“Guntas” apkalpe pretojas ledus gūstam
Liepājas Ostas pārvaldes Hidrogrāfijas dienesta atkritumu savācējkuģa “Gunta” apkalpei šī ziema ir nepieredzēti smags pārbaudījums.
Taču trijotne – 73 gadus vecais kapteinis Mihails Babaks, galvenais mehāniķis Vladimirs Ševčenko un viņiem palīgā piekomandētais “Pērkones” kapteinis un “hidogrāfu stiprinieks” Laimutis Želvis ir spējuši pasargāt 35 gadus uzticīgi nokalpojušo kuģi no ledus žņaugiem un tādējādi saglabājuši tā darbspējas.
“Atkritumu un izplūdušo naftas produktu savācējkuģis mums ostā ir tikai viens. Tas apkalpo pilnīgi visu akvatoriju. Ja ar savācēju šoziem būtu notikusi kāda nelaime, problēmu mums būtu vairāk nekā saprašanas. Lai gan līdz šim nopietnākas avārijas neesam piedzīvojuši, naftas piesārņojums kanālā parādās gandrīz vai pēc katra kuģa ienākšanas un iziešanas. Tam nav jānoplūst no kāda kuģa vai piestātnes, piesārņojumu spiež augšup no savulaik piecūkotās grunts,” raksturojot apstākļus, strikti sacīja dienesta vadītājs Dainis Eņģelis.
Kuģa apkalpe ar laužņiem un citiem rīkiem ir skaldījusi ledu pat vairākas reizes dienā un turpina to darīt arī tagad – martā. Kaut gan lielais sals ir pierimis, Karostas kanāls joprojām pilns ar biezu ledu, bet garāmbraucošie cementa vedēji un tankkuģi to vēl vairāk sablīvē gar krastiem. Neviens nevarot pateikt, kad tas izkusīs. “Tik smagi apstākļi nekad agrāk nav bijuši. Vismaz es tādus neatceros piedzīvojis. Padomju gados, kad “Gunta” bāzējās Tirdzniecības kanālā, to no ledus pasargāja ar tvaiku, taču mūsdienās tādas iespējas vairs nav, un arī caurules, pa kurām tvaiku pievadīja kuģa bortiem, ir sarūsējušas,” vērtēja hidrogrāfu vadītājs,” atzina D. Eņģelis.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
“Guntas” vīri Laimutis Želvis (no kreisās), Vladimirs Ševčenko un kapteinis Mihails Babaks joprojām turpina cīņu ar Karostas kanāla biezo ledu.