Matemātiku mācīs Iespējamās misijas skolotāja
liepajniekiem.lv
Šodien,
15. jūnijā, izglītības programmas ”Iespējamā
misija” (IM) iepazīstināja
ar jaunajiem programmas dalībniekiem, kuri
nākamajā mācību
gadā uzsāks darbu Latvijas skolās, tostarp arī Liepājas 15.
vidusskolā.
Kā
portālu informēja ”Iespējamās misijas” pārstāve Indra
Zomerovska, šogad no 204 kandidātiem
atlasi izturēja un dažādās Latvijas skolās darbu sāks 21
jaunais skolotājs.
Liepājas
15. vidusskola jau vairākus gadus sadarbojas ar šo izglītības programmu un arī šajā gadā darbu 15. vidusskolā sāks ”Iespējamās misijas” matemātikas
skolotāja Nadežda Jurčenko. ”Skolotājam
jābūt līderim, kurš iedvesmo un no kura grib mācīties, nevis
formālam līderim, kura teiktajā neviens neieklausās,” skolotāja
darbu raksturo N. Jurčenko.
”Gan
skolas laikā, gan arī tagad palīdzu jauniešiem izprast skolā
pasniegto mācību vielu un informēju viņus par aktualitātēm un
iespējām iesaistīties dažādās ārpusskolas programmās un
sociālajos projektos,” stāsta N. Jurčenko un atzīst, ka
tādējādi izvēle iet pa skolotājas profesionālo ceļu nav
nejauša. Dalība programmā ”Iespējamā misija” viņai sniegs
iespēju izprast situāciju skolā un analizēt iespējas, kā panākt
to, lai skolēni uz skolu dotos ar degsmi.
Viņa
īpaši uzsver, ka ir būtiski, lai skolēns redz teorijas
pielietojumu praksē, un tādēļ viņas mērķis ir ”sākt veidot
skolas vidi tādu, lai skolēns gribētu iet uz skolu, kā arī
nebaidītos dalīties ar savām domām un idejām”. Jaunā
skolotāja tic, ka skolēniem jāpalīdz būt drošiem un aktīviem,
”lai viņi, izejot no skolas, redz plašas iespējas, kur
realizēties, aktīvi iesaistās sabiedrības dzīvē un veido spožu
Latvijas nākotni”.
Ar
partneru atbalstu IM izveidojusi stabilu un veiksmīgu jauno
skolotāju un izglītības līderu sagatavošanas programmu, kas
palīdz zinošākajiem un mērķtiecīgākajiem augstskolu
absolventiem un profesionāļiem kļūt par iedvesmojošiem
skolotājiem un nākotnes līderiem Latvijas skolās.
Šogad
70 skolas pieprasīja 123 vakances. Vēlmi savā skolā uzņemt
”Iespējamās
misijas”
skolotājus izrādīja gan tādas skolas, kurās darbu kāds no IM
skolotājiem sāks pirmo reizi, gan tādas ar kurām izveidojusies
ilgstoša un stabila sadarbība. Šo skolu vadība augstu vērtē IM
skolotāju augsto profesionalitāti un spēju ienest skolā
inovatīvas un radošas mācību metodes, kuras skolēniem šķiet
īpaši saistošas.