Jauno pasauli atbrīvo no plūdu draudiem
SIA “DUET” ūdenslīdējs Aigars Kreicburgs sācis izpēti, lai noskaidrotu, cik apjomīgs darbs viņu sagaida Zaļajā birzē atbrīvojot no sanesumiem caurtekas, ziņo laikraksts “Kurzemes Vārds”.
Kad šis darbs būs paveikts, tā sauktās Jaunās pasaules iedzīvotāju mājokļi pavasaros un rudeņos, iespējams, vairs neslīks ūdenī.
Caurtekas Cietokšņa kanālā vietā, kur to šķērso Grīzupes iela, aizsērējušas, tādēļ netiek nodrošināta pietiekama ūdens cirkulācija. 15 metru garā un metru diametrā lielā caurteka laika gaitā pienesta ar dubļiem un kokiem. A. Kreicburgs vēl nezina, vai sanesumi ir tikai caurtekas galos, vai arī ar mēsliem tā pienesta pilna. Ja tā, ar spaini būs jāiznes aptuveni 12 kubikmetru dubļu.
Roku darbu nācies izvēlēties tādēļ, ka Brīvības ielas rekonstrukcijas dēļ Grīzupes iela ir vienīgais iebraucamais ceļš Liepājā no Rīgas puses. Mehāniska tīrīšana radītu draudus, jo caurtekas ir vecas un šādas ietekmes dēļ var tikt bojātas, norāda Liepājas domes izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš. Ja tas notiktu, iela applūstu un varētu rasties problēmas iebraukt un izbraukt no pilsētas.
Kad no sanesumiem būs atbrīvoti abi caurtekas gali, A. Kreicburgs uz muguras liks skābekļa balonus un sāks strādāt iekšpusē. “Bīstamība ir liela,” viņš atzīst.
Caurtekas tīrīšana ir viens no lielāka projekta papildu darbiem. SIA “Būvmehanizācija” ieguvusi tiesības īstenot Liepājas domes projektu “Seku likvidācija Liepājas cukura rūpniecības restrukturizācijas rezultātā skartajās teritorijās” un par caurteku tīrīšanu noslēgusi līgumu ar SIA “DUET”. Plānots, ka darbi tiks paveikti līdz 30. septembrim.
Liepājas domes projekts paredz par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda līdzekļiem sakārtot Cukurfabrikas darbības pārtraukšanas dēļ pamestās teritorijas, rekonstruējot virszemes noteces un lietusūdens kanalizācijas sistēmas, sūkņu stacijas un izbūvējot krājbaseinu.
SIA “DUET” ūdenslīdējs Aigars Kreicburgs būs tas cilvēks, kas atbrīvos Cietokšņa kanāla caurtekas no sanesumiem. Tās tīrītas arī iepriekš, bet parasti – mehāniski.