Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Labāk pārbaudīt vadu nekā nosvilt

Ko es esmu sastrādājis?! Tāda ir autovadītāja pirmā doma, saņemot oficiālu paziņojumu no Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD). Taču 5. un 6. ”BMW” automobiļu īpašnieki vēl vairāk izbrīnīti par vēstulē vēstīto, ka viņu nebūt ne tikko no salona izbrauktajiem, bet pat 14 gadus vecajiem spēkratiem varētu būt defekti, par kuriem tagad atbildību uzņemas ražotājs.

Labāk pārbaudīt vadu nekā nosvilt
Automobiļa pārbaudi īpašnieki mēdzot atlikt tieši tāpat kā valsts apmaksātos veselības testus, domājot, ka “mani jau tās problēmas neskars”, pauž oficiālie dīleri. (Foto: no AutoEvolution.com)
08.09.2022 06:01

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

CSDD paziņojumā izklāstīta nepieciešamība veikt akumulatora baterijas vada un bagāžas nodalījuma grīdas pārbaudi un iespējamu remontu vai detaļu nomaiņu.

Procedūru veiks bez maksas, auto var tikt aizkavēts servisā no vienas līdz desmit stundām atkarībā no modeļa un nosaukto elementu tehniskā stāvokļa.

”BMW” braucēji reģionos, arī Liepājā, nav sajūsmā par šo risināmo problēmu, jo

remonts bez maksas ir viens, bet kas pavisam cits – ņemt darbā brīvu dienu un pie pašreizējām cenām liet bākā degvielu braucienam uz Rīgu un atpakaļ.

Mašīnu īpašniekiem jāsazinās ar ”BMW” autorizētajām remontdarbnīcām vai pārstāvniecībām, kādas Latvijā ir divas: SIA ”Inchcape Motors Latvia” un AS ”WESS Select”. Abas atrodas Rīgā.

Šajā un arī citos gadījumos CSDD saņemot informāciju no attiecīgā transportlīdzekļa oficiālā pārstāvja Latvijā, ka ir konstatēti kādi defekti noteiktas markas automašīnām. Tad CSDD izsūtot aicinājumu automobiļu īpašniekiem vērsties pie sava transportlīdzekļa markas oficiālā pārstāvja Latvijā defekta novēršanai, skaidro CSDD Komunikācijas departamenta vadītājas vietnieks Mārtiņš Mālmeisters.

”Oficiālais pārstāvis to pa tiešo nevar izdarīt, jo transportlīdzekļa reģistrs ir CSDD uzturēts un mūsu rīcībā ir attiecīgā informācija, kā visefektīvāk šo informāciju nodot interesējošajām personām,” viņš norāda.

Automobiļu ražotājs ”BMW AG” veicis izpēti un izsludinājis tehnisko kampaņu, jo noteiktā laika posmā saņemta informācija par viena un tā paša mezgla būtisku kvalitātes pasliktināšanos, informē SIA ”Inchcape Motors Latvia” vecākais garantijas speciālists Nauris Zviedris.

”Šajā gadījumā 14 gadus veciem automobiļiem, kur defekts saistīts ar akumulatora vada koroziju, kas nebūt nenotiek vien dažu gadu laikā.

Turklāt ražotājs konstatējis, ka šī problēma skar būtībā Baltijas reģionu, kas saistīts ar agresīvu sāls maisījumu izmantošanu ziemas periodā. Kā zināms, pie mums izmanto vecāka ražošanas gada automobiļus un tos joprojām ieved, piemēram, no Vācijas,” viņš pastāsta.

Pārbaudes esot nepieciešamas lielai daļai 5. un 6. sērijas automobiļiem ar virsbūves apzīmējumu E60, E61, E63 vai E64.

AS ”WESS Select” pēcpārdošanas vadītājs Aleksejs Kovaļenko stāsta, ka šīm automašīnām, kas ražotas no aptuveni 2003. līdz 2009. gadam, bijis atsaukums un CSDD sūtot vēstules īpašniekiem, lai viņi atbrauc pie oficiālajiem dīleriem un pārbauda akumulatora baterijas vadu, kas ir visas mašīnas garumā, stiepjas no bagāžnieka līdz motora telpai.

”Vieta, kur vads iet cauri virsbūvei, var rūsēt un bojāt šo vadu, var pat rasties īssavienojums.

Sliktākajā gadījumā mašīna var arī nodegt,” viņš brīdina. ”Pārbaude jāveic obligāti, jo ar mašīnu var būt lielas nepatikšanas.”

A. Kovaļenko ticies ar kāda sadeguša ”BMW” īpašnieku un pavaicājis, cik uzaicinājumus uz pārbaudi viņš saņēmis. Trīs. Taču domājis, ka viņam jau tās problēmas nebūšot.

Vēstules par šo pārbaudi CSDD esot sūtījusi jau reizes piecas, akcija joprojām ir aktuāla, un katru reizi auto īpašniekus nākoties pārliecināt, lai atbrauc un pārbauda vadu. Klienti to arī darot.

Pārbaudi, nomaiņu vai remontu apmaksā ”BMW” rūpnīca, taču spēkrata īpašniekam jābūt gatavam uzņemties nelielu daļu samaksas, ja mašīnām ir papildu aprīkojums, piemēram, gāzes balons, pie grīdas pieskrūvēti sabvūferi, kurus nav tik viegli noņemt.

Ja cilvēks tikko nopircis šo sēriju ”BMW” mašīnu, ievedis Latvijā vai arī vēstules noklīdušas, viņam nedzīvojot CSDD norādītajā adresē, tehniskās kampaņas nepieciešamību var pārbaudīt abu oficiālo dīleru interneta vietnēs izveidotā sadaļā.

A. Kovaļenko uzsver, ka spēkrata īpašniekam visu vislabāk izskaidros servisā.

Defekta nenovēršana neietekmēs transportlīdzekļa statusu tehniskajā apskatē, ja defekts nav saistīts ar mašīnas tehnisko stāvokli, atzīmē M. Mālmeisters.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz