Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

SPRK nav saņēmusi sūdzības par mobilo sakaru pieejamību nedēļas nogales vētras laikā

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) nav saņēmusi sūdzības par mobilo sakaru pieejamību 7. un 8.oktobra vētras laikā un pēc tās, aģentūrai LETA sacīja SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

SPRK nav saņēmusi sūdzības par mobilo sakaru pieejamību nedēļas nogales vētras laikā
Foto: Egons Zīverts
11.10.2023 18:02

LETA

Viņš norādīja, ka nav normatīva, kas uzliktu par pienākumu elektronisko sakaru komersantiem nodrošināt pakalpojumu pieejamību vētras laikā.

Elektronisko sakaru komersanti darbojas konkurences apstākļos, un vērtē katras investīcijas lietderību. Šādu papildu risinājumu ieviešana, lai vienmēr būtu pieejams elektronisko sakaru pakalpojumus, visdrīzāk izraisītu tarifu pieaugumu, sacīja Tauniņš.

Tomēr, atbilstoši informācijas tehnoloģiju drošības likumam, elektronisko sakaru komersanti ir izstrādājuši rīcības plānus elektronisko sakaru tīkla nepārtrauktas darbības nodrošināšanai, kuri ietver elektronisko sakaru tīkla darbības atjaunošanas pasākumu aprakstu, un tie ietver arī bojājumu novēršanas laikus, risinājumus rezerves barošanas nodrošināšanai elektrības pārtraukumu gadījumos, kā arī citus pasākumus, lai pēc bojājumiem elektronisko sakaru pakalpojumi pēc iespējas ātrāk tiktu atjaunoti.

Tauniņš atzīmēja, ka komersanti SPRK iesniedz savas kvalitātes deklarācijas, un viens no punktiem ir “bojājumu novēršanas laiks stundās”, ko komersanti apņemas nodrošināt. Interneta piekļuves pakalpojuma mobilā tīklā bojājumu novēršanas laiks SIA “Latvijas Mobilais telefons” ir 48 stundas, bet savukārt SIA “Tele2” un SIA “Bite Latvija” – 24 stundas.

Vienlaikus Tauniņš sacīja, ka lietotājam ir jāiepazīstas ar sava elektronisko sakaru pakalpojuma līguma nosacījumiem, jo iespējams, ka vētra kā dabas katastrofa tajos ir noteikta par nepārvaramo varu, kuras gadījumā operators neatbild par līguma saistību neizpildi vai nepienācīgu izpildi.

Tāpat jāņem vērā, ka pie SPRK pakalpojumu lietotāji visbiežāk vēršas tad, kad nav izdevies atrisināt problēmsituāciju ar elektronisko sakaru pakalpojuma sniedzēju.

Jebkuru sūdzību par elektronisko sakaru pakalpojumiem gadījumā galalietotājam vispirms ir jāvēršas ar rakstisku iesniegumu pie sava elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēja. Ja saņemtā atbilde neapmierina, tad galalietotājam ir tiesības vērsties SPRK, rakstiski iesniedzot parakstītu iesniegumu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz