Izstrādāti kuģošanas noteikumi Liepājas ezerā
0
Izstrādāti saistošie noteikumi par kuģošanas kārtību Liepājas ezerā pilsētai piekrītošajā teritorijā, aģentūru LETA informēja Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls. Noteikumi izstrādāti, lai nodrošinātu kuģošanas drošību Liepājas ezerā, nosakot kuģošanas jeb laivu ceļu ar koordinātām. Pēc noteikumu akceptēšanas pašvaldības Attīstības komitejā un domes sēdē tos nosūtīs apstiprināšanai Jūras administrācijā. Liepājas ezera rietumu un ziemeļu daļa pieguļ Liepājas pilsētai. Tā piekrastē atrodas laivu kooperatīvi ar vairāk nekā 500 airu laivām un motorlaivām.
Braukšana ar laivām pa Liepājas ezeru laika posmā no maija līdz oktobrim ir ļoti intensīva, piebilda Štāls.
Pašlaik biedrībā “Liepājas ezeri” reģistrēts aptuveni 850 airu laivu, savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) reģistrēts aptuveni 250 motorlaivu.
Jaunie noteikumi nosaka kuģošanas ceļa ass līniju, kas dabā faktiski jau ir iezīmēta ar navigācijas zīmēm. Kuģošanas ceļa platums Liepājas ezerā ir 50 metru uz abām pusēm no dabā iezīmētās ass līnijas, un šajā zonā jau ir atļauta visu veidu laivu satiksme.
Vēl šie noteikumi paredz, ka brauciena laikā uz kuģošanas līdzekļa jābūt tā reģistrācijas apliecībai, vadīšanas tiesības, kā arī atbilstošiem glābšanas līdzekļiem. Kuģošanas līdzekļa vadītājam jāizvēlas tāds ātrums, kas nodrošina iespēju savlaicīgi novērst sadursmi.
Noteikumi ir nepieciešami arī tāpēc, ka Liepājas ezera akvatorijā notiek aktīva rūpnieciskā zveja un licencētā makšķerēšana.
Liepājas ezera pilsētai piekrītošajā daļā zvejniekiem ir dotas atļaujas izvietot līdz 35 zušu un 27 citu zivju murdus.
Nereti atsevišķi zvejnieki, zinot, ka trūkst likumdošanas bāzes, izmanto iespēju izvietot zvejas rīkus laivu ceļā vai arī ezera iztekā ap Attekas salu un ”Golodova” dambi, tādējādi apdraudot satiksmi ezerā, sevišķi ierobežotas redzamības apstākļos.
Neapzinīgu zvejnieku izvietotie tīkli nosedz zivju migrāciju ceļus. Ir gadījumi, kad makšķernieki makšķerē vai citi kuģošanas satiksmes dalībnieki noenkurojas šajā ceļā, kā arī enkurojas pie navigācijas zīmēm, tādējādi tās noliecot, izkustinot vai pat izņemot vai izraujot no grunts, radot apdraudējumu citu kuģotāju drošībai.
Izstrādātie noteikumi paredz vainīgo personu administratīvo atbildību par šiem un citiem pārkāpumiem uz ezera saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu.
Šo noteikumu ievērošanu uz ezera kontrolēs Valsts vides dienesta Jūras un iekšējo ūdeņu pārvaldes vides inspektori un pilnvarotās personas, kā arī Pašvaldības policija un biedrības “Liepājas ezeri” sabiedriskie inspektori.
LETA