Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Karostā ielu segumu bojājumus noklāj ar bitumena emulsiju un šķembām

Karostā ielu segumu bojājumus noklāj ar bitumena emulsiju un šķembām
Foto: Aigars Štāls
15.08.2016 14:42

liepajniekiem.lv

Pagājušajā nedēļā Karostā pēc Komunālās pārvaldes pasūtījuma vairāku ielu posmos SIA “Saldus Ceļinieks” veica bojātā asfaltbetona seguma virsmu apstrādi ar bitumena emulsiju un šķembām. Šādu tehnoloģija plaši izmanto gan uz valsts ceļiem, gan citu pašvaldību apsaimniekotajās ielās, taču Liepājā līdz šim lielākā apjomā netika izvērsta, informē Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Darbi ir paveikti Atmodas bulvārī  – no Ziemeļu mola līdz Pulkv. Brieža ielai, Pulkv. Brieža ielā – no Atmodas bulvāra līdz Lībiešu ielai, kā arī atsevišķos Lībiešu ielas un 14. Novembra bulvāra posmos.  Šādi apstrādāts brauktuvju kopgarums ir 3,4 kilometri, norāda A.Štāls.

“Tehnoloģija nodrošina ļoti sliktā stāvoklī esošo asfaltbetona segumu virsmu aizsargāšanu un saglabāšanu, līdz būs iespējams veikt plašāku brauktuves klājuma rekonstrukciju. Minētie ielu posmi līdz šim bija bedraini, autobraucējiem sagādāja neērtības, par ielu seguma kritisko stāvokli Komunālā pārvalde saņēma sūdzības,” pastāsta A.Štāls.

“Tagad braukšanas apstākļi minētajos posmos ir uzlabojušies.

Autovadītājiem gan tuvākajā laikā ļoti ieteicams stingri ievērot pilsētas teritorijā noteikto braukšanas ātrumu, tas ir, 50 kilometri stundā. Ja automašīnas ātrums ir lielāks, riepas no virsmas atrauj nepielipušās šķembas, un tās var sabojāt gan paša braucēja, gan citu automašīnu.” 

“Šāda tehnoloģija izmaksā ievērojami mazāk, nekā jauna asfalta uzklāšana,” uzsver A.Štāls. Kopējās līgumdarbu izmaksas būs aptuveni 45 000 eiro, turpretim tikai jaunas asfalta seguma virskārtas izbūve līdzīgā ceļa kopgarumā izmaksātu vismaz 10 reizes vairāk.

“Minētā tehnoloģija noteikti nav līdzvērtīga alternatīva jaunas asfalta segas ieklāšanai, taču, ņemot vērā ievērojami zemākās izmaksas, izmantojama gadījumos, kad jauna asfaltbetona izbūve finanšu trūkuma dēļ uzreiz nav iespējama, bet nepieciešams brauktuvi saglabāt pēc iespējas ilgākai ekspluatācijai,” norāda A.Štāls.

Iestrādātais bitumena emulsijas un šķembu slānis veido izolējošu kārtu, tādējādi sasaistot virsmas bojājumus un mikroplaisas. Bitumena emulsija un šķembu maisījums mazina ūdens iekļūšanu plaisās un seguma tālāku bojāšanos. Ūdens iekļūšana seguma plaisās ir viens no galvenajiem cēloņiem, kas izraisa progresējošu brauktuves virsmas klājuma bojājumus un pasliktina ceļu satiksmi, sevišķi mainīgajos sasalšanas un atkušanas periodos.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz