Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Liepājas Sociālajā dienestā pēdējās dienās palielinājies pieprasījums pēc pabalstiem krīzes situācijā

Liepājas Sociālajā dienestā pēdējās dienās palielinājies pieprasījums pēc pabalstiem krīzes situācijā
Foto: Ruslans Šuļga
25.03.2020 12:09

LETA

Liepājas pilsētas domes Sociālajā dienestā pēdējās dienās palielinājies pieprasījums pēc pabalstiem krīzes situācijā, aģentūru LETA informēja Liepājas pilsētas Sociālais dienesta sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Jākobsone.

Viņa stāstīja, ka katru dienu Sociālajā dienestā tiek saņemts ap 100 telefona zvanu no liepājniekiem, uz kuriem operatīvi reaģē Sociālā dienesta darbinieki, cenšoties sniegt atbildes vai piedāvājot labāko problēmas risinājumu.

Visvairāk zvanu pašlaik ir par pabalstiem krīzes situācijā. Liepājas pilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem, kuri ārkārtas situācijas radīto apstākļu dēļ nonākuši krīzes situācijā un kuriem nav līdzekļu, lai iegādātos pārtiku, pašvaldība var piešķirt pabalstu pārtikas iegādei – tās ir kartes pārtikas iegādei līdz 45 eiro personai un līdz 200 eiro ģimenei mēnesī “TOP” veikalos. Līdz šim gan tiem, kuri interesējušies par pārtikas pabalstu, situācija nav bijusi tik kritiska, lai nespētu par saviem līdzekļiem iegādāties pārtiku, piebilda Jākobsone.

“Iedzīvotājiem ārkārtas situācijās ir iespēja saņemt arī pabalstu krīzes situācijā, ko piešķir domes Sociālo lietu komisija. Tā kā daudzi liepājnieki, īpaši seniori pēdējās dienās pēc Labklājības ministrijas sniegtās informācijas par krīzes pabalstu zvana un jautā, kam tas pienākas, vēlreiz atgādinām, ka šo pabalstu nepiešķir visiem automātiski, bet tikai galējas nepieciešamības gadījumā, kad visi pārējie ģimenes resursi ir izsmelti,” skaidroja Jākobsone.

Viņa uzsvēra, ka katrs gadījums neklātienē tiek izvērtēts individuāli saskaņā ar Sociālā dienesta rīcībā esošajām datu bāzēm.

Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu krīzes situācija ģimenē ir tad, ja no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu dēļ tā pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība. Par iespējām un tiesībām saņemt pabalstu krīzes situācijā iedzīvotāji var konsultēties, zvanot pa tālruni 63489652.

Sociālais dienests atgādina, ka trūcīgas un maznodrošinātas ģimenes (personas) izziņas, kurām derīguma termiņš beidzies šajā ārkārtas situācijas laikā, automātiski pagarinātas uz visu šo laiku un vēl mēnesi pēc ārkārtas situācijas beigām. Trūcīgie un maznodrošinātie var turpināt saņemt paredzētos valsts un pašvaldības atvieglojumus. Personām, kuras atzītas par trūcīgām vai maznodrošinātām ar ienākumiem līdz 242 eiro uz cilvēku mēnesī, ir tiesības saņemt arī Eiropas atbalstu – pārtikas preču un pirmās nepieciešamības preču komplektus Sarkanā krusta Liepājas nodaļā Graudu ielā 43a, tālrunis 26460515 un Latvijas pirmās palīdzības vienībā, Ūliha 35/37, tālrunis 29519459.

Jākobsone atgādināja, ka līdz 14.aprīlim netiek pieņemti iesniegumi dzīvokļa un veselības aprūpes pabalsta saņemšanai, kurus var saņemt vienu reizi visa gada laikā. Dienests turpina nodrošināt pakalpojumu “Aprūpe mājās”, kas paredz arī pārtikas un medikamentu iegādi un piegādi vientuļajiem senioriem. Mēnešbiļetes senioriem un represētajiem, kurām šajā ārkārtas situācijas laikā beidzies derīguma termiņš, ir pagarinātas vēl uz mēnesi.

Sociālās dzīvojamās mājās atcelti visi apciemojumi, bet māju iedzīvotāji aicināti ievērot maksimālu piesardzību un neapmeklēt publiskas vietas.

Arī sociālo darbinieku klātienes tikšanās ar klientiem individuāli ārkārtas situācijās joprojām nav atceltas, bet ievērojot maksimālu piesardzību un neapdraudot sevi un apkārtējos. Sociālā dienesta darbinieki un arī klienti iespēju robežās ir nodrošināti ar individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, tajā skaitā sejas maskām, sacīja Sociālā dienesta pārstāve.

“Tajā pašā laikā aicinām liepājniekus uzmanīties no viltus sociāliem darbiniekiem, kuri jau parādījušies citviet Latvijā. Atgādinām, ka Sociālā dienesta darbinieki ierodas, vispirms sazinoties ar klientu un uzrādot darba apliecību,” uzsvēra Jākobsone.

Viņa uzsvēra, ka Sociālais dienests turpina darbu un apkalpo iedzīvotājus neklātienē, aicinot klientus par jebkuriem jautājumiem, kas saistīti ar sociālo palīdzību, pakalpojumiem un atbalstu ģimenēm sociālā riska situācijās, konsultēties telefoniski vai elektroniski.

Par sociālo palīdzību un pabalstiem jāzvana uz tālruņa numuriem 63 489 652, 63 489 647, par sociāliem pakalpojumiem uz tālruņa numuru 63 489 668, par sociālo darbu 63 489 682 vai jāraksta uz e-pastu “[email protected]”.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz