Mikroautobusu vadītāji ignorē pasažierus
liepajniekiem.lv
Portāls saņēmis vairāku liepājnieku sūdzības par to, ka
mikroautobusu vadītāji ignorē pasažierus – vienkārši pabrauc tiem garām.
Viens no liepājniekiem stāsta konkrētu gadījumu, kas
risinājies šā gada 12.aprīlī. Vīrietis bijis aculiecinieks, kā 22.maršruta
mikroautobuss, kurā bijušas brīvas divas vietas, pulksten 19 startējis no Pētertirgus,
pēc kā maršruta laikā trīs pieturās pabraucis garām cilvēkiem, kas gaidījuši transportu. ”Iekāpt mikroautobusā iespējams tikai tad, kad tas
apstājies, lai izlaistu pasažieri. Pretējā gadījumā šoferis transportlīdzekli
neaptur, lai uzņemtu pasažierus,” novērojis vīrietis.
Par līdzīgām situācijām stāsta arī vairāki citi lasītāji.
Viņi norāda, ka visbiežāk šādi rīkojoties viens mikroautobusa vadītājs – kungs
cienījamos gados. Arī 12.aprīlī busiņam pie stūres esot bijis šoferis
cienījamos gados.
Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūras
“Liepājas sabiedriskais transports” direktors Gints Lūsis portālam
skaidroja, ka pasažieru pārvadājumus ar mikroautobusiem 22.un 23.maršrutā
nodrošina SIA ”Kings”.
Viņš, uzklausījis portāla lasītāju
iebildumus, apsolīja pārvadātājam prasīt paskaidrojumus, kāpēc izveidojusies
šāda situācija.
Sazinājies ar pārvadātāju – SIA
”Kings”, G.Lūsis portālam skaidroja: ”Pēc informācijas saņemšanas pārvadātājs
atkārtoti veicis pārrunas ar šoferiem, norādot, ka nav pieļaujama situācija,
kad autobuss neapstājas maršruta pieturvietā.”
Runājot par gadījumu 12.aprīlī, G.Lūsis uzsver: ”Aģentūra
nav saņēmusi nevienu pasažiera sūdzību, ka tie nebūtu izlaisti gala pieturā.”
Un piebilst, ka mazas ietilpības autobusi šobrīd apkalpo arī vietējas nozīmes maršrutus,
piemēram uz Nīcu.
Bet attiecībā uz pārējo liepājnieku neapmierinātību ar
situāciju, kad mikroautobuss pieturā nav apstājies, lai uzņemtu pasažierus,
aģentūras direktors norāda: ”Transporta līdzekļu vadītāji, tāpat kā pasažieri,
ir ļoti dažādi, tāpēc nedomāju, ka šeit iespējams vispārināt. Varam runāt tikai
par katru konkrētu gadījumu!”
Savukārt pārvadātāja – SIA ”Kings” – pārstāvis skaidro: ”Diemžēl
sūdzībā nav norādīts automašīnas numurs. Kas attiecas par neapstāšanos
pieturā, ja ir divas brīvas vietas autobusā un trīs cilvēki pieturā, esam
visiem šoferiem izteikuši aizrādījumu.”
”Pasažieru novērojumiem un atsauksmēm par sabiedrisko
transportu ir izveidots speciāls tālruņa numurs: 20222002, uz kuru 24 stundas diennaktī
iespējams nosūtīt SMS. Visas saņemtās īsziņas tiek izskatītas, un, cik
iespējams, nodotas tālākai rīcībai,” norāda G.Lūsis un piebilst: ”Svarīgi ir panākt, lai šādi gadījumi neatkārtotos.”