Sestdiena, 8. augusts Vladislava, Vladislavs, Mudīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Liepājas dome neatbalsta un iebilst pret grozījumiem Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā

Liepājas dome neatbalsta un iebilst pret grozījumiem Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā
Foto: Publicitātes
14.07.2020 12:21

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Ņemot vērā to, ka plānotie grozījumi Likumā par ostām un grozījumi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) likumā paredz praktiski atņemt Liepājas pilsētas domes tiesības lemt par lielāko daļu jeb aptuveni 65%Liepājas pilsētas teritorijas un svarīgu publiskās infrastruktūras objektu izmantošanu, Liepājas dome otrdien, 14. jūlija domes ārkārtas sēdē, lēma neatbalstīt plānotos grozījumus un sagatavoto likumprojektu, informēja Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne.

Latvijas Republikas Satiksmes ministrija sagatavojusi likumprojektu ”Grozījumi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā” par LSEZ pārvaldības modeļa maiņu uz kapitālsabiedrību, un paredz, ka valstij turpmāk piederētu ne mazāk kā divas trešdaļas kapitāla daļu. Grozījumi paredz jaunveidojamās kapitālsabiedrības pamatkapitālā ieguldīt un nodot tās pārvaldībā LSEZ piederošo mantu, kā arī pašvaldībai piederošo zemi un citus īpašumus, kas šobrīd atrodas LSEZ teritorijā un veido aptuveni 65% no kopējās pilsētas teritorijas. Ar likumprojektu plānots mainīt līdzšinējo sabalansēto lomu sadalījumu starp valsti, pašvaldību un komersantiem LSEZ pārvaldē, paredzot, ka turpmāk par 65% Liepājas teritorijas lems valsts ieceltas personas, kas noteiktā kārtībā būs tikušas pie šīs iespējas.

Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Vilnītis norādīja, ka Liepājas pilsētas attīstība vienmēr neatraujami tikusi plānota kopā ar LSEZ attīstību un sagatavotais likumprojekts neatbilst pašvaldības iedzīvotāju interesēm: ”Neļaujot pilsētai un liepājniekiem lemt par 2/3  savas pilsētas teritorijas, nevarēsim realizēt virkni pašvaldības funkcijas, piemēram, būs apgrūtināta Oskara Kalpaka tilta uzturēšana, lidostas attīstība, bijušā ”Liepājas metalurga” teritorijas pārveide par mūsdienīgu biznesa parku, kā arī citu stratēģisku objektu pārvaldība un attīstība.

Absolūti nav pieļaujams, ka lielākā daļa pilsētas saimniecības uz nezināmiem noteikumiem tiek nodota valsts kapitālsabiedrības pārvaldībā. Sagatavotais priekšlikums nopietni apdraud pilsētas attīstības projektus un tas rada trauksmi gan esošajos, gan potenciālajos investoros, kuriem ir būtiski skaidri sadarbības principi. Mēs neesam pret pārmaiņām, taču tām ir jābūt tālredzīgām, pamatotām un uz attīstību vērstām, piedāvātās LSEZ pārvaldības modeļa pārmaiņas pagaidām tādas nav.”

Liepājas domes deputāti uzskata, ka plānotie likuma grozījumi un vēlme LSEZ izveidot par valsts kapitālsabiedrību paredz netaisnīgu un ieguldījumiem neatbilstošu kapitāla daļu proporcijas noteikšanu un tas neatbilst pašvaldības tiesībām uz autonomiju un savu mantu. Tāpat likumprojekta izstrādes gaitā pārkāpti labas likumdošanas principi, kā arī Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) rekomendācijas par labu sabiedrisko konsultāciju praksi. Deputāti arī atzina, ka no šobrīd pieejamās informācijas nav iespējams gūt apliecinājumu tam, ka būtu veikts paredzētās darbības ekonomiskais izvērtējums un likumā noteiktās konsultācijas ar citām iestādēm un organizācijām.

Sēdes laikā deputāti norādīja, ka plānotajā likumprojektā nav analizēta citu valstu prakse un nav sniegti argumenti, kādēļ izvēlēts tieši šāds ostas un Liepājas teritorijas pārvaldīšanas modelis. Lielākā daļa Eiropas ostu atrodas pašvaldību kontrolē, piemēram, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā un Dānijā. Turklāt valsts izvēlētā pārvaldīšanas modeļa mērķis būs peļņas gūšana, savukārt līdz šim LSEZ svarīgākais mērķis bija piesaistīt investīcijas un veicināt komercdarbības attīstību Liepājas pilsētā un Latvijā kopumā.

Domes sēdē LSEZ pārstāvji klātesošajiem atgādināja, ka ir svarīgi ņemt vērā, ka jau šobrīd spēkā esošajā LSEZ modelī tiek tiešā veidā pārstāvētas valsts intereses un LSEZ atrodas tiešā Ministru kabineta pakļautībā– LSEZ valdē ir deviņi valdes locekļi: trīs valsts pārstāvji, trīs Liepājas pilsētas domes un trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas pilsētas domes lēmumu.

”Liepājas speciālās ekonomiskās zonas gadījumā nevar jautājumu skatīt tikai vērtējot no klasiska ostu pārvaldības skatpunkta. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas esošā pārvaldība  sekmīgi nodrošina vienotu uzņēmējdarbības vides kvalitāti industriālajās teritorijās, ostā un lidostā. Liepājas gadījumā ir jārunā par speciālo ekonomisku zonu, kuras galvenā misija ir piesaistīt jaunus ražošanas uzņēmumus un veicināt esošo paplašināšanos, radot jaunas darbavietas un nodrošinot nodokļu ieņēmumus valsts budžetā ilgtermiņā. LSEZ pārvalde neveic uzņēmējdarbību un ir atbalsts teritorijā strādājošajām 43 kapitālsabiedrībām, kas  tiešā veidā veic uzņēmējdarbību un tiešā veidā nodrošina stabilus nodokļu ieņēmumus budžetā,” sacīja LSEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Domes sēdē bija ieradušies arī vietējie uzņēmēji, kuri pauda bažas par plānotajām izmaiņām, radīto nestabilitāti un neziņu par nākotni, kā arī atzina, ka šādas izmaiņas būtiski var ietekmēt plānoto investīciju apjomu un projektu attīstību. Uzņēmēju pārstāvniecības būtiska samazināšana, nododot LSEZ pārvaldību sadrumstalotā valsts iestāžu kontrolē, apdraudot turpmāko Liepājas uzņēmumu attīstību.

Deputāti vienojās pilnvarot Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāju Jāni Vilnīti ar Liepājas noraidošo viedokli iepazīstināt gan Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes locekļus, gan nepieciešamības gadījumā arī citas institūcijas, kurās šis likumprojekts varētu tikt skatīts, lai vērstu uzmanību uz nepilnībām likumprojektā un argumentācijas trūkumu, neizvērtējot šāda lēmuma ietekmi uz Liepājas tautsaimniecību ilgtermiņā.

(Foto: Publicitātes)

Šodien, plkst.11.00 sāksies Liepājas domes ārkārtas sēde, kurā Liepājas domes deputāti skatīs jautājumu par plānotajām izmaiņām saistībā ar Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas sagatavoto likumprojektu “Grozījumi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā” par LSEZ pārvaldības modeļa maiņu uz kapitālsabiedrību, kas paredz – valstij turpmāk piederētu ne mazāk kā divas trešdaļas kapitāla daļu.Grozījumi paredz jaunveidojamās kapitālsabiedrības pamatkapitālā ieguldīt un nodot tās pārvaldībā LSEZ piederošo mantu, kā arī pašvaldībai piederošo zemi un citus īpašumus, kas šobrīd atrodas LSEZ teritorijā un veido aptuveni 65% no kopējās pilsētas teritorijas.

Posted by Liepāja on Pirmdiena, 2020. gada 13. jūlijs

Foto galerija

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz