Neļaus ar milzu reklāmām aizsegt pilsētas panorāmu
liepajniekiem.lv
Šodien, 5.jūlijā, notikušajā Liepājas pilsētas domes Attīstības komitejas sēdē deputāti, skatot jautājumu par tīkla reklāmas līguma slēgšanu ar SIA ”Baltic Plus”, kas vēlas trijās vietās pilsētā izvietot lielformāta reklāmas plakātus, bija vienisprātis, ka milzu reklāmas aizsegs pilsētas panorāmu, līdz ar ko tās neiederas, portāls uzzināja Attīstības komitejā.
Kā deputātiem skaidroja pilsētas galvenā māksliniece Agita Ansule, Liepājas pilsētas Būvvalde šā gada 8.jūnijā saņēmusi SIA ”Baltic Plus” iesniegumu par tīkla reklāmas izvietošanu Liepājā, kā arī reklāmas objektu izvietošanas projektu ar objektu skici norādot objektu skaitu un vietu.
Uzņēmums iecerējis pilsētā izvietot trīs lielizmēra reklāmas, kas tiktu izvietotas uz betona postamentiem. Viena reklāma iecerēta Brīvības ielā pie Liepājas robežas, otra – Ganību ielā pie pilsētas robežas, bet trešā – Klaipēdas ielā iepretim tirdzniecības namam ”Baata”, kur jau ir Liepājas muzeja reklāma.
Pie maksimāla reklāmas stendu noslogojuma ar komerciāla rakstura reklāmām, pašvaldības noteiktā reklāmas nodeva gadā ir 1035 eiro. Kaut arī pašvaldības budžetā, ļaujot Liepājā izvietot šos trīs milzu reklāmas plakātus, tiktu ieskaitīta nodeva par reklāmas izvietošanu pilsētā, deputāti bija pret to, ka pašvaldība slēgtu līgumu par tīkla reklāmas izvietošanu SIA ”Baltic Plus”.
Kā norādīja Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš, viņš, atkārtoti izpētījis pilsētas attīstības vīzijas un secinājis, ka milzu reklāmas neiekļaujas tendencēs: ”Tās aizsegs skatu. Tāpēc būtu nepieciešams arhitekta viedoklis.”
Pilsētas galvenais arhitekts Indulis Kalns bija ar G.Ansiņu vienisprātis:
”No arhitektoniskā viedokļa svarīgs ir skats uz pilsētas panorāmu. Turklāt, piemēram, Ganību ielā šajā vietā jau ir pilsētas reklāma ”Liepāja iedvesmo”. Lielais reklāmas stends varētu mulsināt iebraucējus. Ja uzņēmums vēlas izvietot savu reklāmu, nepieciešams samazināt tās izmērus. Tāpat reklāma būtu jāsamazina Klaipēdas ielā. Tādēļ šo variantu iesaku noraidīt.”
Vairāki deputāti rosināja atkārtoti runāt ar uzņēmēju par reklāmas stendu samazināšanu, taču tā kā māksliniece atzina, ka tas jau vairakkārt darīts un uzņēmējs šim variantam nav piekritis, deputāti Attīstības komitejā pieņēma lēmumu atlikt šī jautājuma izskatīšanu un atgriezt jautājumu Būvvaldē.