Iecerētajam ceļu pārvadam varētu būt vajadzīgi pieci gadi un 41 miljons eiro
Liepājas domes deputāti Pilsētas attīstības komitejā varēja iepazīties ar projekta “Multimodāla satiksmes pārvada un saistītās infrastruktūras izbūve” priekšizpētes rezultātiem.
liepajniekiem.lv
Viņi vienojās atbalstīt to ceļu pārvada uz Ziemeļu priekšpilsētu alternatīvu, kas drošāka satiksmei un prasa nojaukt mazāk ēku, kas traucē būvniecībai.
Attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Ābols pastāstīja, ka SIA “Ardenis” pēc pašvaldības pasūtījuma veica priekšizpēti, lai noteiktu optimālāko variantu projekta realizācijai.
Pētījuma pamatā bija seši kritēriji – izvērtēt pārvada būvniecību no finanšu aspektiem, nekustamo īpašumu atsavināšanas nepieciešamības, būvniecības, sociāli ekonomiskajiem ieguvumiem, vides, satiksmes drošības un pilsētvides aspektiem.
Ņemot vērā izstrādāto priekšizpēti, priekšlikums ir konceptuāli atbalstīt vienu no alternatīvām (A2-2).
Sākumā bija izstrādātas piecas alternatīvas, un tās visas iekļāva tramvaja infrastruktūras būvniecību, norādīja SIA “Ardenis” pārstāvis Gatis Kristaps.
“Izpētes rezultātā nonācām pie secinājuma, ka šis ir dārgs risinājums salīdzinājumā ar to pievienoto vērtību, ko tas varētu dot. Papildu sabiedriskā transporta satiksmi tas rada minimāli, bet ekspluatācijas izmaksas un nobraukuma kilometri ir lielāki.
Tramvaja infrastruktūra tālāk vairs netiek izskatīta, jo nozīmētu papildu 45 miljonus eiro investīciju izmaksas,”
viņš teica.
Kopā ar pasūtītāju izskatot pārējās alternatīvas, nonākuši pie divām, kur atšķirība ir kravas transporta organizācijā, pieslēgumā pie Brīvības ielas un pašā pārvadā pāri dzelzceļa līnijai.
Konceptuāli izraudzītajā variantā pārvads ir platāks un dod lielāku satiksmes drošību. Galvenās atšķirības ir kravas un sabiedriskā transporta novirzīšanā.
Vienā variantā paredzētas uzbraukšanas un nobraukšanas rampas, kravas transportam nobraucot uz Putnu ielu, bet otrā, A2-2, – X veida regulējams krustojums ar Ventspils ielu, uz Ventspils ielu tiktu novirzīts arī kravas transports.
“Centāmies pēc iespējas atrast tādus risinājumus, kas samazinātu atsavināmā nekustamā īpašuma skaitu,”
teica G. Kristaps.
Satiksmes pārvads ir novirzīts no Tērauda ielas uz vietu starp Tērauda un Drāšu ielu. Tā atsavināmo īpašumu skaits samazināts no 24 uz 18.
Izmantos agrākā “Liepājas metalurga” teritoriju pie bijušās svaru mājas.
“Kopumā šāda projekta īstenošanai nepieciešami vismaz pieci gadi. Kopējās investīciju izmaksas otrajā alternatīvā ir par apmēram 8 procentiem lielākas, veido teju 41 miljonu eiro ar PNV, jo satiksmes pārvads ir platāks. Ja nepieciešams, pārvadu var būvēt šaurāku un izmaksas optimizēt,” uzsvēra G. Kristaps.
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.