Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Luksoforus M.Ķempes ielā prasa likumdošana; vienvirziena ielas rajonā – iedzīvotāju drošībai

Luksoforus M.Ķempes ielā prasa likumdošana; vienvirziena ielas rajonā – iedzīvotāju drošībai
Foto: liepajniekiem.lv
16.07.2013 07:12

liepajniekiem.lv

Liepājnieki nebeidz vien zūdīties, ka pēc M.Ķempes ielas
rekonstrukcijas un jaunās tramvaja līnijas izbūves šī iela un rajons ap to
kļuvis nevis satiksmes dalībniekiem draudzīgāks, bet gan sarežģītāks.
Speciālisti skaidro, ka luksoforus M.Ķempes ielā prasa likumdošana, bet
šķērssienas par vienvirziena ielām pārveidotas drošības apsvērumu dēļ.

Luksoforu – par daudz;
vienvirziena ielas – nepatīk

”Viss jau ļoti jauki, ja tikai būtu padomāts par
iedzīvotājiem, kas ir autobraucēji un dzīvo paralēlajās ielās. Mani tracina, ka
netieku normāli savas mājas sētā no M.Ķempes ielas, jo, lūk, abas ielas, kas ir
blakus manai mājai, ir vienvirziena ielas ar izeju uz M.Ķempes ielas. Runa par Reiņu
meža un Daugavas ielu. Un te, lūk ir tā lielākā cūcība – man sanāk braukt kaut
kur riņķī apkārt, lai tiktu sētas pagalmā,” sašutumu savā vēstulē pauž
liepājniece Zane.

Viņa piebilst: ”Zinu daudz autobraucējus, kas ar šo lietu ir
neapmierināti, jo, braucot mājās no darba, nevar vairs normāli iebraukt pat ”Maximas”
stāvlaukumā, kas atrodas M.Ķempes ielā, jo, lai atkal tiktu mājās jāaizbrauc
līdz ”Rāmavai”, jāgriežas riņķī un tad jābrauc atkal līdz M.Ķempes gala punktam,
kur griežas autobusi. Tas nav normāli!. Kāpēc gan nevarēja atļaut nogriezties
pa kreisi Reiņu meža ielā, lai izvairītos no šīs muļķīgās situācijas?”

Kāds cits liepājnieks ir neizpratnē, kādēļ M.Ķempes ielā,
kur nav pārāk intensīva satiksme, bija nepieciešams uzstādīt tik daudz
luksoforu, kas turklāt saregulēti tā, ka autobraucējiem pie katra jāapstājas.

VP Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja
Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Ingus Ukstiņš ir vienisprātis ar
autovadītājiem, ka M.Ķempes iela un tai piegulošās mazās ieliņas pēc M.Ķempes
ielas rekonstrukcijas ir satiksmei nedraudzīgas. I.Ukstiņš uzskata, ka trīs
luksofori vienas ielas garumā ir pārāk daudz: ”Bezjēdzīgi.”

Tāpat viņš uzskata, ka nebija pareizi visas M.Ķempes ielai
piegulošās šķērsieliņas pārveidot par vienvirziena ielām: ”Es, tāpat kā lielākā
daļa autobraucēju, cenšos vairs neizmantot M.Ķempes ielu, bet gan braukt pa
Vaiņodes vai Dunikas ielu, jo tādējādi nokļūšana mērķī ir ātrāka un ērtāka.”

Luksofori – obligāti

Komunālās pārvaldes Ceļu nozares vadītājs Mārtiņš Jākobsons,
taujāts, kādēļ M.Ķempes ielā uzstādīts tik daudz luksoforu, paskaidroja, ka
luksoforiem krustojumos jābūt, jo tiek šķērsotas ne tikai vairākas brauktuves
joslas, bet arī tramvaja sliedes.

”Pirmkārt, krustojumos, kur tiek šķērsotas vairākas
brauktuves joslas, kā arī tramvaja līnija, obligāti jābūt luksoforiem. Otrkārt,
autovadītāji bieži aizmirst gājējus. Luksofors taču domāts arī gājējiem. Un jo
braucējiem ir lēnāka pārvietošanās, jo gājējiem tā ir drošāka. Šos jautājumus
galvenokārt skatāmies no satiksmes drošības viedokļa, ne tikai no autovadītāju
ērtību puses. Jo ikviena neērtība, kaut vai tā saucamais gulošais policists,
kaut vai luksofors vai ātruma samazinošā zīme palielina drošību mazāk
aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem – gājējiem,” piebilst pilsētas domes
izpilddirektora vietnieks Didzis Jēriņš.

Taujāts, vai nav iespējams pieregulēt luksoforu darbības
ciklus tā, lai pēc iespējas mazāk autovadītājiem būtu jāapstājas pie sarkanās
gaismas, kā tas, piemēram, ir Ganību un Zirņu ielās, D.Jēriņš skaidro: ”Zaļais
vilnis strādā tikai vienvirziena ielās un tikai vienā virzienā. Luksofori
M.Ķempes ielā krustojumos ir kopēji abiem virzieniem, līdz ar ko, ja vienā pusē
uzliek zaļo vilni, tad otrā pusē būs sarkanais vilnis un līdz ar to būs
maksimāli slikti. Un nav cita varianta, zaļais vilnis šajā ielā nav iespējams.”
Šobrīd ir vidusceļš, proti, dalīta sistēma – luksofori savā starpā ”nesazinās”,
tiem ir cikliskais signāla fons.

Var samainīties un
novietot auto

Savukārt šķērsielas par vienvirziena ielām pārveidotas, lai
to malās būtu iespējams novietot transportlīdzekļus, skaidro M.J”akobsons: ”Ja
šajās ielās satiksme ir divos virzienos, tad ielu malās novietotie
transportlīdzekļi traucē mašīnām samainīties. Ielu uzkopšana ziemā vienvirziena
ielā arī ir vienkāršāka.”

Pēc viņa teiktā tieši M.Ķempes ielas iekškvartāla
iedzīvotāji ziemās visbiežāk sūdzas, ka nav iztīrītas ielas – Daugavas, Reiņu
meža: ”Taču, kad iela visā tās garumā pilna ar novietotām automašīnām,
kvalitatīvus tīrīšanas darbus nav iespējams veikt. Tāpat iedzīvotāji bieži
sūdzas, ka ar vieglajiem automobiļiem sniega dēļ nav iespējams izbraukt, ka
gadās iestigt. Nu situācija būs sakārtota. Vien mēneša griezumā iztērēsies par
pāris litriem vairāk degvielas, veicot apbraukšanu, lai iekļūtu vienvirziena
ielā. Taču jāizvērtē, kas ir būtiskāks.”

D.Jēriņš skaidro, ka ikviena vienvirziena iela ir mazāk
bīstama gan braucējiem, gan gājējiem: ”To rāda gan pasaules pieredze, gan
statistikas dati. Nav iespējamas frontālās sadursmes.” M.Ķempes ielai
perpendikulārās mazākās nozīmes šķērsielas par vienvirziena ielām pārveidotas
vairāku apsvērumu dēļ, skaidro izpilddirektora vietnieks: ”Pirmkārt, gājēju un
braucēju drošībai. Otrkārt, tas dod iespēju vienā ielas malā novietot
automašīnas. Treškārt, lai ziemas apstākļos šīs ielas būtu vieglāk izbraucamas
un uzturamas. Dziļākās ziemās veidojas situācijas, kad nav, kur likt sniegu,
iela sašaurinās un samainīšanās, ja ir kustība divos virzienos, nav iespējama.
Vienvirziena ielā šādas problēmas atkrīt.” Amatpersona norāda, ka šī
mikrorajona iedzīvotājiem nebūtu pamats izteikt pretenzijas, jo pārmaiņas
veiktas viņu pašu interesēs.

D.Jēriņš neslēpj, ka, viņaprāt, protests par M.Ķempes ielas
izmaiņām ir jau ierastā iedzīvotāju reakcija pret visu jauno. Viņš atceras:
”2007.gadā, kad izbūvējām pirmo veloceliņa posmu Jaunajā ostmalā, man bija gari
jāskaidro, kas tas tāds ”sarkans un dīvains” un kāpēc ”tādu draņķi” vajag. Kad
izbūvēja Jūras ielas apli, sākumā arī bija ļoti daudz protestu. Tie, kas
projektēja un būvēja apli, tika saukti par muļķiem. Taču kopš apļa izbūves šajā
vietā, kur pirms tam vismaz reizi nedēļā bija avārija, kas bija melnais punkts,
negadījumi vairs nenotiek bieži. Tāpat Cukura ielas aplis sākotnēji tika
noniecināts.”

Apgūs arī citus
mikrorajonus

D.Jēriņš un M.Jākobsons norāda, ka minēto iemeslu dēļ Liepājā
jau ir precedenti, kad ielas pārveidotas par vienvirziena ielām, piemēram,
Elkoņu iela un Ausekļa iela. ”Sākumā, kamēr iedzīvotāji pierada pie pārmaiņām,
protams, bija pretenzijas,” atzīst KP Ceļu nozares vadītājs, bet šobrīd ne par
vienu no minētajām ielām vairs sūdzību neesot: ”Ir atrisināta situācija gan par
automašīnu novietošanu, gan ielas tīrīšanu ziemā.” Viņš uzskata, ka pilsētā
vajadzētu pievērst pastiprinātu uzmanību šaurajām ielām ar apgrūtināto kustību,
un risināt šo jautājumu, pārveidojot tās par vienvirziena ielām.

D.Jēriņš skaidro: ”Ikviens satiksmes organizācijas jautājums
prasa izstrādāt tehnisko projektu, kam nepieciešams ceļu drošības audita
akcepts. Varbūt kādam nepatīk atsevišķi tehniskie risinājumi, taču ir
normatīvi, kas jāievēro.”

Pirms diviem gadiem bijusi diskusija par mazajām ieliņām
Laumas rajonā – Ziedu, Koku, Celmu u.c., atgādina M.Jākobsons: ”Runa bija par
vienvirziena ielu izveidi kvartālā, jo tur situācija ir tālu no ideālās.”

Izpilddirektora vietnieks piebilst, ka daudzviet pilsētā ir
novilktas tā saucamās sarkanās līnijas. Proti, brauktuvei atvēlētajā teritorijā
iespējams izbūvēt tikai vienvirziena brauktuvi un ietvi, jo kopējais ielas platums
ir tikai pieci metri.

Patlaban tehniskais projekts sagatavots brauktuves sakārtošanai
Klaipēdas ielas mikrorajonā (paralēli Klaipēdas ielai, starp daudzdzīvokļu
mājām un izglītīvas iestādi), atklāj D.Jēriņš: ”Arī šajā vietā paredzēta
vienvirziena satiksme, jo sarkano līniju dēļ platāku brauktuvi izbūvēt nav
iespējams. Šobrīd šajā vietā stāvošo automašīnu dēļ izbraukt praktiski nav
iespējams. Ja projektu izdosies realizēt, būs vieta gan autostāvvietai, gan arī
normālai kustībai.”

Otru brauktuvi, kas ved cauri Klaipēdas ielas mikrorajonam (no
lielveikala ”Maxima” uz veikalu ”Saime”) un kurā tās šaurības un brauktuves
malā novietoto transportlīdzekļu dēļ arī ir problemātiski samainīties
pretimbraucošajiem transportlīdzekļiem, tuvākajā laikā pārveidot nav plānots,
jo nav alternatīvas braukšanai pretējā virzienā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz