Lai no skursteņa nelidotu dzirksteles, regulēs Karostas katlumājas katla režīmu
Vai ir normāli, ka no katlumājas dūmeņa ceļas gaisā lielas, sarkanas dzirksteles un lido prom? Nav gan, taču uzņēmuma ”Liepājas enerģija” darbiniekam, kurš 21. martā ap pusdeviņiem vakarā atbildēja zvanītājam uz tālruņa numuru, kas norādīts saziņai ārpus darbalaika, iespējams, tā nelikās.
Linda Kilevica
"Kurzemes Vārds"
Jaunā Karostas katlumāja Ģenerāļa Baloža ielā atrodas meža malā, apkārt ir daudzdzīvokļu nami, novietotas iedzīvotāju automašīnas. Jau mēnesi valda sausums, izkaltusī pērnā zāle var aizsvilties acumirklī, ko apstiprina daudzie kūlas ugunsgrēki ik dienu.
Nekad iepriekš nebiju redzējusi, ka no skursteņa celtos līdz galam nesadegušas šķeldas daļiņas, tāpēc uzskatīju par nepieciešamu to ziņot katlumājas apsaimniekotājam.
Zvanot uz numuru 29112732, atbildēja krievu valodā – ”da”. Tomēr nebiju kļūdījusies, sastādot numuru. Vīrietis sarunu turpināja sliktā latviešu valodā. Pateica – ”par Karostas katlumāju mēs neatbildam”, solīja piecu minūšu laikā iedot citu numuru.
Vaicāju, vai tur jāzvana darba laikā? Skaidru atbildi nesaņēmu. Neviens neatzvanīja un citu numuru neatsūtīja.
Situāciju skaidro uzņēmuma ”Liepājas enerģija” pārstāve Zane Ģirne: ”Dzirksteles dūmenī līdz šim ziemas režīmā nebija novērotas, taču, iestājoties siltākam laikam, kad naktīs vēl ir negatīva āra gaisa temperatūra, savukārt dienā tā paceļas virs plus desmit grādiem, ir nepieciešama jauna katla režīma ieregulēšana, lai tie strādātu optimālajā režīmā. Šobrīd intensīvi tiek strādāts ar katlu iekārtu ražotāju, lai novērstu radušās problēmas.”
Uzņēmums atvainojas par radušos situāciju. ”Esam noskaidrojuši, ka TEC operators savu funkciju izpildīja un saņemto klienta jautājumu reģistrēja, un nodeva to tālāk, lai atbildīgie darbinieki sazinātos ar klientu un sniegtu kompetentu atbildi. Diemžēl tas netika izdarīts. Šobrīd uzņēmums radušos situāciju pārrunā ar darbiniekiem, lai līdzīgas situācijas vairs neatkārtotos,” norāda Z. Ģirne.