Līdz mēneša beigām ekspluatācijā nodos ostas auto pievadceļu
Noslēgumam tuvojas Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība, kas ir trešā un pēdējā sadaļa ES Kohēzijas fonda atbalstītajam projektam “Liepājas ostas pievadceļi”. Jaunā autoceļa būvniecības darbus veic SIA “Aizputes ceļinieks”, kas piedāvāja saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu.
Ostas auto pievadceļš savienos autoceļu A9 jeb Liepājas – Rīgas autoceļu ar Pulvera ielas apli. Projekta ietvaros izbūvēja pilnīgu jaunu autoceļu 2,7 km garumā, no kuriem 2,1 km būs divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veidos divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās “ieskriešanās joslas” aptuveni 600 m garumā.
Kā pastāstīja SIA ”Aizputes ceļinieks” valdes priekšsēdētājs Egils Muižulis, autoceļa būvniecības plāni notiek saskaņā ar grafiku. Šobrīd ir uzklātas divas no trim asfaltbetona kārtām – apakškārta un saistes kārta. Jau tuvākajā laikā SIA ”Aizputes ceļinieks” uzklās arī virskārtu. Šobrīd tiek gaidīti analīžu rezultāti, vai virskārta atbilst noteiktajām prasībām. Tiklīdz uzņēmums saņems atļauju no būvuzrauga un laika apstākļi to atļaus uzsāks virskārtas uzklāšanu.
Pakāpeniski notiek arī labiekārtošanas darbi. Egils Muižulis norāda, ka vienīgais šķērslis, kas varētu kavēt autoceļa nodošanu ekspluatācijā ir laika apstākļi – ilglaicīgs un spēcīgs lietus. Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecības darbi tuvojas noslēgumam un saskaņā ar līgumu ir jāpabeidz līdz oktobra beigām.
Projekta ietvaros izbūvētas arī caurtekas, jo plānotajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī apgaismojuma sistēma, pārbrauktuves un autobusa pietura. Jaunais ostas autoceļš ir uzbūvēts paralēli dzelzceļa līnijai un tas ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas.
”Liepājas ostas pievadceļi” ir projekts, kas sastāv no trīs nozīmīgām un vērienīgām ostas infrastruktūras attīstības sadaļām – dzelzceļa pievadceļa un Ziemeļu parka, ostas auto pievadceļa būvniecība un Karostas izgriežamā tilta rekonstrukcija. Projekta kopējās izmaksas 9, 5 milj. latu. Projektu finansē no ES Kohēzijas fonda, Valsts budžeta, Liepājas SEZ pārvaldes un Liepājas domes finanšu līdzekļiem.
Līga Ratniece-Kadaģe