Ierobežojumus Raiņa ielas pārbrauktuvē vēlas atstāt spēkā tikai daļēji
“Latvijas dzelzceļš” pēc 12. decembra, kad beigsies termiņš “Latvijas dzelzceļa” prezidenta Uģa Magoņa rīkojumam eksperimentālā kārtā neslēgt Raiņa ielas pārbrauktuvi no pulksten 7:30 līdz 9:00 un no 16:30 līdz 18:00, rīkojumu varētu atstāt spēkā tikai daļēji.
Lēmumu par pārbrauktuves neslēgšanu minētajā laikā pieņēma, jo šovasar veidojās ļoti garas rindas pirms Raiņa ielas dzelceļa pārbrauktuves virzienā uz centru.
“”Latvijas dzelzceļš” uzskata, ka nav vainojams pie sastrēgumu veidošanās Raiņa ielas pārbrauktuves tuvumā. Lai arī pārbrauktuve netiek slēgta no plkst. 7:30 līdz 9:00 un no plkst. 16:30 līdz 18:00, pie tās tik un tā veidojas autotransporta blīvēšanās 40 līdz 50 automašīnu apjomā,” uzņēmuma novērojumus portālam pastāstīja “Latvijas dzelzceļa” mediju attiecību vadītājs Māris Ozols.
“Uzskatām, ka pietiktu ar ierobežojumu vienīgi manervu darbiem, t.i., vilcienu sastāvu formēšanai un izformēšanai iepriekš minētajā laika posmā,” norāda Ozols. Uzņēmums vēlas, lai jebkurā laikā varētu nogādāt kravas ostā un prom no tās, bet saglabāt ierobežojumu vienīgi uz manerviem – situāciju, kad pārbrauktuve tiek slēgta un vilciens “stumdās šurpu, turpu”.
“Pārbrauktuves neslēgšanas laiku, protams, var pagarināt, bet tas palielinās uzņēmuma zaudējumus. Gan mūsu vilcieni, gan apkalpojamie kuģi atradīsies dīkstāvē. Kuģi tajā nav ieinteresēti, jo par katru ostā pavadīto laika vienību, viņiem ir jāmaksā,” situāciju skaidro Ozols.
Viņš vērš uzmanību uz pārbrauktuvei tuvumā esošajiem luksoforiem, uzskatot, ka to sinhronizācija Raiņa un 1905.gada ielas, kā arī Oskara Kalpaka un Flotes ielas krustojumos ar iespēju piešķirt prioritāti automašīnu plūsmai galvenajos kustības virzienos, veiksmīgāk samazinātu sastrēgumu apjomu.
Jau iepriekš vēstīts, ka Domes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš noraidīja iespēju palielināt zaļās gaismas degšanas laiku Raiņa un 1905.gada ielas krustojumā, skaidrojot, ka runa nav tikai par autovadītājiem, bet arī par gājējiem, kuriem ir jāšķērso Raiņa iela.
“Latvijas dzelzceļam” un ostas uzņēmumiem Raiņa ielu šķērsojošās sliedes ir svarīgas, jo tā ir galvenā līnija vagonu piekļūšanai no Liepājas stacijas uz Liepājas brīvostu. Iespējamā alternatīva ir 2008.gada februārī atklātais Pulvera ielas pievadceļs, bet to uzņēmums nevēlas izmantot, jo tādējādi tiek zaudēta daļa peļnas. Izmantojot Pulvera ielas pievadceļu, 1,5 kilometru vietā ir jāmēro septiņi. Kā skaidro Ozols, tad tas rada papildus izmaksas un prasa vairāk laika.
“Pilnīgi noteikti, ka pārbrauktuves neslēgšana ap astoņiem no rīta un ap pieciem vakarā, samazina sastrēgumu pie Raiņa ielas pārbrauktuves,” pārliecināts “Liepājas autobusa parka” autobusa šoferis Māris Karpa. “Vasarā sastrēgumi bija lielāki, jo Brīvības ielas rekonstrukcijas laikā daudzi šoferi izvēlējās braukt caur “Laumas” rajonu. Tagad sastrēgumi atgriezušies apmēram tādā apjomā, kādā tie bija pirms Brīvības ielas rekonstrukcijas,” secina Karpa. Viņaprāt, Raiņa ielas pārbrauktuve ir komplekss jautājums un sastrēgumu samazināt var, tikai veicot visus iespējamos pasākumus kopā.