Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Iedzīvotāji panāk Svētes ielas apstrādāšanu ar pretputēšanas materiālu

Iedzīvotāji panāk Svētes ielas apstrādāšanu ar pretputēšanas materiālu
Foto: liepajniekiem.lv
28.06.2013 07:12

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Portālā vērsās Svētes ielas iedzīvotājs, kurš pauda teju vai
izmisumu. ”Svētes iela kļuvusi par tranzītielu. Kaut abos ielas galos
izvietotas zīmes, kas liedz šajā ielā braukt ātrāk par 30 kilometriem stundā, autovadītāji
traucas pa grantēto Svētes ielu gar pašu kapsētas žogu, ignorējot atļauto
ātrumu. Ceļas milzu putekļi, augu diennakti ir troksnis un vibrācija. Turklāt
situācija ir bīstama, jo nevienā brauktuves pusē nav ietves,” stāsta Gunārs
Veits un piebilst, ka vērsies gan Valsts policijā, lūdzot pievērst uzmanību satiksmes
noteikumu pārkāpējiem, gan pilsētas pašvaldībā, taču atbalstu nav guvis.

Vīrietis pieļauj iespēju, ka maršrutu pa grantēto Svētes
ielu autobraucēji izvēlas tādēļ, ka Ventas ielā brauktuves blakus sliedēm ir ar
ļoti asiem pecēlumiem segumā, kas ir grūti pārvarams šķērslis vieglajiem
automobiļiem. Zemāku transportlīdzekļu sliekšņi vārda vistiešākajā nozīmē,
uzbraucot uz pacēluma un nobraucot no tā, strīķējoties pa asfaltu. Grūtības
pārvarēt pacēlumu sabiedriskā transporta pieturvietās esot arī pilsētas
autobusiem.

G.Veits norāda, ka Svētes ielā dzīvojošie priecātos jau par
to vien, ka autovadītāji, braucot pa šo ielu, ievērotu ātruma ierobežojumus:
”Ja brauc ar ātrumu 30 kilometri stundā, kas šajā ielā ir atļautais, tad tik
lieli putekļi neceļas. Citādi esam kā miltu maisā – viss zaļais apputējis
balts, pagalmā nav iespējams iziet.” Taču ideāls viņa skatījumā būtu variants: brauktuve
ja ne tiktu noasfaltēta, tad vismaz tiktu apstrādāta ar pretputēšanas materiālu.

Portāls ar Svētes ielas iedzīvotāju bēdu stāstu iepazīstināja
Komunālo pārvaldi, taču šajā iestādē nepauda vēlmi palīdzēt iedzīvotājiem
risināt viņu problēmu. Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists
Aigars Štāls portālam sniedza rakstisku atbildi: ”Nesapratu, kur ir problēma.
Kādam iedzīvotājam liekas, ka pa kādu no pilsētas ielām brauc pārāk daudz
automašīnu. Ja ceļa zīmes to atļauj, ja segums netraucē, kāpēc autovadītāji
nedrīkstētu izvēlēties, pa kuru maršrutu viņiem braukt? Piemēram, arī pa Svētes
ielu. It kā sūdzībā ir izteikts pieņēmums, ka sakārtotajās Vaiņodes un Ventas
ielās augstā seguma pacēluma dēļ “strīķējas” “zemāku
transportlīdzekļu sliekšņi”. Te nu vajadzētu minēt kādus konkrētus
mehāniskos transporta līdzekļus, to īpašniekus/notikumu laikus/vietu,
kad/kur/kas tāds noticis/notiek. Iesaku vērsties ar konkrētu vēstuli/rakstisku
sūdzību pašvaldībā – to izskatīs vai nu Izpilddirekcijā, vai arī Transporta
infrastruktūras komisijā un dos konkrētu atbildi.”

Portāls ceturtdien pēc pusdienlaika apsekoja Svētes ielu un
pārliecinājās, ka iedzīvotāju sūdzības nav bez pamata. Pa grantēto ielu ir
intensīva satiksme, kas nebūt nenotiek ar atļauto ātrumu – 30 kilometri stundā
– un visa apkaime tinas putekļu mākoņos.

Tāpat portāls novēroja, ka lielāko satiksmes intensitāti
Svētes ielā rada autotransports, kas, braucot pa Ganību ielu pilsētas dienvidu
robežas virzienā un nezināmu iemeslu dēļ nepamanot vai ignorējot ceļa zīmes,
kas vēsta, ka Ganību un Dunikas ielas krustojumā ir strupceļš, jo notiek Ganību
ielas posma remontdarbi, pamanot barjeru, nogriežas pirmajā šķērsielā, kas ir
Svētes iela. Mazāk braucēju pa Svētes ielu ir pretējā virzienā – no Ventas
ielas puses.

Portāls arī novēroja, ka pecēlumi uz brauktuves Ventas ielā,
kas pilda tā saucamo ”gulošo policistu” funkciju, ļoti nepatīk autobraucējiem.
Liela daļa vadītāju ignorē satiksmes noteikumus un tā vietā, lai pirms pacēluma
samazinātu braukšanas ātrumu (tieši tāds ir šo izvirzījumu mērķis), pacēlumus
apbrauc pa tramvaja sliedēm.

Tādēļ portāls ceturtdien pirms darba dienas beigām sazinājās
ar pilsētas domes izpilddirektora vietnieku Didzi Jēriņu. Viņš portālam
apstiprināja, ka arī pie viņa pēc palīdzības vērsies G.Veits. Kaut arī Svētes
iela šovasar nebija iekļauta to grantēto ielu sarakstā, kuras bija paredzēts
apstrādāt ar pretputēšanas materiālu, ņemot vērā ielas pašreizējo noslogotību,
tas izņēmuma kārtā tiks darīts. ”Iela šodien jau tika nogreiderēta, un
tuvākajās dienās tā tiks apstrādāta ar pretputēšanas materiālu,” portālam
solīja D.Jēriņš.

Viņš piebilda, ka noasfaltēt visas Liepājas administratīvajā
teritorijā esošās grantētās ielas pāris gadu laikā nav iespējams. Taču pauda
cerību, ka nākamajā, 2014.,gadā grantēto ielu uzturēšanai no pašvaldības
līdzekļiem varētu tikt atvēlēts vairāk naudas, kas ļautu ar pretputēšanas
materiālu apstrādāt visas grantētās ielas. ”Bet tas būs atkarīgs no finansējuma,”
viņš uzsvēra.

Attiecībā par situāciju pie pacēlumiem uz brauktuves Ventas
ielā D.Jēriņš pauda, ka, viņaprāt, šie pacēlumi, kas autovadītājiem pirms
sabiedriskā transporta pieturvietām liek samazināt ātrumu, ir ļoti svarīgi:
”Gājēji ir prioritāte, jo viņi ir mazāk aizsargāti.”

Viņš uzskata, ka gan Svētes ielā, kur atļautais ātrums ir 30
kilometri stundā, gan pie pacēlumiem Ventas ielā intensīvāk būtu jāpastrādā
policijai, lai netiktu pārkāpti satiksmes noteikumi.

Ceturtdienas vakarā portālam atkārtoti zvanīja G.Veits, kurš
bija patīkami pārsteigts par notikumu pavērsienu. Atgriežoties mājās no darba,
viņš secinājis, ka tieši tobrīd Svētes iela tiek apstrādāta ar pretputekļu
materiālu. ”Brauktuve nu ir kā pēc lietus, tā vairs neput,” priecājās vīrietis.

Portāls jau šā gada aprīlī informēja, ka konkursā par Liepājas
grantēto ielu atjaunošanu uzvarējusi firma “A-Land”, kas piedāvāja darbus
veikt par 137 337,20 latiem.

Šogad paredzēts atjaunot ielu posmus vairākos pilsētas
rajonos pavisam apmēram 7,7 kilometru garumā. Zirņu ielas rajonā – Mālu,
Baidzeles, Ķoniņu, Amatas, Zāļu, Egļu ielā. Pļavu ielas rajonā – Nīcas, Nidas
un Klusajā ielā. Dzintara ielas rajonā – Sūnu, A. Klints ielā. Ziemeļu
priekšpilsētā – Flotes, Kviešu, Ziemeļu, Namdaru un Sakas ielā. Zaļajā birzē un
Jaunajā pasaulē – Sabiles, Rendas, Abavas, Durbes un Kazdangas ielā.

Grantēto ielu uzlabošanā iekļauta vecās grunts norakšana,
jauna materiāla uzbēršana, klātnes pastiprināšana, dažādi palīgdarbi – grāvju
tīrīšana, caurteku nomaiņa, krūmu izciršana, trases taisnošana. Kā pēdējais
solis šajā procesā ir ielas klājuma apstrāde pret putēšanu ar speciālu sāls
maisījumu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz