Ceturtdiena, 9. maijs Klāvs, Einārs, Ervīns
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Novāc būvgružus. Nākotne, iespējams, ostai

Novāc būvgružus. Nākotne, iespējams, ostai
Foto: Ģirts Gertsons
24.07.2018 07:06

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Karostā, pa ceļam uz Ziemeļu molu, Atmodas bulvārī 21, uzņēmums “Mūrnieks” pēc pašvaldības pasūtījuma novāc ēku atliekas un būvgružus un līdzina zemi. Līdz augusta vidum te būs tīra, rekultivēta teritorija. Neskaidrā nākotnē šeit, iespējams, varēs attīstīt ostas infrastruktūru.

Vairāk nekā 6,2 hektārus plašajā teritorijā kādreiz atradusies PSRS karaspēka celtniecības pārvalde. Bet 2014. gadā šeit beidza pastāvēt viesnīca “Hotel 21”. Tobrīd zeme piederēja pašvaldībai, bet uzņēmējam Gunvaldim Vēsmiņam deviņas ēkas, no kurām apsaimniekotas un uzturētas bija tikai divas, pārējās bija jau pārvērtušās bīstamos graustos un būvgružos. Biznesmeņa īpašums bija ieķīlāts Lietuvas firmai “Gelvora”, un 2015. gada decembrī būves tiesu izpildītāja rīkotā izsolē iegādājās pašvaldība apmēram par 20 tūkstošiem eiro. Šovasar teritorija tiek sakopta. Rekultivācijas darbus nosolīja “Mūrnieks” par 72,2 tūkstošiem eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Iepirkuma rezultāti tika izsludināti 9. maijā, bet darbi jāpaveic 60 dienās pēc līguma parakstīšanas.

Plašais zemesgabals stiepjas no Ziemeļu mola līdz Atmodas bulvārim, no ziemeļu puses to ierobežo mežs, no rietumu puses – jūras kāpas. No 6,25 hektāriem 6488 kvadrātmetrus aizņem nograutas būves, kuras “Mūrniekam” jādemontē un jāsadrupina, bet viss piegružojums pēc tam jāaizved. Zeme jāizlīdzina, jāuzber. Sakopšanas darbos iekļauta arī krūmu izciršana, neskarot kokus. Vai darbu laikā teritoriju nevajadzēja iežogot, lai tajā nevarētu iekļūt bērni un citi ziņkārīgie? M. Egmanis sacīja: “Tā ir tik liela teritorija, ka nereāli iežogot. Tas būtu pārāk dārgi.”

Šī ir Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas teritorija, un saskaņā ar pilsētas teritorijas plānu šeit ir paredzēta jaukta tipa apbūve ar ražošanu, perspektīvā ir arī ostas pievedceļa un dzelzceļa izbūve ostas vajadzībām, ja Liepājas osta attīstīsies arī starp Karostas kanālu un Ziemeļu molu. “Tas ir viens no tālākās attīstības scenārijiem, termināļu būvniecības vieta ar ostas infrastruktūras izbūvi,” pastāstīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš. Viņš pieļauj, ka varētu būt vieta arī tūrismam, jo “teritorijas plānojums nav slēgts dokuments, pēc nepieciešamības to var mainīt, tas ir iespējams”. Taču pašlaik ar šo plašo vietu Atmodas bulvārī 21 ne pašvaldībai, ne SEZ pārvaldei nesaistās nekādi konkrēti plāni. “Tuvākajā laikā ne,” teica J. Lapiņš, “tagad jāsakārto, lai nav degradēta teritorija.”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz