Liepājas skolās ieviesīs pilotprojektu, lai noskaidrotu bērnu emocionālo veselību
Liepājas skolās ieviesīs pilotprojektu, lai noskaidrotu bērnu emocionālo veselību, informē Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītājas palīdze komunikācijas jautājumos Renāte Meļķe.
LETA
Covid-19 pandēmija un attālinātās mācības ir radījušas augsni skolēnu emocionālās veselības riskiem. Novērots, ka skolēniem ir problēmas ar mācībām, garastāvokļa svārstības vai citas emocionālās veselības grūtību izpausmes.
Svarīgākais ir laikus pamanīt šīs izpausmes un novērst tālāku problēmu rašanos. Tāpēc Latvijā ir radīts jauns digitālais piedāvājums “EMU:Skola”.
Meļķe stāstīja, ka jau no marta šī platforma kā pilotprojekts tiks ieviesta arī trīs Liepājas skolās – Liepājas Raiņa 6.vidusskolā, J. Čakstes Liepājas pilsētas 10.vidusskolā un Liepājas Valsts Tehnikumā.
Dalība projektā būs iespēja palīdzēt skolai kopā ar vecākiem atrast labākos veidus bērna atbalstam mācību procesā, noskaidrot vairāk par savu bērnu emocionālo veselību, pašreizējām vajadzībām, riskiem un risinājumiem grūtību gadījumos, lai varētu labāk atbalstīt bērnus.
Pētījums norisinās no šī gada 1.marta līdz mācību gada noslēgumam.
Pētījuma veikšana noritēs trīs soļos. Pirmajā solī – marta sākumā – tiks veikta anketēšana. Anketas vecāki un skolēni saņems “e-klasē”. Pēc tam tiks veikta anketu apkopošana.
Otrajā solī – aprīlī – pedagogi tiks aicināti izmantot rekomendētās darbības klasēm un sniegt atgriezenisko saiti par platformas noderīgumu.
Savukārt trešajā solī – maijā – tiks veikta atkārtota anketēšana, izvērtējot rezultātus, skaidroja pašvaldības pārstāve.
Viņa uzsver, ka atbilžu rezultāti ļaus novērtēt skolēna emocionālo labsajūtu, kā arī apkopotā veidā sniegs plašāku ieskatu pedagogam par to, vai skolēni atrodas “Mācīšanās režīmā”.
Attiecīgi, ja skolēniem emocionālās vajadzības ietekmē mācību procesu, tad aptaujas rezultāti sniegs rekomendācijas, kā rīkoties, lai pēc iespējas ātrāk palīdzētu bērniem atgriezties “Mācīšanās režīmā”.
Pētījuma un tehnoloģiskā platformas attīstību nodrošina nodibinājums “Fonds plecs”, pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs un metodoloģiju uzrauga neatkarīgais eksperts, klīniskais psihologs Ņikita Bezborodovs.
Dalība pētījumā ir brīvprātīga, taču sekmīgai projekta norisei pašvaldība aicina piedalīties pēc iespējas plašāku skolēnu un vecāku skaitu.
Iespēju Liepājas skolām piedalīties šīs sistēmas aprobācijā nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), veicot pētījumu par skolēnu emocionālo labsajūtu, emocionālajām vajadzībām, risinājumiem un to ietekmi uz mācību procesu.
Pētījumā aicinātas piedalīties desmit vispārizglītojošās skolas un četras profesionālās izglītības iestādes no visas Latvijas, informēja Meļķe.
Pētījumu pēc IZM pasūtījuma veic nodibinājums “Fonds plecs”.
Pētījuma veikšanai nodibinājums ir izveidojis digitālu risinājumu “EMU:Skola”, kas pieejams interneta vietnē “emu.lv”.
Tehnoloģiskais risinājums radīts, ievērojot Eiropas Savienības datu aizsardzības regulu, Latvijas datu drošības normas, likumus un atbilstošos Ministru kabineta noteikumus.