Svētdiena, 28. aprīlis Terēze, Gundega
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pētījums: Latvijā 12,9% transportlīdzekļu ir sagrozīti nobraukuma dati

Latvijā 12,9% transportlīdzekļu ir sagrozīti nobraukuma dati, liecina auto nozares datu pētniecības uzņēmuma “carVertical” veiktais pētījums “Tirgus caurspīdīguma indekss”.

Pētījums: Latvijā 12,9% transportlīdzekļu ir sagrozīti nobraukuma dati
Foto: Ieva Lūka/ LETA
05.11.2023 12:05

LETA

Atslēgvārdi

Tostarp dati par negadījumiem un avārijām liecina, ka 58,4% automašīnu Latvijā ir neliela vai nopietna mēroga bojājumi. To vidējā vērtība par negadījuma reizi ir 3675 eiro.

Tāpat pētījuma dati liecina, ka Latvijā vidēji automobilim, kuram ir mainīti nobraukuma dati, rādījums no reālā atšķiras par 102 991 kilometriem.

Vienlaikus Latvijā lielākā daļa jeb 73% automobiļu tiek ievesti no citām valstīm. Vidējais “carVertical” pārbaudītais transportlīdzekļu vecums ir 11,1 gads.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka šādām automašīnām ir krietni kritusies tirgus vērtība salīdzinājumā ar ražošanas brīdi, tādēļ krāpnieki var viltot nobraukumu un palielināt prasīto cenu.

Apkopotie dati arī liecina, ka Latvijas lietoto auto tirgus ir viens no necaurspīdīgākajiem Eiropā. No visām 25 valstīm, kas iekļautas “Tirgus caurspīdīguma indeksā”, Latvija ierindojas 24. vietā.

Salīdzinājumā kaimiņvalstī Lietuvā 8,3% automašīnu ir viltots nobraukums, savukārt 57,6% transportlīdzekļu ir bojājumi. Importēto transportlīdzekļu īpatsvars ir līdzīgs – 75,7%.

Tāpat pētījuma autori norāda, ka Austrumeiropa ir automašīnu krāpniecības avots, jo Ukrainā, Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Rumānijā un Polijā no visām izpētītajām valstīm ir necaurspīdīgākā lietoto auto tirdzniecība.

“Krāpniecības īpatsvars šajā reģionā ir savstarpēji saistīts ar augsto importēto automobiļu skaitu, jo automobiļu dati bieži vien pazūd, vedot spēkratus pāri valstu robežām, lai tos pārdotu.

Veikto remontdarbu kvalitāte ir apšaubāma, un bojāto transportlīdzekļu īpatsvars ir augstāks par vidējo,” skaidro “carVertical” komunikācijas vadītājs Mats Buzelis.

Pētījumā izmantoti “carVertical” transportlīdzekļu vēstures pārskati par klientu sniegtajiem datiem laikaposmā no 2022. gada oktobra līdz 2023. gada septembrim.

Automobiļu datu platformas “carVertical” pārvaldītājs ir Lietuvas “CV Group”.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz