Kalpaka tilta ziemeļu daļai gatavs projekts
Liepājas Būvvalde akceptējusi Kalpaka tilta sadragātās ziemeļu daļas atjaunošanas būvprojektu. Līdz jūlija beigām paredzēts Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldei vienoties ar būvētāju par šās tilta daļas atjaunošanas izmaksām un laiku. Līdz šim minēts, ka tilts atsāks darboties 2009.gada vasarā. Bet līdz 17.augustam būs pabeigts tilta dienvidu daļas remonts, pastāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš. Tilta dienvidu daļas remonts izmaksājis 1,59 miljonus latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, izmantojot ES Kohēzijas fonda līdzekļus projektā “Liepājas ostas pievadceļi”.
Bet tilta avarējušās ziemeļu daļas atjaunošanai 1,16 miljonus latu piešķīrusi Latvijas valdība. J.Lapiņš pastāstīja, ka ziemeļu daļas metāla konstrukcijas (to svars – tuvu pie 300 tonnām) tiks būvētas pilnīgi no jauna, bet ar vēsturisko izskatu, precīzi pēc veco detaļu parauga. Pēc tilta avārijas ūdenslīdējiem Karostas kanālā izdevies atrast pat katastrofā nogāzto tilta pēdējo vēsturisko laternas stabu – arī tie tiks atjaunoti, un visas kniedes būs savā vietā.
Latvijā vienīgo atveramo tiltu, tehnikas pieminekli – Kalpaka tiltu 2006.gada 12.jūlijā sabojāja tankkuģis “Anna”, virzoties uz jūru pa Karostas kanālu. Avārija notika apmēram mēnesi pirms tilta simtgades jubilejas un īsi pirms to bija paredzēts sākt atjaunot. Liepājas SEZ sākusi tiesvedību ar Gruzijas tankkuģi “Anna” pārstāvošo apdrošināšanas kompāniju par zaudējumu piedziņu. Kurzemes Apgabaltiesas nākamā sēde šajā lietā paredzēta 27.oktobrī.
Nora Driķe,
“Kurzemes Vārds”
Kalpaka tilts pēc remonta atgūs vēsturisko izskatu, taču tilta griešanas mehānismi būs automatizēti un darbosies ātrāk.
Tilta ziemeļu daļas atjaunošanu varēs sākt augustā. Paredzēts, ka tiks salabota arī šā konstrukcija, steķi, kas balsta tiltu, kad tas atvērts.