Liepājas Domes “karstais tālrunis” kļūst populārāks
0
Liepājas Domes ”Karstais tālrunis” kļūst arvien populārāks iedzīvotāju saziņā ar pašvaldību – 2006. gadā to izmantojuši ap 600 liepājnieku, lai paustu savu viedokli, informētu par dažādām problēmām pilsētā. Salīdzinot ar 2005. gadu, tas ir par 256 zvaniem vairāk. Pērn iedzīvotāji visvairāk informējuši Domi par izdegušo ielu apgaismojumu ( 153 zvani), par ielu apsaimniekošanu un to tehnisko stāvokli ( 73), par apkures jautājumiem ( 52), par vaļējām kanalizācijas akām ( 50), ielu tīrīšanu, teritoriju apsaimniekošanu.
Iedzīvotāji zvanījuši uz Domi arī par dažādām citām lietām – par gružu šķirošanas konteineriem, ielu kaisīšanu, maršruta taksometru darbu, sabiedriskā transporta kustību, par sētnieku un biļešu kontrolieru darbu, par luksoforiem, pieturas zīmēm, par kaķu problēmu u.c. jautājumiem
Lai gan lielākā daļa zvanu ir anonīmi, Domes amatpersonas tos uzklausa, analizē, un iespēju robežās veic pasākumus, lai novērstu iedzīvotāju minētos trūkumus.
Iedzīvotāju ierosinājumi par netīrītām ielām un gružu kaudzēm ar Domes izpilddirektora rezolūciju nonāk atbildīgajās pašvaldības iestādēs: SIA ”Komunālā pārvaldē”, namu pārvaldēs vai Pašvaldības policijā, kur darbinieki veic faktu pārbaudi un nepieciešamos pasākumus minēto nebūšanu novēršanai. Kā informēja Pašvaldības policijā, 2006. gadā, vadoties arī pēc iedzīvotāju sniegtās informācijas, sastādīti 316 administratīvo pārkāpumu protokoli par teritorijas nesakopšanu, 34 protokoli par ēku, būvju un žogu neuzturēšanu kārtībā, 32 – par ēku numuru zīmju un ielu nosaukumu plākšņu neuzturēšanu kārtībā.
Tā kā visvairāk zvanu tiek saņemts par izdegušām ielu lampām, iedzīvotājiem arī der zināt – lai operatīvāk ieskrūvētu izdegušās lampas un salabotu laternas, par nedegošo ielu apgaismojumu iedzīvotāji visu diennakti var ziņot arī tieši uz SIA ”Komunālā pārvalde ”karsto tālruni” 34 80778.
Liepājnieki jau vairāk nekā sešus gadus izmanto šo iespēju: piezvanīt un informēt pašvaldību par sev svarīgām lietām pa diennakts ”karsto tālruni” 34 25197. Šī tālruņa līnija tika izveidota 1998. gadā, lai Domes vadība un speciālisti varētu uzklausīt un operatīvi risināt iedzīvotāju aktuālās problēmas, un tā ir pierādījusi sevi kā operatīva saikne starp pašvaldību un iedzīvotājiem. Kopš 1998. gada beigām, kopš Domē darbojas ”karstais tālrunis”, to jau izmantojuši ap 3000 liepājnieku.
Gunta Jākobsone,
Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciāliste