Trešdiena, 8. maijs Staņislava, Staņislavs, Stefānija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sākusies Kārļa Zāles laukuma rekonstrukcija

Bedre, atraktas caurules, vīri oranžās vestēs un ķiverēm galvās, ”Grobiņas SPMK” kravas auto un traktors ar smilšu pilnu kausu Kārļa Zāles laukumā – pazīmes, ka plašas Liepājas centra teritorijas rekonstrukcija ir sākusies.

Sākusies Kārļa Zāles laukuma rekonstrukcija
Pirmais darbu Kārļa Zāles laukumā sācis darbu apakšuzņēmums „Grobiņas SPMK”. (Foto: Egons Zīverts)
23.08.2021 06:00

Nora Driķe

"Kurzemes Vārds"

”Sākums visam pārbūves projektam ir visam, kas zem zemes. Šajā gadījumā tiek nomainīti vecie ūdens un sadzīves kanalizācijas tīkli pret jauniem un tajās vietās, kur nepieciešams, izbūvēs jaunus posmus. Darba fronte ir no Vecās ostmalas, sākot no bijušā veikala ”Māja” uz pilsētas centra pusi, bet tas viss notiks pa posmiem,” skaidro Liepājas Attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Ābols.

Pašlaik plānots, ka līdz gada beigām laukuma pārbūves dēļ satiksmi tajā neslēgs, bet būss lokāli kustības ierobežojumi. Būvdarbi neaptvers visu laukumu uzreiz.

”Kurzemes Vārds” vēlējās noskaidrot, kāds ir laukuma galvenā pārbūvētāja – SIA ”CTB” – plānotais darbu grafiks šajā objektā. M. Ābols sacīja, ka to pateikt nevar:

”Pašlaik, paši zinām, kāda ir būvmateriālu piegādes situācija tirgū, tas ir jautājums būvniekam, vai visas lietas ir jau iegādājušies. Piegādes pašlaik ir karsts kartupelis jebkuram būvniekam, un tādēļ var notikt arī kavēšanās.”

Katrā ziņā šogad, līdz iespējamam tehnoloģiskajam pārtraukumam ziemas sezonas dēļ, K. Zāles laukuma būvdarbu plānos ir tikai apakšzemes darbi – inženierkomunikāciju ierīkošana visā projektā paredzētajā teritorijā, arī mazajās Jūras ielas šķērsielās. Taču visus šos darbus paredzēts veikt pa posmiem, lai nebūtu tā, ka visur ir izraktas tranšejas, bet darbība notiek tikai kādā vienā ielas galā. Lieki izraktas tranšejas neturēs, lai neradītu liekus sarežģījumus apkārtējiem iedzīvotājiem, skaidroja Attīstības pārvaldes vadītājs. Virszemes darbi paredzēti tikai nākamajā būvniecības sezonā.”

Arī Tirdzniecības kanāla krastmalas stiprināšana un pārbūve paredzēta tikai nākamgad.

Jau ziņots, ka pašvaldības izsludinātajā konkursā par ”Degradēto teritoriju revitalizāciju uzņēmējdarbības vajadzībām posmā no Jaunā tilta līdz Graudu ielai” (1., 2., 3. būvniecības kārta) uzvarēja SIA ”CTB”, ar kuru noslēgts līgums par 3906471,50 eiro (ieskaitot pievienotās vērt’bas nodokli). Līgumu ar ”CTB” pašvaldības izpilddirektors Ronalds Fricbergs parakstījis 17.maijā.

”CTB” piesaistījis trīs apakšuzņēmumus. Firmai ”Grobiņas SPMK” ģenerālbūvnieks nodos 12,93 procentus par ūdensvada izbūvi, pārbūvi, sadzīves kanalizācijas izbūvi un pārbūvi, un par lietus ūdens kanalizācijas izbūvi un pārbūvi. SIA ”Volts-1” daļa šajā projektā būs 12,72 procenti, uzdevumi – izbūvēt un pārbūvēt elektroapgādes tīklus, elektronisko sakaru tīklus, tostarp videonovērošanas sistēmu, apgaismojuma tīklu, izbūvēt un pārbūvēt luksoforu sistēmu, inženierkomunikāciju aizsardzība. SIA ”Būvinženieris” stiprinās Tirdzniecības kanāla krastu Vecajā ostmalā, un šie darbi aizņems 20,47 procentus no visu būvdarbu finansēm.

Būvprojektu ir izstrādājusi SIA ”ViaFuture”, kas paredzējusi būvniecību sadalīt četrās kārtās. Pašvaldība pasūtījusi būvdarbus pirmajām trim kārtām.

Pirmā kārta ietver darbus no Jaunā tilta līdz Tramvaja tiltam: demontēt degradēto krasta stiprinājumu, atjaunot stiprinājumu vietās, kur tas iespējams un no jauna izbūvēt tur, kur tas demontēts, un labiekārtot un rekonstruēt krastmalas pastaigu promenādi ar parkveida zaļo zonu starp ielu un krastmalu.

Otrā kārta – labiekārtot un rekonstruēt k. Zāles laukuma ielu un teritorijas ap to, izveidojot skvēru pie tirdzniecības centra ”Ostmala”.

Trešā kārta: optimizēt satiksmes orgnizāciju Jūras ielā līdz Kūrmājas prospektam, rekomendējošas velojoslas izbūve un ielas satiksmes drošības reorganizācija.

Kā iepriekš jau ”Kurzemes Vārdam” stāstījis pašvaldības izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš, projektā iekļauts arī Jūras ielai tuvo mazo ieliņu – Stūrmaņu, Dzirnavu, Friča Brīvzemnieka ielu – remonts.

Ārpus darbu pasūtījuma palikusi būvprojekta ceturtā kārta, kas paredzēja Graudu ielas, Jūras ielas un Kūrmājas prospekta krustojuma pārbūvi.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz