Nē, velkot diezgan labi. Un tad viņš šitā izdarīja,” Ģirts iespiež gāzes pedāli, un mazais apmēram sekundē sasniedz pilsētā atļauto ātrumu. Tad jau kļuvis interesanti, vairs jautājumu nebija, un vīri kārtojuši papīrus.

Ar pirkumu paveicies arī cenas ziņā, atzīst Ģ. Kauliņš. Darījums notika tieši nedēļu pirms tam, kā strauji pacēlās degvielas cenas.

”Tad arī panesās elektroauto bums un to cenas kāpa. Paziņas brīnījās, kā es esot uzminējis, ka būs degvielas cenu lēciens, un nopircis tieši elektrisko mašīnu,” viņš pastāsta.

Smārtiņam pacieta piekare, nelīdzenākās vietās gribētos mīkstāku braukšanu. ”Bišķiņ kratīgāks, kartingveidīgs, bet ļoti stabils auto,” norāda Ģirts.

Foto: Egons Zīverts

”Šis mazais sver pāri par tonnu! Baterija iekšā, tāpēc. Maziņajam liels 35 kilovatu motors ļauj labi ieskrieties. Simtu sasniedz kādās trīs sekundēs. Citiem elektriskajiem arī liek kloķi. No malas paskaties, liekas – nu, ko tad šī bundžiņa var? Diezgan lieli riteņi tam, piecpadsmitnieki ir lieli ripuļi. Kaut kas bijis jāizdomā, jo mašīniņa ir maza, bet ļoti smaga. Priekšā ir šaurāki riteņi, aizmugurē platāki, lai būtu stabilitāte.”

Neejiet ar smārtu skrieties

Ražotāji šim auto piešķīruši interesantas plūdlīnijas. ”Ja pa šoseju fūre nāk pretī, tā mani nenomētā. Ar bulku vāģi uzreiz jūtu pretvēju, bet ar šo ne. Ja no sāna pūš, tad nošūpina. Līkumos nemaz nesveras, pat nepamani, ka līkums jau izbraukts,” saimnieks slavē mašīnu.

Galvenais jau esot kompaktais izmērs, uzsver Ģ. Kauliņš. ”Ja man tagad piedāvātu kādu citu, es nezinu, vai man gribētos. Šis ir mopēda izmēra aparāts, ar to pilsētā jūtos ļoti komfortabli. Iet labi, spēcīgi. Man dikti patīk. Nevienu brīdi nav jādomā, kur varētu tikt, kur varētu neuzspēt. Zini, ka nevienam nepatraucēsi, izlīdīsi un aizbrauksi, kur vajag.

Lielās mašīnas pilsētā nesniedz komfortu, jo ir jāpadomā, kur un kā griezīsies. Šo uz vietas apgriez uz riņķi un aizbrauc atpakaļ.”

Sēžot elektromobilī, ļoti pierod, ka tas brauc bez skaņas. ”Braucu ar savu brālēnu, viņš prasīja, vai es nevarot izslēgt riepas, lai nešvīkst,” viņš nosmejas.

Krustojumos daudzi gribot ar smārtu skrieties. ”Man arī tā kādreiz bija,” atzīstas Ģirts, ”kā ieraugu kādu maziņu auto, nospriežu, ka tūlīt vilksies pa ceļu. Es tā pakaitinu, pakaitinu un tad nospiežu pedāli. Man ir braukuši blakus un rādījuši – kas notiek, kā tas iespējams? Viens pa logu bļauj, ka viņam esot divlitrīgs un čipots auto, bet smārts tur līdzi. Un vēl – kā ierauga, ka es tāds liels braucu mazā mašīniņā, visiem jāsmaida. Forši, es braucu, un cilvēki smaida, tātad es izraisu prieku.”

Elektromašīna ir vienkārša, apakšā smārtam nekā īpaša nav. ”Aizbraucu uz tehnisko apskati. Pasmējāmies ar večiem – eļļas noplūdes nav, atgāzes – viss kārtībā. Būtībā tur ir bremzes un pāris ķagas, vairāk nekā nav,” saka Ģirts.

Foto: Egons Zīverts

Cilvēki kreņķējoties par baterijām – kā mainīs, kur liks. ”Man šis jau iet ilgāk, nekā rūpnieciski paredzēts jaunai mašīnai. Rakstīts, ka 120 kilometri, bet es ar pilnu uzlādi varu nobraukt 130. Painteresējos un uzzināju, ka šim nav baterija jāmaina. Iekšā ir tādi kā pirkstiņi, tos maina, nevis visu met ārā. Tā ka elektriskā daļa ir stipri pateicīga,” atzīst saimnieks.

Padomāts par sīkumiem

Liela daļa cilvēku uzdodot muļķīgu jautājumu – cik tu vari nobraukt? ”Man tas liekas absurdi. Es neeju pie cilvēkiem un nevaicāju, cik tu vari nobraukt ar bāku? Trijos mēnešos esmu nobraucis 11 tūkstošus kilometru. Nezinu nevienu cilvēku, kurš piebrauc benzīntankā, pielej pilnu bāku, izbrauc pilnīgi tukšu un tad atkal lej pilnīgi pilnu un saka – es ar savu bāku nobraucu 700 kilometru. Viņi brauc un lej, un es daru tieši tāpat,” atzīmē Ģ. Kauliņš.

Akumulatora patēriņu ietekmē kondicionieris, apsilde. ”Ziemā salona apkure ņēma nost divdesmit procentus. Vasarā uzgriežu ventilatoru, un burtiski dažās sekundēs salons ir atdzesēts. Te jau nav ko dzesēt, telpa ir maza. Ziemā tieši tāpat ar siltumu – zem paneļa stāv patiesībā sieviešu fēns. Ieslēdz, un uzreiz ir karsts,” viņš uzsver.

Salons smārtiņam askētisks. ”Nekā īpaša iekšā nav, bet viss stingrs, nekas neļurkājas. Ir parastais bardačoks un tad vēl viens barahoļņiks, kuru var atvērt pagriežot,” izrāda Ģirts. ”Vietā, kur kāja skaras pie durvīm, uz gaišā apšuvuma ir melns ielāps. Ja iekāp darba biksēs, nenosmērēsi durvis. Kur uz durvīm roku atbalsts, arī melns, visu var viegli notīrīt. Padomāts par katru sīkumu.”

Foto: Egons Zīverts

Ir daži vecmodīgi piegājieni – piestartē ar atslēgu, temperatūru un ventilatoru regulē ar kloķīšiem, tomēr ir skārienjutīgais ekrāns, visur elektronikas saliktas, kruīza kontrole. Virs paneļa tādi kā apaļi pulksteņi. ”Viens rāda baterijas atlikumu, otrs – cik es ļoti nepareizi un neefektīvi tagad braucu, saka

”tu baigi ēd, tāds neekonomisks paliec!” Visā visumā apmēram 94 procentus laika es braucu ekonomiski, to visu var apskatīt,” izstāsta Ģ. Kauliņš.

Lai arī vizuāli liekas, ka aizmugurē galīgi nekā nav, ”Smart” bagāžnieka ietilpība ir 180 litru, un vēl loka šaušanas aprīkojumu pa virsu var nolikt.

Tāpat kā ar telefonu

Ļoti būtisks faktors, lai braukātu ar elektroauto, – savās mājās jābūt uzlādes iespējai. Vai nu privātmāja, vai dzīvoklis, no kura var izvilkt ārā pagarinātāju.

Lādēt šo auto var pie visparastākās rozetes. ”Aizbraucu uz laukiem pie paziņas. Kamēr dzeram kafiju, viņš man izmet laukā pagarinātāju, es uzlādēju. Šo mašīnu ir neizdevīgi lādēt publiskajās uzlādes stacijās. Tai paredzēta tikai lēnā uzlāde, bet stacijās jāmaksā par laiku. Mājās lādējas divos variantos. Ātrais – pilns trīsarpus stundās, lēnajā – astoņās.

Esmu pieradis tāpat kā pie telefona. Pārbraukšu mājās, lādētājs jau stāv ieslēgts, es uzreiz pieslēgšu. Tāpēc arī nemāku pateikt nobraucamo attālumu, jo tik, cik man vajag, es arī nobraucu,” pastāsta īpašnieks.

Lielus gabalus, piemēram, uz Rīgu, Ģirts ar šo auto nebrauc. ”Ja cilvēkam ir lauki, tad noteikti ir kāda lielā mašīna, ar ko var vadāt kaut ko smagu. Man ir bulku vāģis, kurā es lieku trimeri, zāles pļāvēju un visu pārējo. Šo es ar tādām lietām nesmērētu. Tam ir vecais labais kūpošais dīzelītis, kurā visu samet iekšā un pēc tam ar lāpstu izlāpsto netīrumus,” viņš pauž.

Foto: Egons Zīverts

Uz Rīgu un atpakaļ ar šo ”Smart” būtu problemātiski, tad ir jāņem kāds jaunāks, kam iespējama ātrā uzlāde. ”Es jau tagad esmu tik izlepis, ja jābrauc uz sacensībām vai uz Rīgu, nomāju elektrisko mašīnu, Liepājā ir pieejamas ”Renault Zoe”. Man bija brauciens uz Ludzu, nobraucu 1200 kilometru. Tā saucamais reindžs ”Zoe” ir 280 kilometri. Man pirmajam beidzās baterija, ne mašīnai. Gribas kafiju, vajag uz tualeti. Tad arī sapratu, ka attālums tik tiešām vairs neko neizsaka. Citi teic, ka neesot jēgas no mašīnas, ar kuru nevar aizbraukt uz Rīgu, bet neesmu redzējis cilvēku, kurš bez apstāšanās aizbrauc prom un atpakaļ,” spriež Ģirts.

Kādu laiku, protams, uzlādes prasa. ”Taču es zinu, ko nozīmē, kad dīzeli ik pa divām nedēļām patur servisā vai paliek uz mēnesi vispār bez mašīnas. Tad sūkņi, tad sprauslas, tad datčiki… Ja šis viss atkrīt, tad tas ir mans laiks, ko es nepavadu servisā. Labāk piecas minūtes ilgāk pasēžu pie uzlādes, nekā nedēļu gaidu mašīnu no servisa,” uzskata Ģ. Kauliņš.

Ģirta Kauliņa elektroauto

  • ”Smart Fortwo”
  • 2013. izl. g.
  • 55 kW dzinējs.
  • 15 kW akumulators.
  • Patēriņš uz 100 km – 11 kW labā laikā.
  • Izmaksas – 2,20 eiro uz 100 km.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz