Baltijas jūrā aizdedzies kuģis ar bīstamu kravu
Baltijas jūrā aizvadītajā naktī aizdedzies kuģis ar bīstamu kravu, kurš patlaban bez apkalpes dreifē uz Rīgas jūras līča rietumu piekrasti, aģentūru LETA informēja Jūras spēku sabiedrisko attiecību speciāliste Līva Veita.
LETA
Aizvadītajā naktī pulksten 2.42 Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC Rīga) saņēma informāciju no kravas kuģa “Escape”, ka uz tā izcēlies ugunsgrēks, ko nav izdevies nodzēst ar autonomās ugunsdzēsības sistēmu.
Ugunsgrēks sākās motortelpā un izplatījās pa kuģa virsbūvi.
Centrs nekavējoties norīkoja krasta apsardzes kuģi “Saule” doties uz notikuma vietu. Vienlaikus Valsts robežsardzes helikopteram tika dots rīkojums būt gatavam nekavējoties pacelties. Tāpat apziņoti visi operatīvie dienesti.
Pulksten 2.57 kuģa “Escape” apkalpe pameta to glābšanas laivā. Savukārt centrs deva uzdevumu blakus esošajam kravas kuģim veikt apkalpes glābšanu.
Visi 15 kuģa “Escape” apkalpes locekļi tika uzņemti uz kuģa “Kairit” klāja, kas viņus nogādās Rīgas ostā.
Līdz ugunsgrēkā cietušā kravas kuģa “Escape” situācijas novērtēšanai tas atradīsies ārpus ostas, aģentūru LETA informē Līva Veita.
Velkoņi “Stella” un “Orion” bija sākuši cietušo kuģi vilkt tauvā uz Rīgas ostu. Kuģus pavadīja arī krasta apsardzes kuģis “Saule”.
Kuģiem pretim devies arī Jūras spēku štāba un apgādes kuģis “Varonis” un patruļkuģis “Rēzekne”, kas ugunsgrēkā cietušo kuģi pavadīs līdz Rīgai.
Kuģa īpašnieki ir nosūtījuši uz Latviju tehniskās glābšanas speciālistu komandu kuģa apsekošanai. Pēc apsekošanas kuģa īpašnieki pieņems lēmumu par kuģa tālāko likteni.
Ārēji uz “Escape” degšana, dūmošana nav konstatēta.
“Escape” kuģo zem Nīderlandes karoga, un uz tā konteineros ir bīstama krava – polimēri un krāsu materiāli. Patlaban nav ziņu, ka konteineri būtu deguši.
Kuģa krava var radīt apdraudējumu, ja konteineri uguns vai citu apstākļu rezultātā tiek bojāti, taču pašlaik nav indikāciju par šādiem bojājumiem.
Vienlaikus pastāv iespēja, ka no kuģa var noplūst naftas produkti.
Kuģa krava satur konteinerus ar poliamīdiem, poliesteriem un krāsu šķīdinātājiem, kuru aizdegšanās var radīt risku cilvēku veselībai, un to nonākšana ūdenī var nodarīt kaitējumu jūras videi.
Savukārt naftas produktu noplūdes gadījumā tiktu radīts būtisks kaitējums jūras videi un tajā esošajiem dzīvajiem organismiem, piebilda L. Veita.
Kā aģentūru LETA informēja Valsts vides dienesta (VVD) sabiedrisko attiecību vadītāja Aija Jalinska, dienests ir informēts par notiekošo un tā speciālisti seko līdzi notikumu attīstībai.
VVD rīcībā pašlaik nav informācijas par kādiem draudiem videi saistībā ar kuģa aizdegšanos.
Kuģis bija ceļā no Klaipēdas uz Rīgu.
Divi velkoņi ugunsgrēkā cietušo kravas kuģi “Escape” sākuši vilkt uz Rīgu, informē L. Veita.
Velkoņi “Stella” un “Orion” sākuši kuģi vilkt tauvā uz Rīgas ostu. Tāpat kuģus patlaban pavada krasta apsardzes kuģis “Saule”.
Kuģiem pretim devies arī Jūras spēku štāba un apgādes kuģis “Varonis” un patruļkuģis “Rēzekne”, kas ugunsgrēkā cietušo kuģi pavadīs līdz Rīgai.
Patlaban nav zināms, vai “Escape” nogādās ostas piestātnē, vai noenkuros jūrā netālu no ieejas ostā.
Kuģa īpašnieki ir nosūtījuši uz Latviju tehniskās glābšanas speciālistu komandu kuģa apsekošanai. Pēc apsekošanas kuģa īpašnieki pieņems lēmumu par kuģa tālāko likteni.
Šobrīd nav nekāda pamata bažām par vides piesārņojumu, kas varētu rasties no Baltijas jūrā degošā kuģa, aģentūru LETA informēja A. Jalinska.
VVD rīcībā esot precīza informācija par kravas sastāvu un apjomiem. Vides riski esot novērtēti un tiekot vadīti, līdz ar to neesot bažu par vides piesārņojumu.
Visi atbildīgie dienesti un kuģa īpašnieka pārstāvji ir iesaistīti un rīkojas avārijas seku novēršanā savas kompetences ietvaros, savukārt VVD turpinās situācijas uzraudzību.