Jaunie pedagogi krāj zināšanas kursos
Vairāk nekā 15 pedagogi absolvējuši Liepājas Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centra kursus, kuru mērķis bija sniegt praksē balstītas zināšanas jaunajiem skolotājiem.
"Kurzemes Vārds"
Šādi kursi īstenoti pirmo reizi, programmā bija iekļautas tēmas, kas ir svarīgas, lai stiprinātu jauno pedagogu profesionalitāti. Pedagogiem bija iespēja pabūt arī “skolēna kurpēs”.
Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centra īstenotās 72 stundu pedagogu profesionālās pilnveides mācības “Jauno pedagogu profesionālās izaugsmes atbalsta programma” ilga no pērnā gada oktobra līdz šī gada maijam.
Kursus absolvēja trīspadsmit Liepājas vispārizglītojošo izglītības iestāžu pedagogi, kā arī četri Dienvidkurzemes novada pedagogi.
Programmas galvenais uzdevums bija sniegt atbalstu jauno pedagogu kompetences pilnveidei, aktualizējot pieredzi un prasmes mūsdienīga izglītības procesa nodrošināšanai, sniedzot teorētisko pamatojumu, bet jo īpaši akcentējot praktisko pieredzi – īpašus rīkus un pedagogu paņēmienus, kas noderēs ikdienas darbā ar skolēniem.
Nodarbībās jaunie pedagogi apguva tēmas, kas saistītas ar mācību procesa plānošanu, vadīšanu, vērtēšanu, pievēršot uzmanību kritiskajai domāšanai un diferenciācijas iespējām.
Aktuāla bija iekļaujošās izglītības īstenošanas pieredze un jēgpilna IT rīku izmantošana mācību procesā.
Pedagogiem bija iespēja pabūt arī “skolēna kurpēs” un darboties programmas vadītājas Daces Okmanes vadītajā stundā kā skolēniem, pēc tam analizējot stundu gan no skolēna, gan skolotāja viedokļa.
Kursu dalībniece Paula atzīst: “Kursu laikā bija radīta vide un atmosfēra, kurai tika piešķirta ekskluzivitāte, kas man deva sajūtu, ka neesmu viena un ka mums apkārt, tepat, viena e-pasta vai zvana attālumā, ir cilvēki, kuri var palīdzēt risināt to, ko pašai vairs, šķiet, neizdodas atrisināt,” viņa priecājas.
Skolotāja Helēna teic, ka ieguvusi lielāku pārliecinātību par savu darbu kā pedagoģei.
“Esmu nostiprinājusi savu pārliecību, ka vēlos būt pedagogs, pat ja sākotnēji tas nebija mans pašmērķis.
Esmu ieguvusi izcilus piemērus un paņēmienus, kā strādāt ar skolēniem, kā padarīt savu darbu interesantāku.” Savukārt skolotāja Kristiāna nonākusi pie atziņas, ka “svarīga ir katra mācību stundas daļa, skolēniem arī ir jāzina, kas stundā notiks. Skolotājam pašam ir jāuzdrošinās izvērtēt savu novadīto mācību stundu.”
Programmas vadītāja D. Okmane uzskata, ka ir svarīgi, lai jaunie pedagogi aktīvāk ienāktu izglītības iestādēs un šāda programma, kas sniedz atbalstu un orientēta uz praksē balstītu pieredzi, ir nozīmīga gan pašam pedagogam, gan netieši arī darba devējam un izglītojamajiem.