“Lūdzu reklāmu neievietot!” Vienalga ievieto
Abonēšanas centra “Kurzemes Vārds” mēģinājumu ar uzlīmēm ierobežot pastkastītēs nonākušo reklāmas avīžu un citu materiālu daudzumu, ko cilvēki nevēlas saņemt, un pasargāt no sabojāšanas abonēto presi, netiek ņemtas vērā, ziņo laikraksts “Kurzemes Vārds”.
Jau vairāk nekā trīs nedēļas gan abonēšanas centrā “Kurzemes Vārds”, gan laikraksta “Kurzemes Vārds” kioskā ir pieejamas uzlīmes ar uzrakstu: “Lūdzu reklāmu neievietot! Manas tiesības izvēlēties.” Taču cilvēki, kas savām pastkastītēm piestiprinājuši šīs uzlīmes, stāsta, ka nekas daudz neesot mainījies. Reklāmas kā bijušas pastkastītē, tā ir joprojām.
Reiņu meža ielas 14. mājā dzīvojošā Inga Ozoliņa uz redakciju atnesa veselu kaudzi reklāmas materiālu. Tie visi un daudzi citi joprojām nonāk pastkastē, lai gan viņa uz tās uzlīmējusi uzrakstu ar lūgumu reklāmu neievietot. Viņa gan nenoliedz, ka kopš uzlīmējusi uzlīmi, mazliet mazāk reklāmas materiālu tomēr pastkastītē ir, taču pavisam tie nav izsīkuši.
Diemžēl starp reklāmas materiālu izdevējiem un to izplatītājiem nav vienota viedokļa, vai šīs uzlīmes ir jāņem vērā vai nav. Bet pats galvenais – šo kārtību mūsu valstī neregulē likumdošana, un tas nozīmē, ka pagaidām šajā jomā valda izdoma: katrs rīkojas tā, kā uzskata par pareizu. To atzina arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra speciālisti.
Lai tomēr kaut kā regulētu iedzīvotāju attiecības ar reklāmu, abonēšanas centra “Kurzemes Vārds” vadītāja Sigita Benhena rosina konkrēti rīkoties. Viņa sacīja: “Jo vairāk cilvēku, kas nevēlas saņemt reklāmu, uz savām pastkastītēm līmēs uzlīmes ar lūgumu reklāmu neievietot, jo ātrāk reklāmu izdevējiem nāksies domāt, ka, iespējams, reklāmu ievietošana pastkastītēs nemaz nav efektīvākais veids, kā sasniegt savu klientu, un domāt par citiem variantiem.”