Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kalpaka tilta sagrautās daļas demontāža paredzēta martā

Kalpaka tilta sagrautās daļas demontāža paredzēta martā
29.01.2007 18:06

0

Atslēgvārdi

Kalpaka tilta sagrautās daļas demontāža, visticamāk, notiks martā, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Joprojām notiek izpētes un līgumu slēgšanas darbi, pēc tam būs vajadzīga projekta korekcija, pēc kuras varēs runāt par tilta atjaunošanas tāmi, atzina Lapiņš. Pēc viņa teiktā, ar tilta daļas demontāžu nodarbosies SIA “Rīgas tilti”, un tam būs vajadzīgs apmēram mēnesis. Trīs līdz piecas dienas pie tilta strādās peldošais celtnis, kurš maksāšot dārgi un tikšot īrēts. Tāpēc šajā laikā īpaši precīzi būs jāsaskaņo kuģu kustības grafiks Karostas kanālā, uzsvēra Lapiņš.

Kā ziņots, gada sākumā Liepājā sākti priekšdarbi tankkuģa sadragātā Karostas tilta rekonstrukcijai. Rekonstrukcijas darbu veicējs – uzņēmums “Rīgas tilti” – gatavo būvlaukumu. Pagaidām nav zināms, cik izmaksās tilta rekonstrukcija un par kādu summu to sadārdzinās notikusī sadursme ar kuģi. Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja iepriekš pastāstīja, ka tilta atjaunošanai būs nepieciešami vismaz 1,4 miljoni latu. Tiltam nodarītos zaudējumus apņēmušies segt tankkuģa apdrošinātāji.

Jau ziņots, ka pērn 12.jūlijā Liepājas ostā, Karostas kanālā, ar Gruzijas karogu peldošais tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta Ziemeļu daļā un to sadragāja.

Karostas tilts projektēts 1903.gadā. Tas uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1906.gadā, bet Pirmā pasaules kara laikā tilts daļēji nopostīts. Tilts atjaunots 1932.gadā. No 1941. līdz 1945.gadam tiltam atkal tika nodarīti bojājumi vācu un padomju aviācijas uzlidojumos. Tilta metāla konstrukcijas tika saliektas, savērptas vai sacaurumotas, un kara sekas redzamas vēl šodien.

Tilts būvēts pagriežams, lai nodrošinātu kuģu kustību pa Karostas kanālu un lai būtu iespējams arī nodrošināt sauszemes kustību uz Karostas rajonu. Tilta metāla konstrukcijas izgatavotas Brjanskā, bet izgriežamie mehānismi un elektromotors – Beļģijā. Izgaismošanai kalpoja astoņi dekoratīvi laternu stabi, no kuriem palicis tikai viens. Tiltam ir divi laidumi, nesošo konstrukciju veido divas mainīga augstuma tērauda kopnes.

Brauktuves platums ir 7,3 metri, katrā brauktuves pusē ir 1,5 metru platas ietves gājējiem. Brauktuvi un ietves sedz koka dēļu klājums.

Tilta garums ir 132,28 metri, centrālā laiduma garums – 64 metri, bet augstums virs jūras līmeņa – 8,32 metri.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz