Kad kondicionētājs sabojājas
Redakcija saņēma ziņu, ka 18.jūlijā maršrutā Rīga – Liepāja starp pasažieriem un šoferi izcēlies konflikts. Kā bija teicis anonīmais zvanītājs: “Šofera sakāpināto ambīciju dēļ apmēram 40 pasažieri bija spiesti Liepājā ierasties ar citu autobusu.” Kas tad bija noticis? Liepājas Autobusu parka Mārketinga daļas vadītājs Uldis Kalniņš teica: “Par šo notikumu neviena konkrēta cilvēka vai vairāku pasažieru parakstītu iesniegumu uzņēmums nav saņēmis. Ir tikai tā informācija, ko esmu uzzinājis no šofera un dispečera, tā ka pieļauju – informācija var būt vienpusēja.”
Todien, dodoties ceļā no Rīgas uz Liepāju, tālsatiksmes autobusam sabojājusies kondicionēšanas sistēma. Jau brauciena laikā vairāki pasažieri, kuru pavisam autobusā bijis 17, nevis 40, sākuši paust neapmierinātību, ka salonā karsts. Īpaši aktīvi uzstājušies divi braucēji. Izbraucot cauri Saldum, aktīvākie paziņojuši, ka tālāk nebrauks, lai sūtot no Liepājas pretī citu autobusu. Šoferis sazinājies ar dispečeri, pastāstījis par situāciju, bet tobrīd nav bijis neviena brīva autobusa, kuru no Liepājas aizsūtīt pēc pasažieriem. Tad tiem braucējiem, kuri to vēlējušies, piedāvāta iespēja kāpt firmas “Nordeka” autobusā, kas arī braucis uz Liepāju, bet kas bijis minūtes 20 jāgaida. Tajā iekāpuši 12 Liepājas Autobusu parka pasažieri, bet pieci turpinājusī ceļu ar to pašu transportlīdzekli, kam bija saplīsusi kondicionēšanas sistēma.
Uldis Kalniņš sacīja, ka to nekad nevar prognozēt, kad notiks kāda kļūme ar tehniku. Periodiski visiem tālsatiksmes autobusiem veic kondicionētāju pārbaudes, novērš pamanītās nepilnības, uzpilda freonu u.c. Uz kondicionēšanas iekārtām ļoti nelabvēlīgi iedarbojas tas, ja brauciena laikā pasažieri atver jumta lūkas. Tas sistēmai rada pārslodzi un bojā tehniku.
Daiga Lutere,
“Kurzemes Vārds”