Svētdiena, 28. aprīlis Terēze, Gundega
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jaunie pedagogi krāj zināšanas kursos

Vairāk nekā 15 pedagogi absolvējuši Liepājas Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centra kursus, kuru mērķis bija sniegt praksē balstītas zināšanas jaunajiem skolotājiem.

Jaunie pedagogi krāj zināšanas kursos
Mācību noslēguma pasākums notika Dabas mājā. Jaunie pedagogi, tai skaitā Senda Treimane, tika sirsnīgi sveikti, saņemot arī novēlējumu turpināt pilnveidoties, izmantot iegūto pieredzi darbā ar saviem skolēniem, nepadoties pie pirmajām grūtībām. (Foto: OHM.LV)
17.05.2023 06:00

"Kurzemes Vārds"

Šādi kursi īstenoti pirmo reizi, programmā bija iekļautas tēmas, kas ir svarīgas, lai stiprinātu jauno pedagogu profesionalitāti. Pedagogiem bija iespēja pabūt arī “skolēna kurpēs”.

Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centra īstenotās 72 stundu pedagogu profesionālās pilnveides mācības “Jauno pedagogu profesionālās izaugsmes atbalsta programma” ilga no pērnā gada oktobra līdz šī gada maijam.

Kursus absolvēja trīspadsmit Liepājas vispārizglītojošo izglītības iestāžu pedagogi, kā arī četri Dienvidkurzemes novada pedagogi.

Programmas galvenais uzdevums bija sniegt atbalstu jauno pedagogu kompetences pilnveidei, aktualizējot pieredzi un prasmes mūsdienīga izglītības procesa nodrošināšanai, sniedzot teorētisko pamatojumu, bet jo īpaši akcentējot praktisko pieredzi – īpašus rīkus un pedagogu paņēmienus, kas noderēs ikdienas darbā ar skolēniem.

Nodarbībās jaunie pedagogi apguva tēmas, kas saistītas ar mācību procesa plānošanu, vadīšanu, vērtēšanu, pievēršot uzmanību kritiskajai domāšanai un diferenciācijas iespējām.

Aktuāla bija iekļaujošās izglītības īstenošanas pieredze un jēgpilna IT rīku izmantošana mācību procesā.

Pedagogiem bija iespēja pabūt arī “skolēna kurpēs” un darboties programmas vadītājas Daces Okmanes vadītajā stundā kā skolēniem, pēc tam analizējot stundu gan no skolēna, gan skolotāja viedokļa.

Kursu dalībniece Paula atzīst: “Kursu laikā bija radīta vide un atmosfēra, kurai tika piešķirta ekskluzivitāte, kas man deva sajūtu, ka neesmu viena un ka mums apkārt, tepat, viena e-pasta vai zvana attālumā, ir cilvēki, kuri var palīdzēt risināt to, ko pašai vairs, šķiet, neizdodas atrisināt,” viņa priecājas.

Skolotāja Helēna teic, ka ieguvusi lielāku pārliecinātību par savu darbu kā pedagoģei.

“Esmu nostiprinājusi savu pārliecību, ka vēlos būt pedagogs, pat ja sākotnēji tas nebija mans pašmērķis.

Esmu ieguvusi izcilus piemērus un paņēmienus, kā strādāt ar skolēniem, kā padarīt savu darbu interesantāku.” Savukārt skolotāja Kristiāna nonākusi pie atziņas, ka “svarīga ir katra mācību stundas daļa, skolēniem arī ir jāzina, kas stundā notiks. Skolotājam pašam ir jāuzdrošinās izvērtēt savu novadīto mācību stundu.”

Programmas vadītāja D. Okmane uzskata, ka ir svarīgi, lai jaunie pedagogi aktīvāk ienāktu izglītības iestādēs un šāda programma, kas sniedz atbalstu un orientēta uz praksē balstītu pieredzi, ir nozīmīga gan pašam pedagogam, gan netieši arī darba devējam un izglītojamajiem.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz