Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Nākamgad sāks sakārtot problemātiskos pierobežas ceļus Lietuvas virzienā

Nākamgad sāks sakārtot problemātiskos pierobežas ceļus Lietuvas virzienā
Foto: liepajniekiem.lv
09.10.2013 11:47

LETA

Nākamgad sāks sakārtot problemātisko pierobežas ceļu Eleja-Lietuvas robeža virzienā, kā arī ceļu no Liepājas Palangas virzienā, šodien Saeimas Pieprasījumu komisiju informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Laikā no 2014. līdz 2020.gadam par Kohēzijas fondu līdzekļiem Latvijas pierobežā plānots īstenot sešus autoceļu projektus ar kopējo garumu 81 kilometrs, par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem – desmit autoceļu projektus ar kopējo garumu 43 kilometri, šodien Saeimas Pieprasījumu komisiju informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Kā Saeimas komisijas sēdē atzina Valsts robežsardzes un Iekšlietu ministrijas pārstāvji, faktiski veikt pierobežu ceļu sakārtošanu un atjaunošanu nav šķēršļu, tikai jāievēro noteiktas procedūras. Dažās vietās ceļi esot atjaunoti bez noteiktās kārtības ievērošanas. Piemēram, pēc abu valstu pierobežas pašvaldību vienošanos par konkrētā ceļa sakārtošanu ir jāinformē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, kā arī Ārlietu ministrija, lai atjaunotais ceļš tiktu fiksēts starpvalstu attiecīgos līgumos. Piemēram, uz Lietuvu patlaban ved 27 ceļi, lai gan savulaik Lietuvas virzienā izbraucami bija 56 ceļi. Lai kādu no šiem ceļiem atjaunotu, pirmkārt, jau esot jāsāk ar pašvaldību sadarbību, vienojoties par konkrētā ceļa atjaunošanu.

Saeimas deputāts Jānis Ādamsons (SC) skaidroja, ka ceļu sakārtošanu Lietuvas virzienā traucējot lietuviešu neizdarība. Sarunās viņi iestājoties par konkrēto ceļu sakārtošanu Latvijas virzienā ar Eiropas Savienības līdzekļu palīdzību, bet tālāk par runām nekur netiekot. Lietuvieši vēloties ar Latvijas rokām sakārtot ceļus. Igaunijas virzienā esot gluži cita situācija, jo ar igauņiem saskaņošanas darbi noritot veiksmīgi.

Matīss Saeimas Pieprasījumu komisijai sniedza arī īsu pārskatu par tiem ceļu projektiem, kurus varētu pieteikt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas koordinētajai pārrobežu sadarbības programmai “Interreg”. Sadarbībā ar Igauniju tikšot realizēti seši projekti šajā programmā, bet ar Lietuvu – 13 projekti.

”Latvijas Valsts ceļu” (LVC) sagatavotā informācija liecina, ka nākamgad par Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem paredzēts atjaunot 361 kilometru valsts autoceļu segumu, tai skaitā 287 kilometrus par ES Kohēzijas fonda līdzekļiem un 75 kilometru segumu par ERAF līdzekļiem.

Par valsts budžeta līdzekļiem paredzēts atjaunot 139 kilometru valsts autoceļu segumu.

Papildus tam paredzēts veikt salīdzinoši vienkāršo virsmas apstrādi uz 250 kilometriem valsts reģionālo autoceļu un 150 kilometriem valsts vietējo autoceļu ar asfalta segumiem, kā arī atjaunot 130 kilometru grants segumu.

Pavisam kopā dažādas sarežģītības darbi paredzēti uz 1032 kilometriem valsts autoceļu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz