Konferencē “Kur vitamīni, tur augļi” pēta, kā attīstīt jaunos talantus
liepajniekiem.lv
23.novembrī Liepājas A.Puškina 2. vidusskolā notika ikgadējā konference pedagoģisko kompetenču pilnveidošanai “Kā palīdzēt realizēt talantīgo bērnu potenciālu?”. Konferences pamatuzdevums bija izzināt, kādus motivācijas paņēmienus nepieciešams izmantot, lai skolēnam neapdzistu vēlme sevi pilnveidot un sasniegt iecerēto.
Kā portālu informēja A.Puškina 2. vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā Baiba Bolšteina, konferences atklāšanā skolas direktore Edīte Plamše aicināja ikvienu dalīties pārdomās par to, kā skolēni, vecāki un bērni viens otram var palīdzēt realizēt talantu.
Konferences lektores Līga Kalugina un Irēna Oše, runājot par ”pedagogu vitamīniem” bērnu motivēšanā, akcentēja nepieciešamību respektēt ikviena bērna individualitāti, viņa intereses un vēlmi pēc atzinības. Abas lektores ieskicēja, ka ļoti būtisks faktors motivācijas noturēšanā ir vides pielāgošana un pieejamība.
Šo domu turpināja arī Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Pedagoģijas nodaļas vadītāja Alda Ķestere, norādot, ka Liepājā atbalsta sistēmai talantu attīstībā ir senas tradīcijas. Kopš 2008. gada Liepājā veiksmīgi darbojas dažādas talantu skolas, no kurām vispieprasītākā ir jauno ģeogrāfu skola. Konferences dalībnieki tika mudināti izmantot šo atbalsta mehānismu.
Ar mazliet provokatīvu uzstāšanos konferences dalībniekus (vecāko klašu skolēnus) sapurināja Kurzemes Biznesa inkubatora vadītājs Intars Zēns, apgalvojot, ka augstskolas diploms negarantē veiksmīgu startu darba tirgū. I.Zēns arī argumentēja savu apgalvojumu, norādot gan skolotājiem, gan skolēniem, kādas prasmes un iemaņas bez akadēmiskām zināšanām vēl papildus ir nepieciešamas darba tirgū.
Konferences radošajā daļā, sarunu darbnīcās, Liepājas A.Puškina 2. vidusskolas skolēni, vecāki un skolotāji dalījās savā pieredzē par motivācijas noturēšanu, par lielākajiem izaicinājumiem mērķu sasniegšanā un par to, kas viņiem palīdz šajā procesā. Darba gaitā izskanēja skolēnu atziņa, ka svarīga ir motivācija, pašdisciplīna, kontrole un atbalsts. Savukārt skolotāji secināja, ka veiksmīgam rezultātam nepieciešama visu pušu motivācija –gan skolēnu, gan vecāku, gan skolotāju. Ar aplausiem tika atzīmēta atziņa par nepareizu sākumu, jeb ”Pirmās pogas likums”, kas strādā ne tikai pedagoģijā.