Ceturtdiena, 28. maijs Vilhelms, Vilis

Nepiepildītie reisi ļaus ietaupīt vairāk nekā 30 tūkstošus eiro

Nepiepildītie reisi ļaus ietaupīt vairāk nekā 30 tūkstošus eiro
Foto: liepajniekiem.lv
19.03.2018 07:12

liepajniekiem.lv

Liepājas pilsētas domes opozīcijas deputāti pārmet pašvaldībai, ka tā nerūpējas par saviem cilvēkiem. ”Kopš 12.marta vakaros mājās no darba vairs nevar aizbraukt tie Cimdenieku iedzīvotāji, kuri strādā Liepājā, jo 912.autobuss vairs neiebrauc Cimdeniekos – tas taisnā ceļā no Liepājas dodas uz Grobiņu,” tā opozīcijas līderis Valērijs Agešins.

Viņš norāda, ka saņēmis neskaitāmus apdalītu pasažieru zvanus un sūdzības. Savukārt V.Agešina kolēģe Ludmila Rjazanova piemetina, ka jau tā apdalītie Cimdenieku iedzīvotāji, kuriem vēlā vakarā kājām jāmēro vairāki kilometri, vēl spiesti to darīt pa brauktuves malu, jo posmā no Brīvības ielas līdz Cimdeniekiem nav izbūvēta ietve.

Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūras ”Liepājas sabiedriskais transports” direktors Uldis Zupa skaidro, ka korekcijas 912.autobusa maršrutā ”Liepāja-Grobiņa” no 12.marta ieviestas uz veikto pasažieru plūsmas datu izvērtēšanu, kurā secināts, ka vēlās vakara stundās šis maršruts nesa zaudējumus, jo tam nebija pieprasījums.

Izvērtējot pārvadāto pasažieru skaitu 912., 912.A un 912.B autobusu maršrutos un šo maršrutu ekonomiskos rādītājus, secināts, ka minēto maršrutu vakara reisus izmanto ļoti mazs pasažieru skaits vai pasažieru nav vispār.

Kā vēsta aģentūras apkopotie dati, pārvadāto pasažieru skaits vakara reisos ir vien pāris cilvēku, bet, lai maršruts būtu rentabls, piepildījumam jābūt 40 pasažieri.

Pasažieru uzskaite autobusos notiek, izmantojot infrasarkano staru tehnoloģiju – tieši virs durvīm atrodas iekārtas, kuras virzienā uz leju raida infrasarkanos starus un uzskaita stara laušanas reizes bet, atkarībā no staru laušanas secības, tiek noteikts virziens (vai pasažieris iekāpj vai izkāpj). Šīs iekārtas ir saslēgtas ar GPS iekārtu, kas ļauj noteikt kurā ģeogrāfiskajā vietā notiek uzskaite, bet, saslēgums ar kopējo autobusa reisu pārvaldības sistēmu, ļauj noteikt arī pieturu, reisu un maršrutu.

Iekārtām ir garantēta precizitāte vairāk par 95%, bet nelielam pasažieru skaitam, tie ir 100%.  

Runājot par konkrētajiem 912.maršruta vakara reisiem, aģentūras direktors precizē: ”Ir dienas, kurās pasažieru skaits ir lielāks. Tas saistīts ar kādu vienreizēju pasākumu Grobiņā vai Liepājā, uz kuru pasažieri devušies. Bet ir dienas, kurās reisi, jo īpaši pēdējie Liepājas virzienā, ir pilnīgi tukši. Tāpat būtiski ir izprast, ka pārvadāto pasažieru skaits ir vērtējams arī abos virzienos, jo autobusi nevar braukt tikai vienā, vairāk pieprasītākā virzienā, bet tam ir jābrauc arī “atpakaļ”, par ko arī ir jāmaksā.”

”Pilnībā izprotot to, ka sabiedriskais transports daļēji pilda arī sociālu funkciju, salāgojot to ar pieejamo finansējumu, ir jāveic vērtēšana – cik daudz reisus mēs vispār varam atļauties, kādas ir likumdošanā noteiktās prioritātes, cik lielu pasažieru skaitu skartu izmaiņas un vai pasažieri netiek atstāti bez alternatīvas iespējām,” uzsver U.Zupa. 

”Nevienas izmaiņas kustību sarakstā netiek veiktas ar mērķi, lai kaut kādā veidā “ieriebtu” pasažieriem, kas nereti publiski izskan,” viņš turpina: ”Neapšaubāmi, ikviens reisu samazinājums rada kādai pasažieru grupai neērtības un liek mainīt paradumus, bet, tajā pat laikā ir jāsaprot, ka pustukšu vai nereti pat tukšu reisu uzturēšana, kuriem nav likumiska, sociāla vai kāda cita pamatojuma, ir bezatbildīga rīcība ne tikai attiecībā pret piešķirtajiem finansu līdzekļiem, bet arī apkārtējo vidi.” 

Lai neliegtu pasažieriem nokļūšanu no Liepājas uz Grobiņu, bet tajā pat laikā mazinātu arī aģentūras finansiālos zaudējumus, rasts kompromiss, kas paredz pēc pulksten 19 samazināt 912.maršruta autobusu reisu intensitāti abos virzienos, izlīdzinot intervālus starp reisiem. Ja iepriekš autobuss kursēja ar 40 līdz 45 minūšu intervālu, tad kopš 12.marta ir viens reiss stundā.

U.Zupa uzsver: ”Veiktais mazinājums ir palielinājis laiku starp reisiem, bet tajā pat laikā pasažieriem ir saglabāta iespēja nokļūt Liepājā vai Grobiņā vakara stundās.”

Saglabāts pēdējais reiss pulksten 22 no Kuršu ielas uz Grobiņu, lai iedzīvotājiem būtu iespēja atgriezties savās dzīves vietās Grobiņā pēc kultūras pasākumu apmeklējumiem Liepājā. Izmaiņa šajā pēdējā reisā ir vien tā, ka šajā reisā autobuss vairs neiebrauc Cimdeniekos, tas dodas taisnā ceļā no Liepājas uz Grobiņu.

Runājot par maršruta saīsināšanu, viņš skaidro, ka izmaiņas aģentūra ir saskaņojusi ar Grobiņas novada domi: ” Tā kā reisu izmaiņas galvenokārt skāra Grobiņas novada iedzīvotājus, par plānotajām izmaiņām kopš pagājušā gada tika diskutēts un meklēts labākais kompromiss ar Grobiņas novada domes pārstāvjiem un rezultātā, atbilstoši likumdošanai, saņemts arī saskaņojums. Novada domes mājaslapā ilgāku laiku bija informācija par plānotajām izmaiņām. Iebildumi netika saņemti. Arī aģentūra sūdzības par izmaiņām nav saņēmusi.”

Aprēķini liecina, ka 12.martā veikto samazinājumu rezultātā gada laikā Liepājas pilsētas budžetā tiks ietaupīti vairāk kā 30 000 eiro nodokļu maksātāju naudas.

Foto galerija

Distances līgums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz